Cadenhead Tamnavulin-Glenlivet, 24 år

More
19 years 7 months ago #1435 by Towle
Er der nogen der kender eller har hørt om en Cadenhead Tamnavulin-Glenlivet, 24 år? (ja, det er ikke en skrivefejl - den er 24 år).

Der skulle angiveligt kun være tappet 200 fasker og efter sigende skulle den være meget værdifuld.

Når jeg spørger, er det fordi jeg kender en som har en sådan flaske. Hvis han vinder i Lotto, vil han åbne flasken og dele den med mig :D

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1436 by karlejnar
Kender ikke lige den aktuelle flaske, men det er ikke usædvanligt, der kun er 200 flasker aftappet.

Det er normalt for Cadenhead at aftappe som single cask, dvs et enkelt fad af en bestemt whisky aftappes, og der skrives så på etiketten hvor mange der blev.
Desuden skriver de normalt også fadtype, mv på.
Og de aftapper ved enten fadstyrke (Authentic Collection) eller 46% (Original Collection), samt nogle andre og mindre serier.

Værdifuld bliver den hvis der er vis efterspørgsel. Prøv evt. at se om der skulle være én på auktion et eller andet sted.

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1439 by BH
Jeg kender heller ikke den omtalte flaske, men i sidste uge købte jeg en flaske Cadenhead Glenrothes-Glenlivet på 20 år (dest. dec. 1967 aftappet feb. 1988)

Den er også kun aftappet i et begrænset antal flasker, og det bliver nok den næste flaske jeg åbner. Købte den på e-bay for
€ 222,22. Det er iøvrigt så gammel en flaske at det ikke er fra en af de serier som Cadenhead laver nu, det er i en mørk buttet flaske med skruelåg og 75 cl.

Sig til din ven at whisky er lavet for at man skal nyde smagen, ikke udseendet af flasken!

Bjarne Hagen

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1440 by Towle
Tak til Karl Ejnar og Bjarne for oplysende svar.

Bjarne Hagen skrev:

Sig til din ven at whisky er lavet for at man skal nyde smagen, ikke udseendet af flasken!

Har har faktisk drukket en flaske af den aftapning. Den købte han hos en købmand i Roskilde i 1988 for 200 kr. Et par år senere faldt han over en af samme slags i London og købte den for omkring 300 kr. og har altså valgt at gemme den. En pusher i London har for nyligt budt ham en temmelig høj pris for den.

Nå, men jeg må jo håbe at Lotto-heldet rammer ham, for det er åbenbart det eneste der kan få ham til at åbne den :wink:

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.156 seconds