Mackmyra reserve fad

More
9 years 1 month ago #32544 by Droenert
Hej jeg ville bare høre om der var andre der tænker på at købe en andel i et Mackmyra reserve fad 30l. Jeg er mest til Bourbon fadet. Men jeg vil gerne høre fra jer andre.

Der er lidt mere info fra hjemme siden her: (bemærk priser fra 2013 i Svenske kr)

3. Vad kostar det?
Fatpris

Bourbon 14 800 kr
Sherry 19 600 kr
Svensk ek 25 200 kr
Gravityfat 22 500 kr

Väljer du vårt rökiga recept tillkommer 2400kr per fat. Ovanstående priser inkluderar en fatvårdsavgift om 3 000 kr.

Utöver ovanstående priser tillkommer skatt, moms och försäljningsställets påslag. Dessa poster kan variera. Nedan finner du ett exempel på priser i SEK för en flaska Mackmyra Elegant på bourbonfat. Prisexemplet är beräknat i oktober 2013 på 48 flaskor vid en alkholhalt på 56 % vol.

Uthämtning Danmark Uthämtning Sverige
Vårt utpris: 246 kr Vårt utpris: 246 kr
Alkoholskatt: 47 kr Alkoholskatt: 135 kr
Moms: 84 kr Moms: 108 kr
Påslag detaljist: 42 kr Påslag Systembolaget 49 kr
Totalt: 419 kr Totalt: 538 kr


4. Hur hämtar jag ut mina flaskor?
När du väljer att buteljera ditt fat väljer du även hur du vill hämta ut dina flaskor. I dagsläget kan du välja mellan att hämta ut dina flaskor via Juuls i Danmark eller privatimport via Systembolaget i Sverige. Vi arbetar för att från och med 2014 kunna erbjuda fler uthämtningsmöjligheter.

5. Hur många flaskor kommer jag att få?
Varje år dunstar ca 3% ur faten. Det betyder att mängden whisky minskar över åren. Vi räknar dock med att du kommer att få ut minst 48 flaskor (50 cl, fatstyrka) efter tre år på 30-litersfat. Vid längre lagring kan antalet flaskor minska.

En dram er altid bedre i godt selskab.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #32545 by kempel
Replied by kempel on topic Mackmyra reserve fad
For de priser kan du få et 200l fad hos Glengoyne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago - 9 years 1 month ago #32546 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Mackmyra reserve fad

For de priser kan du få et 200l fad hos Glengoyne

Ikke hel reel sammenligning. Hvis man skal sammenligne, bør man bruge samme fadtype, fx bourbon.
Men så kan man da få et 200l Arran bourbonfad til £1500, som er ca. det samme som for Mackmyra boubonfadet på 30l.
For ca. samme pris som sherryfadet, kan man få et Arran 250l Hogshead til £2000.

Glengoyne 200l og 250l fade koster det dobbelte, så en 500l Butt til £6000 er pt. det bedste køb for pengene hos Glengoyne.

Ardnamurchan ligger prismæssigt midt i mellem. £1750 for 200l barrel, £2800 for 250l Hogshead og £5000 for en 500l Butt.

PS: Vi (Octo Barrel) har købt et Arran Sherry Hogshead :P

PPS: Hvis man vil ha' peated spirit hos Ardnamurchan eller Arran, er prisen lidt højere

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)
Last edit: 9 years 1 month ago by karlejnar. Reason: Tilføjet PPS

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #32547 by DanielChristensen
Det lyder da godt nok billigt for Arran!!!

Ellers, hvis man har penge nok, så kan man jo købe et 32 liters fad fra Stauning til 30.000! Men så er det også inklusiv afgifter, emballage og hele 3 års lagring :P

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #32548 by kempel
Replied by kempel on topic Mackmyra reserve fad
hmm, så er de steget en del hos Glengoyne, for ikke så længe siden kostede et 200L Bourbonfad 1600£, men skal tilstå at jeg ikke kender dagsprisen :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #32549 by Droenert
Replied by Droenert on topic Mackmyra reserve fad
Hej Alle tak for gode svar.
Jeg vil dreje kikkerten imod Scotland. Selv om whiskyen skal ligger i ti år.

Hvis i har forslag til andele i fad, så vil jeg gerne høre nærmere, 200l der er lidt meget for tre elles gode venner :-)

En dram er altid bedre i godt selskab.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 1 month ago #32550 by JEJ
Replied by JEJ on topic Mackmyra reserve fad
Jeg kan anbefale at du mailer til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Flemming fra Malten har fadandele, som du kan købe i % af et 200 liters fad til under 300 kr. pr. %.

Bl.a. 2 nye spændende destillerier fra Skotland Ardnamurchan og Isle of Harris. Jeg har selv købt der.

Hilsen
Jens-Erik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.205 seconds