Sherry Glenglassaugh Octave

More
13 years 1 week ago #23086 by KasperValentin
Kære Whiskynyt brugere

Vi er nogle stykker der vil lægge belæg på et af de nye sherry octaves hos Glenglassaugh.

Det bliver fyldt med peated new make.

Vi har 4 andele a' 500 kr stykket tilbage.

Send mig en e-mail hvis det kunne friste.

Mvh
Kasper Valentin.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23088 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Sherry Glenglassaugh Octave
Hvad er en andel og hvordan p..... kan du lige ramme kr. 500,00, hvis andelshaverne skal dele udgifterne lige over ??

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23090 by KasperValentin
£700 = Cirka 6000kr

500 kr = 8,33% a 6000 kr

En andel er altså 8,33% af det endelige udbytte.
Det er naturligvis eksklusiv afgifter og aftapningsudgifter da ingen kan sige hvad de er på det tidspunkt fadet bliver tappet. Derfor gør vi op med det, når den tid kommer.

Se på det som om at de 500 kr giver dig lov til at købe op til 8,33% af det endelige udbytte, så kan det være det giver mere mening.

Hvorfor så lige 500 kr, fordi det er det de fleste andre har investeret i fadet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23105 by Nemesis1972
Hvor mange flasker bliver det pr andel ?

Hvor skal de afhentes, når den tid kommer, eller sender i dem ud ?

Hvornår regner i med at man får flaskerne ?

MVH

Klaus Andersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23108 by KasperValentin
Det er svært at sige, det afhænger af fordampningen i og hvor længe vi lader den ligge. Et realistisk bud vil være 4-5 flasker pr. andel, men det er umuligt at sige præcist.

Vi henter dem nok i Skotland, og så finder vi ud af om folk vil hente dem eller om vi skal sende dem, det er det mindste problem.

Igen, det er svært at sige - når de er klar. Det er et meget lille fad, så det skal nok ikke ligge særlig længe, 5-7 år, men det kommer jo an på det individuelle fad, det kan være det er færdigt efter 3 år, det kan også være vi når til 7 år og tænker "Den må godt få noget mere".

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23109 by Nemesis1972
Hvad regner i med det bliver pr flaske med afgift, tapning og forsendelse.

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23110 by KasperValentin
Omkring £24 pr liter alkohol i afgift, samt en £2-3 pr flaske i tapnings omkostninger.

Det er dog alt sammen ren spekulation, der er ingen der kan se ud i fremtiden. Hvis du regner med 1000 kr pr andel i alt, så burde du være fint dækket ind. (500 for andelen, 500 for at afgifter og tapning)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23116 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Sherry Glenglassaugh Octave
Kasper - Du burde nok lige undersøge tingene lidt bedre inden du udtaler dig :-)

Indkøbsprisen for en flaske kan ganges med 4-5 stykker inden den er i Danmark og klar til at blive nydt !

At Glengassaugh så er de dyreste - £ 700 for 50 liter - udligner det selvfølgeligt lidt. Jeg har lige købt 500 l.. Glengoyne for £ 4.000 - Det kan man så gange lidt på :-)

Indtild videre har jeg hjemtaget omkring 1.600 flasker solgt på fadandele (uden personlig fortjeneste), så jeg ved hvad jeg snakker om :-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23120 by KasperValentin
Jørn, jeg går efter Glenglassaughs egne estimater, meget mere kan man ikke bede folk om. Det endelige resultat afhænger naturligvis helt og holdent af fordampningen i fadet, det kan ingen af os vide før dagen oprinder og det bliver hældt på flaske. Det ændrer nu ikke på at prisen for en liter alkohol i UK lige nu er på £24/liter - Da vi regner med at tage til Skotland og hente flaskerne indfører vi dem sådan det falder indenfor de 10 liter alkohol man må indføre til Danmark, og der skal derfor ikke svares afgift af det til Skat.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23122 by JustAgirl

Jørn, jeg går efter Glenglassaughs egne estimater, meget mere kan man ikke bede folk om. Det endelige resultat afhænger naturligvis helt og holdent af fordampningen i fadet, det kan ingen af os vide før dagen oprinder og det bliver hældt på flaske. Det ændrer nu ikke på at prisen for en liter alkohol i UK lige nu er på £24/liter - Da vi regner med at tage til Skotland og hente flaskerne indfører vi dem sådan det falder indenfor de 10 liter alkohol man må indføre til Danmark, og der skal derfor ikke svares afgift af det til Skat.



Sådan lige for nysgerrighedens skyld, hvor meget overvægt giver 10 liter alkohol i kufferten?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23124 by uldall
Replied by uldall on topic Sherry Glenglassaugh Octave
For at omgå danske afgifter vil i selv hente flaskerne i Skotland, så er det lige jeg spørger, hvad koster det for fem mand at rejse over for at hente flaskerne?
Da man må formode der ikke er den store fordampning vil udbyttet blive små 70 flasker, det kræver fem mand 14 flasker pr. mand, alene vægten af dem med f.eks.Ryan Air, hvad med sikker embalering på flyet?
Jeg ser hurtigt for mig afhentningsudgifter estimeret et sted mellem kr.6000 til 8000, måske for optimistisk, Held og Lykke. :roll:

Slainteuldall7000
nb. Glengglassaugh ligger jo ikke ligefrem ved siden af enten Glasgow el. Edinburgh. Aberdeen er den nærmeste lufthavn, men ikke billig at flyve til.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23126 by Macdeffe
70 flasker ? Den holder vist ikke med mindre fadene er af plastic

Fordampningen fra de små fade er en del større end den er på de større almindelige fade. Efter 7-8 vil jeg ikke påberegne et indhold på mere end 50%, selvom der sandsynligvis nok vil være end del mere. Men forvent en angles share pånoget mere end de standard 2%

Jeg vil påberegne 3 flasker pr mand efter 5-7 år, 4 hvis man er heldig

Afgifter i Storbrittanien og Danmark er stort set ens.

Det burde være muligt at importere flaskerne uden at betale UK afgift ?

Selvom kun haldelen af andelshaverne tager til Skotland for at hente varene, bør de sagtens kunne bringes hjem, også med Ryan Airs 15kg bagagebegrænsning :-)

Jeg anser de 500 + 500 som et lavt realisitisk bud, men billigere bliver det nok ikke. Man burde vel sagtens kunne holde sig under 200 ekstra per flaske der var QW pris i gamle dage, specielt ved selvafhentning :-)

Jeg ville da også selv tage flaskerne med hjem via en Skotlandsrejse hvis jeg havde en så lille flaskeandel, det er jo praktisk ladesiggørelig, i modsætning til hvis man står med et 200-500 liters fad.

Hvis man ligger rejseudgifter oven i flaskeprisen misser man nok det fakt at der er en del andre oplevelser ifm med et Skotlandsbesøg ;-) , og mange af os er jo alligevel derovre flere gange om året :-) , ellers er et quarter cask jo en god anledning til en lille tur :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23127 by uldall
Replied by uldall on topic Sherry Glenglassaugh Octave
Ja du er altid optimistisk Steffen, med alle dine smutture der over, kunne du alene hjemtage dem for de andre andelshavere. :D

Jeg tror ikke de taber så meget til Angels Share! under 200 ekstra pr flaske så løber det da også op, uanset oplevelse eller ej. Rent netto er det for dyrt selv at hente dem eller hur.

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23128 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sherry Glenglassaugh Octave

Afgifter i Storbrittanien og Danmark er stort set ens.

DK afgift er 150 DKK per liter alkohol +25% moms
UK afgift 205 DKK (23.80 £) per liter alkohol +20% moms
Tysk afgift 100 DKK (13.03 €) per liter alkohol +19% moms
Til den tid kan både kurser, afgift og moms være ændret.
Hvis man vælger selv at importere for at undgå UK afgift, skal man igennem et større papirtyranni, måske ikke besværet værd for så få flasker.
Man kan måske også løbe ind i problemer med den eksisterende importør?

For at få whiskyen på flaske ligger mellem 2.50 £ til 4 £ per flaske.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23129 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Sherry Glenglassaugh Octave
Duffer har jo fuldstændig ret - Det er dyrere at få flaskerne "på gaden" i UK, end det er i DK. Administrationsgebyr til modtageren (kunne feks. være DMWA) skal så tillægges.
Lige for at komme med 3 helt konkrete eksempler på at "500 - 500" ikke holder.
Jeg har lige checket mine kalkulationer og whisky'ens pris (til destilleriet) udgjorde følgende andel af flaskernes totalpris - 19,56 %, 21,19 % og 26,4 %.
Disse tal er med hjemtagning til Tyskland - Altså %-tal der vil falde, hvis flaskerne hjemtages til DK eller kommer "på gaden" i UK !
Deffe rammer nok ret præcist med kr. 200,00 pr. flaske i hjemtagelsesomkostninger.

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.237 seconds