Peated Glen Glassaugh

More
14 years 5 months ago #19282 by MacSanders
Så udbyder GG en tørvet version på fad. Findes der 4-9 andre whiskyglade mennesker der kunne finde på at indskyde 60-120 £ i sådan en tønde?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19285 by Bertelsen.Biz
Replied by Bertelsen.Biz on topic Peated Glen Glassaugh
Jeg er frisk på 120 £

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19286 by Gammelfar
Replied by Gammelfar on topic Peated Glen Glassaugh
Lige et par spørgsmål. Hvor længe har whiskyen ligget på tønde, hvor mange flasker bliver der tale om, hvis vi nu er 9. Er prisen inklusiv afgifter etc.? Hvis ikke, hvad er den endelig pris så?

Venligst

den uvidende

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19288 by MacSanders
Replied by MacSanders on topic Peated Glen Glassaugh
Whiskyen bliver destilleret i den sidste uge i år som et forsøg fra GG, prisen er uden afgifter transport osv. Tønden er en "octave" og rummer ca 51 liter. Den skulle efter sigende modne hurtigt men mon ikke den bør ligge 8-10 år? efter englene har fået deres andel er der forhåbentlig 25-40 liter (der hersker en del usikkerhed om hvor tørstige englene er ved så lille et fad) altså mellem 33 og 50 flasker. Den præcise pris for hjemtagning er svær at afgøre, hvem kan spå om fremtiden, men lige nu sidder jeg med et tilbud på hjemtagning af en BenRiach tønde som jeg har en pæn aktie i; det koster ALT incl 160,- pr flaske. Så hvis 5 mand deler fadet, det tror jeg er det ideele antal, vil det i værste fald ende med at vi fik 6 flasker hver til en pris på 2000 kr og i bedste fald 10 flasker hver til en samlet pris på 2600,-. Stk pris et sted mellem 260 og 330, billigt synes jeg, da jeg gætter på det kunne blive et samlerobjekt. GG har ikke tidligere lavet peated whisky.
Jeg skal nok skynde mig at sige at der er et enkelt lille hvis, se vedhæftede som jeg har fået fra GG i kraft af at jeg allerede har en tønde der:
Dear All,
For the last week of this year's production we will be using malt which has been peated to a level of 30ppm. This is a one-off situation which we will be using to evaluate the impact of peating on Glenglassaugh. We will be filling this spirit into casks for our own use but have decided to also fill an extra 10 Octaves with this spirit.
We are offering these special Octaves for sale at a price of £600.00 each and initially are only offering them to existing Octave owners and they will only be offered for sale to others if they are not all sold in this offer. If we receive more than 10 requests then we will select the successful buyers at random and contact them for payment.
If you are interested in buying one of these casks please email me by Friday 27th November.
Kind regards

Stuart Nickerson
Managing Director
Glenglassaugh Distillery Company Limited

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19294 by Olde
Replied by Olde on topic Peated Glen Glassaugh
Jeg vil også meget gerne købe en andel.

Mvh. Olde

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19337 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Peated Glen Glassaugh
Hvis vi gør som sidst, dvs. 20 personer på to fade, så må de blive 10 personer på 1 fad.

7 personer af de som er med i de to andre fade har tilkendegivet at de også er med på en peated udgave.
Vi skal lige have et endeligt ok fra de 7, men ellers er der 3 ledige pladser og så er det vist bare først til mølle hvis man er intersseret.

Skriv til admin [at] whiskynyt.dk hvis i er intersseret, så kommer i med på listen senest på onsdag den 25. November 2009.

Vi kan gøre det på samme måde som sidst hvor vi samler penge ind og afregner med GlenGlassaugh osv.

Men som sagt, så er der kun 10 der for lov til at købe en peated udgave af GlenGlassaugh, så vi lover selvfølgelig intet.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19342 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Peated Glen Glassaugh
Det ser ud til at de andele er taget hvis fadkøbet bliver til noget.

Men vi laver en lille venteliste hvis det skulle blive nødvendigt.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19344 by tdh
Replied by tdh on topic Peated Glen Glassaugh
Jeg vil gerne med på den peatede GG. skulle det stadig være muligt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19348 by Peteys
Replied by Peteys on topic Peated Glen Glassaugh
Nu blev de andre to fade jo delt i 2 x 20 dele, så hvorfor ikke dele det her fad i to dele?

Hvis ikke går jeg ud fra jeg er en af de 10, så hvis en eller anden vil dele min andel er det fint med mig, jeg har kun brug for en flaske.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Bjærre
  • Visitor
  • Visitor
14 years 4 months ago #19349 by Bjærre
Replied by Bjærre on topic Peated Glen Glassaugh
Det vil jeg da gerne Peter. Jeg kunne godt tænke mig en enkelt flaske eller 2 højst.

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19350 by Gammelfar
Replied by Gammelfar on topic Peated Glen Glassaugh
Jeg er skrevet op i køen til en andel, men da det ikke ser ud til, at der flere tilbage, så er jeg også interesseret, hvis der skulle være andre, ligesom Peter, der kun ønsker en enkelt flaske af sin andel.

Venligst

Gammelfar

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19351 by Larsenal
Replied by Larsenal on topic Peated Glen Glassaugh
Jeg er også med på en flaske eller to.
MVH
Kenneth

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19361 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Peated Glen Glassaugh
Halløj drenge og piger....

Jeg talte med Stuart N der anbefalde at den ikke lå længere end 5-6 år på de små fade ved ikke om det kunne være ide at lytte til ham.

Jeg er selv med på den unpeated version og glæder mig naturligvis men vil nødig have for meget træ i min dram.

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 8 months ago #33966 by MacSanders
Replied by MacSanders on topic Peated Glen Glassaugh
Hvordan mon det går med vores peatede GG, for 5år og 8 mdr siden anbefalede Stuart at den højst lagrede 5-6 år. Nogen der har hørt/smagt noget for nyligt?

MVH

MacSanders

Halløj drenge og piger....

Jeg talte med Stuart N der anbefalde at den ikke lå længere end 5-6 år på de små fade ved ikke om det kunne være ide at lytte til ham.

Jeg er selv med på den unpeated version og glæder mig naturligvis men vil nødig have for meget træ i min dram.

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 8 months ago #33967 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Peated Glen Glassaugh
Hej MacSanders

Vi har som med de andre fade haft store problemer med at få tilsendt samples.
Den sidste un-peated GG kom hjem i en alder af 7 år, men har ikke prøvet den endnu.

Den peated må være 6år og 7-8 måneder, så der skal snart bestilles aftapning af denne også..

Som før skrevet, så har det til trods for flere forsøg ikke været muligt at få samples der fra.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #34268 by MacSanders
Replied by MacSanders on topic Peated Glen Glassaugh
Hej Niels
Du skrev for 5 måneder siden at det snart var tid....

Burde du ikke holde os der har en andel i fadet orienteret om hvordan det går? Har du haft kontakt ang tapning på flasker? Hvis ja, er der en dato for hvornår det sker?

Savner godt nok information

MVH

MacSanders

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #34269 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Peated Glen Glassaugh

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.227 seconds