Bog: Whisky-snak med Freddy Blak

More
20 years 3 months ago #794 by MacLars
Jeg så lige på www.e-boghandel.dk/

Whisky-snak med Freddy Blak
af Freddy Blak

Forlag: Ekstra Bladet
Udgivet: 15-11-2003
Udg./opl.: 1. udgave, 1. oplag
ISBN: 87-7731-178-7


Den frie socialdemokrat og medlem af Europa-Parlamentet, Freddy Blak, besøgt destillerier, master blendere og andre fagfolk i den skotske whiskyverden.
Han har snakket whisky med skotterne og samlet historier og viden til denne bog, som både amatører og eksperter vil få glæde af.
Bogen indeholder også en række faktuelle afsnit om whiskyproduktion, whiskyens historie og selvfølgelig Freddy Blaks Top 10.


Nogen der har læst den?

MacLars[/b]

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #795 by whiskyconsult
Hej Lars

Ja, jeg har læst den...men det er fordi jeg har skrevet en del af den. Forstået på den måde at jeg har læst den først inden den kom på gaden og rettet de fejl der måtte have været. Hvis nogen skulle finde fejl, så er det noget som Freddy har fået fortalt af feks. Richard Patterson, jeg har ikke ville ændre i deres udsagn.
Bogen er god underholdning for dem med stor viden om whisky og lærerig for de nye i whiskyverden.
Den er skrevet således at selv de mest humørforladte kan trække på smilebåndet af historierne men også seriøs således at nogen vil tænke lidt over det der skrevet.
Nu er jeg ikke den rette til at anmelde den her, det gør jeg til gengæld i næste Malten.

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 2 months ago #884 by Lading
Når man er ved at gå kold i "scotch whisky - Its past and present" er det dejligt "befriende" med en udgivelse på dansk!!

Whisky-snak er meget letlæselig med en god portion humor dog lidt rodet med mange små afsnit. ..........og 16 sider opskrifter er ok, men at bruge 1,5 side på at at Frank Sinatra engang har drukket en Jack D. er efter min mening fuldstændig ligegyldigt!

Men ellers en ganske god bog. :)

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 2 months ago #897 by Mickey
Et letlæst skønlitterær bog, som kan være en herlig afveksling fra opslagsværkerne på markedet. Jeg vil anbefale bogen til whiskybegyndere, da bogen også rummer en del faktuelle oplysninger, og prismæssigt er velegnet som gaveide. Personligt vil jeg nu stadig foretrække den gode gamle "whisky galore" ("masser af whisky" på dansk), hvis lysten til en skønlitterær bog melder sig. :shock:

Med venlig hilsen
Michael Johansen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.263 seconds