Etiketter

More
20 years 7 months ago #537 by Square
Etiketter was created by Square
Der er "nogen" i mit hjem der synes at mine tomme whiskyflasker fylder for meget - derfor tænkte jeg at det kunne være mere pladsbesparende at pille etiketterne af flaskerne - jeg vil jo gerne gemme dem!

Nogen der har erfaring hermed, og vil fortælle mig hvordan jeg bedst gør det?

Square

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 7 months ago #538 by granly
Replied by granly on topic Etiketter
Hej

Hos Loch fyne whiskies kan du købe "Label-peelers", der er fremstillet til det formål du snakker om. Du klæber den på etiketten og så fjerner den det øverste lag af etiketten.

Jeg har selv prøvet dem, og de virker hvis du gør dig umage, men brug den nødvendige tid, ellers risikerer du at ødelægge etiketten. Hvis etiketten har lige kanter har jeg ikke haft problemer, men det bliver svært når kanten er "riflet".

Du kan se mere på:

www.lfw.co.uk/whisky_review/SWR1 ... eeler.html

granly

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 7 months ago #540 by dmwa
Replied by dmwa on topic Etiketter
Nu kan der jo svares på 2 ting i spørgerens indlæg - er det problemet med alle de tomme flasker, som "nogle" finder upassende - eller var det hvordan man får etiketterne af flaskerne?

Hvis det første var spørgsmålet, så kan man jo beholde de tomme flasker og overveje samværet med "nogle" - men det var jo nok etiketterne, der blev henvist til....

Vi plejer at bruge det ældgamle trick - at dampe dem af.

Hold flasken over en kogende gryde med vand - lad dampen ramme flasken - og i langt de fleste tilfælde vil dampen lade etikketten slippe

Så nemt kan det som regel gøres

Slainthe

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.154 seconds