Whisky Bible 2005

More
19 years 5 months ago #2667 by jones
Whisky Bible 2005 was created by jones
2005 udgaven af Jim Murrays Whisky Bible kom ind ad døren igår. Den beholder samme lommebogsformat, men er nu en anelse tykkere med 304 sider mod sidste års 256 for at få plads til 2.750 smagsnoter mod sidste års 2.000.

Alle nye smagsnoter er tydeligt markeret med et diamant-symbol, så man hurtigt opdager at Murray har skrevet lige til sidste øjeblik før udgivelsen. F.eks. er alle Macallan Fine Oak med og Murray er temmelig begejstret for serien.

Et generelt problem med diverse whiskyguidebøger (Michael Jacksons Malt Whisky Companion, Robin Tuceks Malt Whisky File) er at man gerne gentager en hel del indledende tekster fra udgave til udgave, så man som læser ikke får så meget nyt udover smagsnoterne.

Jim Murray bryder denne kedelige tradition. Kun det allermest nødvendige går igen, afsnittet om How to Read the Bible. Der er en ny indledning, en ny "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2669 by MacLars
Replied by MacLars on topic Whisky Bible 2005
Er det ikke noget med den nye kaldes "Whiskey Bible" hvor den forrige blev kaldt "Whisky Bible"??

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2670 by BH
Replied by BH on topic Whisky Bible 2005
Den nye hedder WHISKY BIBLE son den gamle, eneste forskelle på mine eksemplarer er at 2004 er vinrød og 2005 er brun og lidt tykkere.

Jeg købte 2005 på pickabook og jeg modtog den tirsdag d. 2. november.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2672 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Bible 2005
BH, skrev

Den nye hedder WHISKY BIBLE son den gamle, eneste forskelle på mine eksemplarer er at 2004 er vinrød og 2005 er brun og lidt tykkere.


Selvom det ikke er den store udskrivning - kan det så anbefales at man køber 2005, når man har 2004...?
Eller kan man godt sidde over et år..?

Iøvrigt er Jim Murray ikke en mand der ligger på den lade side - han har smagt 750 nye whisky på et år - eller mere end 2 nye om dagen...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2673 by BH
Replied by BH on topic Whisky Bible 2005
Jeg mener at det er anbefalelsesværdigt at købe 2005 selvom man er i besiddelse af 2004. Men nu er jeg også JM fan.

2 whiskies om dagen er vel meget normalt, desværre rækker min økonomi ikke til at det er forskellige :D

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2674 by jones
Replied by jones on topic Whisky Bible 2005
Det Lars tænker på med Whiskey Bible er meget logisk de amerikanske udgaver.

Søger man på f.eks. www.amazon.com , så finder man både Whiskey Bible 2004 og 2005.

De engelske udgaver er uden "e".


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2675 by MacLars
Replied by MacLars on topic Whisky Bible 2005
Nu ved jeg også hvorfor jeg kom til at tænke på det, jeg havde set de to udgave stillet over for hinanden på www.jimmurray.info

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • SørenNørgaard
  • Visitor
  • Visitor
19 years 5 months ago #2685 by SørenNørgaard
Replied by SørenNørgaard on topic Whisky Bible 2005
Hej Lars og Co.

Hvor er det rart med whiskyfolk der interesseret sig for detaljerne.
Jeg har lige opdateret vores hjemmeside(r) med den udgave vi forhandler.

Der er, som All skriver, en International (altså udenfor whiskyens hjemland) udgave også - og det er jo typisk for Jim at arbejde med disse detaljer.

Vi fik i går en personlig levering af de sidste kopier til det danske marked af Jim. Har er jo i aften i Roskilde og smage whisky.

mvh
MAC Y AS
Søren Nørgaard

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.191 seconds