Whisky Key - åbner op for smagen!?!

More
12 years 1 week ago #25799 by jones
Er der nogen der har leget med den danske opfindelse Whisky Key?

www.whiskykey.com/da/produkt

Det er en lille ståldims til 300 kr. som dyppes i glasset. Virkningen beskrives:

The Whisky Key er et produkt, der vender vandmolekylerne i din whisky. Det bevirker at din whisky bliver mere rund og blød og gemmer sprit og bismage, så du får den fuldendte whiskysmag frem. I en røget whisky forsinker den røg-smagen, således at du bedre kan smage/nyde de andre smagsnuancer i whiskyen, efterfulgt af røgen. Sláinte og god fornøjelse!

En stålpind "vender" altså vandmolekylerne - Hvad betyder det overhovedet og hvordan ignorerer den alle de andre molekyler?

Hvordan får den røgstofferne til at stille sig bagerst i køen?

Og hvordan skelner stålpinden mellem "bismage" og ønskede smage?

De er på messen, så måske kan man få en demo

Al J..
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25802 by Macdeffe
Vandmolekyler er meget polære sammenlignet med andre molekyler. Selve molekylet er V-formet med ilt-atomet i midten, som er negativt ladet (overskud af elektroner)
Måske er det omvendt, det er en del år siden jeg tog min kemi-eksamen :-)
Men konsekvensen er at disse små lette molekyler danner en flydende substans, vand. Alle har vel prøvet at holde en ladet redekam nær en tynd vandstråle?
Kammen, der er negativt ladet vender alle vandmolekylerne og vandstrålen bøjes i luften

Hvordan en metalpind kan opretholde en tilsvarende BLIVENDE effekt og hvorfor det påvirker smagen kan jeg ikke forklare

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25808 by tdh1
Mon ikke bare det er en lidt smart måde, at lave penge? Umiddelbart tror jeg ikke jeg får brugt for dimsen,

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25810 by kimP
Mon ikke bare det er en "suppesten" :P

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25814 by Larsenal
Pak den ind i en flot trækasse, så går den som varmt brød...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25818 by jones
Ja, det et lille udstyrsstykke.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25823 by jones
Spurgte nærmere til virkemåden og fik følgende svar fra Whisky Key:

The Whisky Key virker ved at ilte og dermed blødgøre whiskyen. Den vender vandmolekylerne så de kommer bedre til sin ret.  Man sænker og hæver The Whisky Key i sit glas  4-5 gange i en periode af 8-10 sek.
The Whisky Key er specielt god hvis du har en enkeltfads aftapning der godt kan være lidt sprittet, der tager den toppen af sprit smagen så resten af whisky smagen bliver mere tydelig og kan nydes til fulde.
Det samme sker ved en røget whisky, der forsinker den røgsmagen så du først kan nyde de andre smagsnuancer i whiskyen efterfulgt af røgsmagen.

Håber at du har fået det svar du søgte eller kan du møde os ved Whiskymessen i Fredericia den 14. april, så kan vi demonstrere hvilken virkning det har på forskellige whiskyer.
Eller du kan gå ned til din lokale whisky forhandler og se om han evt. har et eksemplar liggende så du kan teste den der. ( vi har sendt prøver ud til landets førende whisky forhandlere).

Med venlig hilsen

Elsa Frederiksen
Whisky Key

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25847 by Vinpusheren
Vi fik tilsendt et eksemplar i butikken og har testet den.

Efter anvisningen tog vi 3 forskellige spiritusser. For det behøver jo ikke at være whisky man bruger - eller er rustfrit stål kun til byg baseret sprit?

Efter at have lavet en 3 x 3 smagning. Neutral, med "the key" og med vand. Er konklusionen . man kan få rigtigt mange dråber vand for prisen af EN whisky key.

Seriøst: Manden er uddannet kleinsmed, har haft bar i mange år og lader sig fotograferer med et drikkeglas, vis udformning får ALLE spiritusser til at lugte af sprit. Ikke den bedste propaganda!
Desuden, så burde han vide at rustfrit stål NETOP bliver brugt i spiritus industrien, for netop ikke at påvirke spiritussens smag på nogen måde og dermed giver et renere produkt. Hvor imod kobber er brugt i voldsom grad, i Skotland m.fl.

Så min konklusion - Endnu en hovsa løsning. Mit råd - Køb noget bedre whisky og et ordentligt glas.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25848 by Duffer

Vi fik tilsendt et eksemplar i butikken og har testet den.

Kan du løfte sløret for hvem "vi" er?

Seriøst: Manden er uddannet kleinsmed, har haft bar i mange år og lader sig fotograferer med et drikkeglas, vis udformning får ALLE spiritusser til at lugte af sprit. Ikke den bedste propaganda!

Du mener hans baggrund som klejnsmed ikke kan gøre ham til opfinder eller hvordan skal det forstås?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25849 by kimP
Hvis gamet bare er at ilte whiskyen så kan man da bare bruge vin tricket med at hælde op med en lang tynd stråle og efterfølgende hvirvle wiskyen rundt i glasset lidt tid efter ! Problem løst til 0 kr :P

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 days ago #25859 by tdh1

Så min konklusion - Endnu en hovsa løsning. Mit råd - Køb noget bedre whisky og et ordentligt glas.


Lidt min tanke. Ihvertfald vil jeg hellere bruge pengene på netop whisky.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.254 seconds