Glencairn Nosing Coptita

More
12 years 7 months ago #24107 by 56wilson
Glencairn laver, udover deres klassiske glencairn glas, også et såkaldt nosing copita på stilk, som bl.a. flere master blendere bruger i deres arbejde.

Man kan købe glasset på glencairn.co.uk, men der er portoen hele 28 pund. Er der nogen, der har set glasset på andre internet butikker? Har ikke selv kunne finde det.

Link: shop.glencairn.co.uk/products/Cr ... opita.html

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #24110 by peathead
Replied by peathead on topic Glencairn Nosing Coptita
Hvad med den her side www.wineware.co.uk/Glencairn+Off ... etails.htm

Free delivery on all online orders over 50 £

prøv at kør ned i bunden af siden, der er der låg til glasene.

vh Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #24111 by BigMac
Replied by BigMac on topic Glencairn Nosing Coptita

prøv at kør ned i bunden af siden, der er der låg til glasene.
vh Thomas


Ja, mod ekstra betaling, selvfølgelig ;)

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #24112 by whiskydepotet
er det sådan et du søger
www.whiskydepotet.dk/product_inf ... cts_id=167
Carsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #24113 by Ellegaard
Replied by Ellegaard on topic Glencairn Nosing Coptita
Ralfy fremhæver, at låg til nosing-glas har en stærk tendens til at gå i stykker, og anbefaler i stedet at anvende låget fra Pringles-chips. Egentlig ikke helt dumt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24125 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Glencairn Nosing Coptita
Jeg var så heldig at falde over disse glas hos Poetzsch ved Padborg grænsen, nedsat til kun 10 kroner stk. Rigtig flotte med "The Classic Malts" indgraveret. Jeg synes faktisk de er bedre end det klassiske Glencairn glas da de er lidt tyndere i godset og uden den tunge fod, så man hurtigere får lunet whiskyen op til en behagelig temperatur.

I den sammenhæng vil jeg da også lige nævne glasset whiskymessen.dk har på tilbud (Spiritusmessen glasset). Det er heller ikke helt ringe. Jeg kan især godt lide det når jeg kun har fået en lille sample af en whisky. Har man kun 1-2 cl. bliver det nærmest væk i et alm. glas, så er det godt med det "lille" glas. Har også samme fordele -tyndere i godset og uden den tunge fod.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24126 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glencairn Nosing Coptita

så man hurtigere får lunet whiskyen op til en behagelig temperatur.


Glas på stilk har i mine øjne netop den fordel at der ingen håndkontakt er hvis man holder nederst, da håndopvarmning af whisky er noget jeg for alt i verden typisk vil undgå. Fremhæver nogenlunde ens smagstyper i en whisky (dvs får alt til at smage ens for mig) og jeg syntes især det hæmmer citrus/vanilla noter.

Som Serge har påpeget, laver man simpelthen glasset om til en ministill. Det er en af Jim Murray's kæpheste....

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24127 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Glencairn Nosing Coptita

håndopvarmning af whisky er noget jeg for alt i verden typisk vil undgå. Fremhæver nogenlunde ens smagstyper i en whisky (dvs får alt til at smage ens for mig) og jeg syntes især det hæmmer citrus/vanilla noter.Steffen


Pudsigt, jeg har det stik modsat.

Jeg synes kølig whisky smager mere ens. Jeg synes smagsnoter kommer meget tydeligere frem ved en lidt højere temperatur og noget jeg godt kan lide er at hælde en god sjat op og drikke den over et par timer. Den gradvise ændring i temperatur giver ændring i smags- og duftnoter og oplevelsen bliver en meget andet end "bare" drikker en whisky.

En anden ting jeg godt kan lide er, at jeg synes whiskyen bliver mindre skarp/sprittet når den er lidt håndvarm. Det gør efter min mening også at man kan koncentrere sig lidt mere om både smags- og duftnuancer i whiskyen.

Men heldigvis skal vi jo ikke være enige, men blot nyde som det passer os bedst :D .

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24128 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glencairn Nosing Coptita
XXX

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.310 seconds