Hvad er forskellen?

More
19 years 5 months ago #2373 by fao
Hvad er forskellen? was created by fao
Hvad er forskellen på "Glencairn Nosing Glas Smageglas" og "The Blenders Malt Glass"?
Hvilke er bedst :?:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2375 by jones
Replied by jones on topic Hvad er forskellen?
Ingen forskel.

Det er nøjagtig samme glas, lavet af Glencairn.

Når de sælger det selv, hedder det The Glencairn Glass.

Når de sælger det til andre til videresalg, hedder det The Blender's Malt Glass.

På den måde undgår de at det ser ud som om de konkurrerer med deres kunder.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago - 19 years 5 months ago #2378 by bruhns
Replied by bruhns on topic Hvad er forskellen?
Med mindre du tænker på noget andet med "blenders malt glas", så kan det faktisk være det samme glas du tænker på -- se f.eks. på whiskymessens hjemmeside www.whiskymessen.dk/Produktinfo/ ... tGlass.htm -- basalt set er Glencairn bare firmaet der producerer glasset.

Hvis du med "blenders glass" tænker på et klassisk "nosing glass" (der er der faktisk også et billede af på ovenstående side), så er det netop duftkapabiliteten der skulle være forskellen -- idet nosing glasset snævrer mere ind fokuserer det duften mere og er derfor det foretrukne valg hos de professionelle i branchen, som normalt fortrinsvis bruger duftesansen, f.eks. master blenders.

Personligt synes jeg at Glencairns glas er godt, men jeg er ked af at det er sværere at varme whiskyen op pga. den store fod (den har imidlertid den fordel at det står mere stabilt ifølge designerne). Så min konklusion er hvert glas til sin tid og formål.

Mvh.
Jakob/Qualityworld.dk
Last edit: 19 years 5 months ago by bruhns.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2380 by fao
Replied by fao on topic Hvad er forskellen?
Det jeg mener er om der er forskel The Blenders Malt Glass fra Whiskymessen.dk eller om jeg lige så godt kan købe Glencairn Nosing Glas Smageglas fra Scotspain

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2381 by jones
Replied by jones on topic Hvad er forskellen?
De er 100% samme glas, produceret af Glencairn Crystal Studio, Skotland og markedsført af forskellige kanaler.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.207 seconds