Whisky glas

More
15 years 7 months ago #16159 by annemone81
Whisky glas was created by annemone81
hej alle sammen.
Fik for et par år siden nogle glas af min mormor som min morfar havde samlet på da han var yngre vist, og nu ville jeg høre om der måske var nogle herinde der kunne fortælle mig lidt om dem?! Der står desværre ikke noget i bunden af dem og har kigget efter nogen lignende mange steder på nettet uden held.

Mvh
Anne
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16160 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky glas
Hej Anne
Det ligner glas fra 70'erne hvor White Horse, Canadian Club, W&M og VAT 69 havde deres kronede dage.
Francis har jeg aldrig hørt om.
Udformningen tyder på noget med isterninger og cola, som de nævnte mærker også egner sig bedst til.
Det er om man vil - drinksglas.

Du spurgte ikke efter værdien, men udover affektionsværdien - er det nok begrænset hvad sådanne glas kan indbringe, da disse glas må findes i hobetal på diverse kræmmermarkeder.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16161 by annemone81
Replied by annemone81 on topic Whisky glas
Så en slags reklame drinks glas.
Har selvfølgelig tænkt på om de kunne være af værdi, men tror ikke jeg kunne sælge dem alligevel.. de var jo morfar :D Der har også været et mere som desværre er gået i stykker. Men godt at høre, at det ikke ville koste så meget at anskaffe igen ;)

Anne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16165 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whisky glas

Udformningen tyder på noget med isterninger og cola, som de nævnte mærker også egner sig bedst til.

Fy skamme at nedgøre blended whisky på den måde. Man kan jo nøjes med at tilsætte en sjat vand som det er kutyme herovre. Nyder da selv en blended af og til med/uden vand. Husk nu at uden det store marked for blends var der nok ikke så mange malt destillerier.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16166 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky glas

Udformningen tyder på noget med isterninger og cola, som de nævnte mærker også egner sig bedst til.

Fy skamme at nedgøre blended whisky på den måde.

Det er på ingen måde en nedgørelse af blended whisky - hvis det er opfattet sådan, har du opfattet det forkert. Bemærk hvad jeg skriver - "egner sig bedst til". De nævnte mærker egner sig ikke (efter min ydmyge mening) til at blive drukket rent. At der så er anden blended whisky der gør det - er en anden sag.

Husk nu at uden det store marked for blends var der nok ikke så mange malt destillerier.

Ja- og uden rent vand er der ingen whisky - husk det når du tilsætter vand i din (blended) whisky :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.242 seconds