Blindsmagning

More
19 years 8 months ago #1338 by Peterap
Blindsmagning was created by Peterap
For et par måneder siden fik jeg 6 af de blå blindsmagningsglas man kan købe på whiskymessen. Mit spørgsmål er nu: Hvornår kan de være interessante at bruge og er der nogen derude, der rent faktisk har været til en smagning, hvor de er blevet brugt?

På mig virker det som en mærkelig ide, at bruge farvede glas til smagninger - farven er vel også en central del af at vurdere en whisky eller hvad? Umiddelbart kna jeg kun forestille mig, at de kunne være sjove hvis man skulle prakke en Cu Dubh fra Mac-Y på nogle intetanende stakler :)

Ud over disse reservationer er de jo meget pæne og er da en enkelt gang blevet brugt til vandgald på middagsbordet...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1339 by Lading
Replied by Lading on topic Blindsmagning
Har ikke set dem brugt til en smagning, men hvis du tager 6 flasker fra dit skab og vil "gætte" er det måske for nemt at udpege Cu Dubn med almindelige glas :)

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1340 by Peterap
Replied by Peterap on topic Blindsmagning
God pointe - den "whisky" træder ud fra mængden. Dog ikke på den positive facon :D

I øvrigt sjovt, at Mac-Y har den med som joker på næsten alle deres basic-smagninger. Jeg har lidt på fornemmelsen at de har mere end bare et par kasser til at stå på lagret...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 8 months ago #1341 by redlich
Replied by redlich on topic Blindsmagning
Har flere gange været til blind smagning/nosing hvor der har været blevet brugt blå glas.
Det er godt når man skal træne sin lugte og smags sans, uden at blive påvirket af whiskyens farve.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1347 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Blindsmagning
Hvis man blindsmager på standard aftapninger, kan farven alligevel snyde en del da de ofte er tilsat karamel.
Blindsmagning er pokkers svært men sjovt. Her har man mulighed for at lade næsen / smagsløgene vælge istedetfor pungen / aftapper. Så god fornøjelse..

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.164 seconds