Cognac sælges eller byttes

More
20 years 2 weeks ago #923 by kokken
Replied by kokken on topic Cognac sælges eller byttes
Det er vist ikke det beste sted at prøve at komme af med "slave cognac" på, og så vil du bytte med singel malt, har man hørt mage????




kokken
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #926 by Duffer
Replied by Duffer on topic Cognac sælges eller byttes
Det er muligt at det er slave cognac... hvis du mener Renault og Martell er slave cognac gad jeg nok vide hvilken malt du foretrækker...???

"A fool and his money are soon parted"
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #927 by kokken
Replied by kokken on topic Cognac sælges eller byttes
Jeg fortrækker singel malt WHISKEY, og gerne fra skotland!!!!!

og den skal være lavet på byg eller majs.

Hvis jeg skal have en cognac, så bliver det en Aberlour a ´bunadh 59,9%
beder cognac kan jeg ikke få..


kokken
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #929 by karlejnar
Single malt har sine tilhængere, Cognac sine. Ingen grund til at nedgøre, dem der har en anden smag.

Og så skal en single malt være lavet på maltet byg, som navnet siger. Majs hører kun hjemme i grain whisky og am. bourbon.

Så vidt jeg ved, er A ´bunadh'en en single malt lagret på sherry tønde, så at kalde det en Cognac er synd for begge :wink:

Slainté
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #930 by kokken
Replied by kokken on topic Cognac sælges eller byttes
Selvfølig er a ´bunadh ikke cognac,
det jeg mener er, at a`bunadh er den Whisky der minder mest om cognac. så når jeg har lyst til "cognac" så tager jeg en a`bunadh.

Og så er det vel lidt provokerene at sætte cognac til salg her på whisky-nyt.
Det er såmænd derfor jeg skrev første gang...whisky for sig ,cognac for sig..


kokken
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #940 by Duffer
Replied by Duffer on topic Cognac sælges eller byttes
Provokere - hvordan...??? Men tror du ikke du er kommet i forkert forum når du siger du foretrækker singel (staves Single) malt whiskey og gerne fra Skotland. Skotsk whisky betegnes som whisky - amerikansk whiskey (bemærk e). Og som Karl Ejnar siger : Majs hører kun hjemme i grain whisky og am. bourbon. Men bliv her i forummet og bliv rigere på erfaring - men den kritik du kommer med skal være saglig og sober. Og det kan den kun være med en god portion respekt og baggrundsviden. Det sidste lader det ikke til at du er i besiddelse af endnu.

"A fool and his money are soon parted"
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #941 by kokken
Replied by kokken on topic Cognac sælges eller byttes
Ja ja , jeg prøver igen, med eller uden stavefejl.
Jeg skrev :o g gerne fra skotland. Det skulle være klart for en hver AT drikker man whisky fra scotland er den lavet på BYG.
DA jeg også GERNE drikker bourbon så ved vi alle sammen godt at den er lavet på majs.

saglig kritik :vsop cognac er så hvit jeg ved en af de laveste klassifikationer, jeg kan huske fejl, men det tro jeg ikke.

min Whisky -whiskey viden skal du ikke bekømmer dig om.

Til sidst ,sober,,, den lader vi stå et øjeblik.


læs dit inslag en gang til , ER DU SOBER.

ha en god dag og hyg dig med din cognac

kokken
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #942 by Duffer
Replied by Duffer on topic Cognac sælges eller byttes
Mit kendskab til Cognac kan ligge på et lille sted, men at kalde Renault og Martell for slave cognac er nok lige at stramme den. Larsen cognac og diverse Aldi cognac er slave cognac, men jeg mener nok at de to mærker ligger på samme højde som f.eks Glenfiddich gør for single malt. Åltså en klasse over slave men stadig ikke nogen super whisky. Men tak for opmærksomheden....

"A fool and his money are soon parted"
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #944 by kokken
Replied by kokken on topic Cognac sælges eller byttes
UPS, kære MacAll, der røg din sidste saglighed,
Glenfiddich er en udemærket whisky, måske ikke for dig, men Glenfiddich har gjordt meget for scotch whisky verden over.

Din baggrundsviden lader du ikke til at beside endnu .

Dit kendskab til whisky er lige så stort som til Cognac.

kokken
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #945 by MacLars
Replied by MacLars on topic Cognac sælges eller byttes
Kan vi ikke få genindført lidt salontone i denne "diskussion" - det er jo ikke nødvendigt at angribe folk...

MacLars
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #946 by kokken
Replied by kokken on topic Cognac sælges eller byttes
Du har ret maclars.

Der kan man se hvad Cognac kan gøre ved en.. :oops:

kokken
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #947 by Duffer
Replied by Duffer on topic Cognac sælges eller byttes
Øhh - mener ikke jeg har sagt noget dårligt om Glenfiddich....? Jeg har selv 2 stk. i samlingen...!!! Og det er vel i sidste ende også smag og behag. Men lad den ligge her....

"Arguing on the Internet is a lot like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded".

"A fool and his money are soon parted"
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #953 by Peterap
Replied by Peterap on topic Cognac sælges eller byttes
Det var dog en utrolig omgang hælden vand ud af ørene om absolut ingenting. Ud fra visse af ovenstående indlæg kunne det se ud som om vi har at gøre med en rigtig fanatiker ud i whiskyen.

Fanatikere udmærker sig som bekendt ved, at være 1) enøjede 2) uforstående for alle andre opfattelser af verden 3) gerne reelt uvidende/misledte om det emne, de nu engang kæmper for 4) umulige at diskutere med!

Det er muligt at kunne lidt BÅDE whisk(e)y og Cognac - selvom jeg går ud fra at de fleste i dette forum foretrækker førstnævnte.

Alt det sagt, så er det da fint, at det kan komme lidt gang i kludene på siden igen. Desværre ofres sagligheden blot for ofte derfor...
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #954 by Duffer
Replied by Duffer on topic Cognac sælges eller byttes
Jeg kunne ikke være mere enig.....

"A fool and his money are soon parted"
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #955 by kokken
Replied by kokken on topic Cognac sælges eller byttes
Den dag Macall meldte sig ind på Whiskynyt.dk, sætter han 3 fl Cognac til salg, Er det det vi skal bruge whiskynyt til?????

Det er det jeg mendte med mit første indslag, omind jeg skrev det lidt spydigt.

der findes mange gode auktioner på nettet til det formål,.

Dette forum skal vel ikke bruges som auktionshus ...


kokken
The topic has been locked.
More
20 years 2 weeks ago #958 by MacLars
Replied by MacLars on topic Cognac sælges eller byttes
Hvis MacAll ønsker at sælge hans cognac-flasker, er det fint nok med os at han forsøger sig igennem dette forum - det er jo trods alt mange der kan lide whisky der også ynder at få et glas cognac engang imellem.

Denne diskussion fører ingen steder - hvad man bruger forum til er helt op til en selv - vi ønsker dog ikke det bliver til et mudderkastningssted. Derfor er denne tråd nu låst.

MacLars & MacNiels
The topic has been locked.
Time to create page: 0.222 seconds