Bowmore Enigma

More
18 years 8 months ago #6142 by ove_cowboy
Bowmore Enigma was created by ove_cowboy
Hej

Er der nogen der kender til Bowmore Enigma, jeg har kun set den i udenlandske butikker og prisen er kun ca. 200 kroner for en 12 års og med så flot en farve. Hvilke fade er den lageret på? jeg tror ikke at det er 100% sherry til den pris eller også har de tabt caramel dåsen ned i fadet.

Mvh. Martin

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6143 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Bowmore Enigma
Enigma er endnu en aftapning i Bowmores efterhånden ret omfattende portefølge - denne er som Surf primært til Duty-Free handel. Og ja, farven taget i betragtning, så er der nogle 1fill sherryfade imellem, ellers har man da vist være RIGELIGT rundhåndet med karamellen.... :roll:

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6144 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bowmore Enigma

ellers har man da vist være RIGELIGT rundhåndet med karamellen.... :roll:


Hmm... det udtryk kender jeg fra en hel anden sammenhæng.. 8)

Fra etiketten
"Bowmore Enigma is an unusual expression of Bowmore, as a greater amount of fresh sherry casks have been used over its twelve years of maturation: this produces a much richer and sweeter style of the classic Bowmore malt whisky."

Fra WhiskyMag
"Well, not all that bad I'd say. Especially not at 31€ for a full liter.
Still it did not come close to Darkest nor Laphroaig 15 which was sampled beside it, perhaps a not very fair comparison though!

There was distinct peatiness in the nose, but sweetish tones alongside that. A younger nose (and taste) than the darkest which was more pleasantly lingering, full and enjoyable."

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6145 by Towle
Replied by Towle on topic Bowmore Enigma
Ove Cowboy skrev:

Er der nogen der kender til Bowmore Enigma, jeg har kun set den i udenlandske butikker og prisen er kun ca. 200 kroner for en 12 års og med så flot en farve.

Der er faktisk en liter på auktion på QXL for tiden. Der er p.t. 8 bud og den er oppe i 250 kr. + 49 kr. i forsendelse.
my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19274744

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.214 seconds