Din første malt?

More
17 years 5 months ago - 17 years 5 months ago #9439 by BenRiach
Replied by BenRiach on topic Din første malt?
Jeg havde drukket en "masse" blended whisky, inden jeg smagte en rigtig whisky, nemlig en 12yo Redbreast fra irland, den har stadig en særlig plads i mit hjerte, og jeg har da stadig en kvart flaske tilbage endu.
Denne omtalte flaske fik jeg til min 18 års fødselsdag for 4 år siden,(men den sjat jeg har tilbage er dog fra en senere erhvervet flaske, som jeg fik en god ven til at købe til mig i england, for jeg har ikke kunnet finde den i danmark. I må egentlig gerne skrive hvis i ved hvor man kan få fat i sådan en djævel i danmark.)
Jeg har en lille svaghed for særligt 2 irske whisky ´er (whiskey ´s) nemlig min 12yo Redbreast, og min 10yo Bushmills, dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide de skotske, hvor mine faviritter, (og nogle af mine højest værdsatte ejendele) er, min 15yo Dalwhinnie, som jeg elsker for dens lidt milde temperament, og selfølgelig min 20yo BenRiach, som jo er lidt mere kraftig og tørvet i smagen, og dejlig liflig i duften.
Desuden har jeg lige købt en andel (4 flasker) af et fad med Cragganmore fra 1993, som forventes til tapning i 3. kvartal i 2007, som jeg er helt vildt spændt på, da jeg i forvejen syntes at det er en yderst dejlig Speyside.

Men alt i alt, var det den Redbreast der fik mig hooked på de gyldne dråber :wink:

Skål.
BenRiach
Last edit: 17 years 5 months ago by BenRiach.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9446 by Laur
Replied by Laur on topic Din første malt?
Redbreast 12 års kan købes hos Juuls på Værnedamsvej for 350,-

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9447 by Thyge
Replied by Thyge on topic Din første malt?
270 hos Calle i Süderlügum - bare ærgeligt, hvis man bor langt væk..... :) Undskyld - ikke en tilbudstråd. Min første var nok en blandingsbillig som smagte bedst med Cola. Derefter standard Glenfiddich uden årgang, som egentligt også smager bedst med cola, så videre til single malt årgang oban 12y, lagavulin 16y (har jeg stadig ikke vænnet mig til.) Nu favorit Highland Park.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9449 by Torben
Replied by Torben on topic Din første malt?
Redbreast kan bestilles i COOP's Nettorvet til 329,- kr, se:
www.coop.dk/nettorvet/produkt_ls ... ept_id=123 .
Mvh Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9454 by BenRiach
Replied by BenRiach on topic Din første malt?
Mange tak for hjælpen, til jer alle tre, jeg har også selv i aftes fundet et par steder hvor den var til at få fat på.
Ved ikke hvorfor jeg ikke har kunnet finde den før.
Men i alt fald, mange tak for jeres hjælp.

Skål.

BenRiach

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.259 seconds