Køb gn. udenlandske webshops?

More
7 years 9 months ago #33928 by Kim_M
Der findes i snesevis af whiskyflasker vi aldrig får at se herhjemme i Danmark. Udvalget i udenlandske webshops er derimod stort.

Jeg har tidl. haft problemer med at købe i udlandet og med at få sendt en flaske eller tre til DK. Derfor stoppede jeg.

Kan nogen opdatere mig på, hvad der er muligt/lovligt i dag, fx køb via tyske, franske el. engelske sites?

Tak!

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago - 7 years 9 months ago #33929 by Whisky_gut
Skat oplister reglerne på denne måde, når det handler om at få tilsendt varer fra andre EU-lande:

Reglerne for at erhverve (modtage) varer fra andre EU-lande er i øvrigt følgende:

Ved køb af varer, der er omfattet af EU-punktafgifterne, dvs. spiritus, vin, øl, tobaksvarer og mineralolieprodukter, i andre EU-lande til levering her i landet, betales afgifter således:

Hvis køberen selv forestår varens forsendelse fra udlandet, skal køberen fremsende en mail via TastSelv med oplysning om købet. Herefter modtages en svarmail fra SKAT med oplysning om afgiftens størrelse og betaling. Se i øvrigt guiden "Varer, du skal betale særlig afgift af", der ligger på www.skat.dk under Borger.

Hvis sælgeren sender varen (internethandel/postordresalg), skal sælgeren betale punktafgiften og dansk moms
(min understregning)

---
En lang række forretninger ønsker slet ikke at sælge til Danmark, mens mange andre webshops gerne sender til Danmark. Tvivler dog på, at sælgeren husker at betale punktafgit og moms, men det kan jo efter reglerne aldrig blive dit problem.
Last edit: 7 years 9 months ago by Whisky_gut.
The following user(s) said Thank You: Kim_M

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #33930 by Kim_M
Deraf følger så spørgsmålet:

Hvilke webshops er villige til at sende til Danmark?

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #33931 by Mortensen
Det kan du se på den pågældende webshop.

Du kan prøve at købe en flaske, og se om de sender til Dk, mange tyske sender kun i Tyskland.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #33932 by Kim_M
Det svar kan jeg ikke bruge til særligt meget.

Jeg tænker; konkrete ULR'er på udenlandske webshops som andre har positive erfaringer med.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago #33933 by Whisky_gut

Det svar kan jeg ikke bruge til særligt meget.

Jeg tænker; konkrete ULR'er på udenlandske webshops som andre har positive erfaringer med.


Som alle vi andre må du vel gøre dig dine erfaringer... Jeg tror, vi er mange, der har surfet rundt og puttet lækkerier i indkøbskurven i diverse webshops for så bare senere at måtte erkende, at de ikke sender til Danmark. Så sparede man da de penge...
Jeg vil dog ikke udelukke, at du kan overtale dem til at sende til Danmark, hvis du er parat til at afgive en større ordre. Det er dog bare at sende en mail, når du finder en butik med fede flasker på "hylderne".
For at give en konkret url har jeg senest købt hos www.thewhiskycask.de, der dog primært sælger aftapninger fra uafhængige aftappere.
The following user(s) said Thank You: Kim_M

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 9 months ago - 7 years 9 months ago #33934 by jones
Ja, Kim, det er netop det store udbud der trækker hos forhandlere som Whisky Exchange, Royalmilewhiskies.com, Whiskybase, Whiskysite.nl, thebondingdram.eu, laboutiqueduchemin.be.

Alle de nævnte er hurtige og pålidelige og leverer til DK.
Last edit: 7 years 9 months ago by jones.
The following user(s) said Thank You: Kim_M

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.133 seconds