Tax-free i lufthavnen ændret setup

More
11 years 2 weeks ago - 11 years 2 weeks ago #28376 by wacher
Tax-free ude i lufthavnen har ændret deres forretnings måde. De har jo et pænt udvalg...men det har altid irriteret mig at man kun kunne købe de spændende flasker når man skulle en tur ud af Europa. Rejste man til Europa havde de et lille usselt udvalg af "tax-paid" flasker og de var absolut ikke nogen spændende flasker og prisen ikke specielt god.

Sådan er det ikke mere.

Nu sælger de spiritus uanset destination. Dvs. nu kan man købe alt. Til gengæld er det med skat og moms.

De har nogle "travel retail only" flasker og jeg har forsynet mig godt her på det sidste
idet jeg har købt:

Tullamore DEW 12 Y.O. Sherry Cask Finish

Link:

shop.cph.dk/da/Spirits/Sider/product-view.aspx?ProductId=552043

En Tullamore Dew som kun bliver solgt i Heinemans Duty Free. En limited edition. Koster kr. 269 med moms og afgift. Smager fantastisk.

Endvidere har jeg købt:

Johnnie Walker Explorers Club Collection, The Spice Road

Link:

shop.cph.dk/da/Spirits/Sider/product-vie...px?ProductId=1015784

En Johnnie Walker "travel retail only" til kr. 309 med moms og afgift. Har ikke prøvet den endnu da den indtil videre er købt til samlingen.

De har også efterfølgeren Johnnie Walker Explorers Club Collection, The Gold Route til kr. 669. Åbenbart var jeg den første der købte den idet de havde store EDB problemer med at sælge den til mig. Jeg havde bestilt den online og deres edb system drillede da jeg hentede den. Nu har de fjernet den fra nettet...men den står på deres hylde. Har købt et par stykker til "samlingen" så har ikke prøvet den endnu.

Der er flere travel retail only flasker bl.a Jack Daniels Master destiller limited edition.

Jeg er ansat i lufthavnen så jeg behøver ikke at rejse for at købe i tax-free. Jeg har fri adgang til at købe når jeg er på arbejde og køber på vej hjem så det er ikke noget med at slæbe flasker til udlandet og hjem igen så det virker lidt underligt pludselig at kunne købe retail travel only flasker med dansk moms og afgift i Danmark...men det kan man altså.

Så jeg har fundet en ny "whisky pusher"....
Last edit: 11 years 2 weeks ago by wacher.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #28377 by Duffer
Serge Valentin har smagt begge omtalte JW aftapninger:

Spice Road

The Gold Route

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #28382 by dmwa
Man skal blot vare sig med prisen..... Jeg var for nylig igennem Billund Lufthavn, og der sælger de Glenfiddich 30 års til DKK 3.000 - eller ca DKK 1.000 mere end vi tager for den, mens en Balvenie 21 år Portwood finish koster DKK 650 - eller ca DKK 350 mindre end vi tager for den (ja faktisk kunne det svare sig for os at købe den i Lufthavnen, da det er under vores indkøbspris......)

Så der er altså mulighed for både en god handel - og en dårlig :woohoo: :woohoo:

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago - 11 years 2 weeks ago #28383 by Duffer
I det hele taget er lufthavne ofte dyrere end whisky på nettet og udvalget er normalt uinteressant.
Undtaget er dog britiske lufthavne, som ofte har noget spændende.
F,eks kunne man få Old Pulteney WK499 til 55 £ for 2 x 1.0 Liter - særdeles velsmagende.
Desværre kan man ikke længere få den i 52% udgaven, men man må nøjes med 46% udgaven.
The Glenlivet, Glen Garioch og Glenfiddich specialudgaver er også ofte at finde i britiske lufthavne.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 2 weeks ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 weeks ago #28386 by Macdeffe
Gammel Dansk er også meget dyrere i Billund end den er i Fakta :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago - 10 years 10 months ago #28622 by wacher
Lufthavnen har I denne måned tilbud på en liter Tullamore til kr. 105 med moms og afgift. Det er billigere end i Tyskland

Link

shop.cph.dk/da/Spirits/Sider/product-view.aspx?ProductId=11940

De har også fået en special udgave af Jack Daniels. Jack Daniel's Sinatra Select
til kr. 1.099

Link

shop.cph.dk/da/Spirits/Sider/product-vie...px?ProductId=1014978
Last edit: 10 years 10 months ago by wacher.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago - 10 years 10 months ago #28625 by Duffer

Lufthavnen har I denne måned tilbud på en liter Tullamore til kr. 105 med moms og afgift. Det er billigere end i Tyskland

Jeg så Tullamore 1,0 liters til 88 kroner med moms og afgift i Flensborg sidste lørdag.
Jeg købte dog ingen da jeg ikke er kaffedrikker :-)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 10 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29074 by wacher
Jeg har lige lagt mærke til at lufthavnen har fået 2 nye Glenfiddicher.

Glenfiddich Reserve Cask

shop.cph.dk/da/spiritus/Glenfiddich-Reserve-Cask-/1047404

og Glenfiddich Select Cask

shop.cph.dk/da/spiritus/Glenfiddich-Select-Cask/1047403

Jeg samler på Glenfiddich så 2 nye flasker som ikke har. Det bliver stort.

Hvis der er andre der er int så lad mig det vide. Jeg burde kunne købe ubegrænset. Det er travel retail only.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29078 by EckoVicto


Hvis der er andre der er int så lad mig det vide. Jeg burde kunne købe ubegrænset. Det er travel retail only.


Husk dog at det kun gælder for rejser udenfor EU og dermed må du kun slæbe 1 L med hjem.

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29081 by wacher
Nej der tager du fejl. Alt det spiritus de sælger i lufthavnen er med afgift og dansk moms så jeg kan købe alle de flasker jeg vil. Det er rigtigt at hvis man klikker på linket så står der at de kun er til salg udenfor EU...men det er en fejl som de har lovet at rette.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29086 by EckoVicto
Fair nok, go shopping B)

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29107 by wacher
Så har tax-free fået rettet deres edb og jeg har forudbestilt de første flasker så efter weekenden skulle jeg gerne have 2 nye Glenfiddicher

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #29146 by wacher
Så har jeg fået udleveret de nye Glenfiddicher og de er nu en af samlingen. Tax-free i lufthavnen erstatter de nye Glenfiddicher med Glenfiddich 12 års og Glenfiddich 15 års. Tax-free (dvs Heineman) har fjernet den 12 og 15 årige fra deres webbutik og der var næsten ikke nogle af dem tilbage i butikken. Det undrede jeg mig over så jeg kom i snak med en af deres ansatte. Han påstod at Glenfiddich havde besluttet at holde op med at producere 12 og 15 årige og som konsekvens heraf så havde de dem ikke mere. Mig bekendt så er 12 og 15 årige stor sællerter for Glenfiddich så det undrer mig meget at de skulle udgå af produktionen. Jeg bar prøvet at søge på nettet og kan ikke nogle nyheder om at de skulle udgå. Et det virkelig rigtigt at 12 og 15 årig udgår og hvis det ikke er korrekt hvorfor har Heineman besluttet ikke at sælge disse produkter mere?
Last edit: 10 years 7 months ago by wacher.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29147 by Macdeffe
Mig bekendt sker der ikke noget med Glenfiddich 12 og 15 års.

Hvis der så endelig skulle ske noget med dem så bliver de erstattet af noget tilsvarende, de har jo re-brandet deres lineup jævnligt, dog aldrig noget drastisk. De største ting der er sket med Glenfiddich er tilføjelse af diverse specialaftapninger til deres line up. Jeg mindes at Special Reserve var NAS i halvfemserne

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #29148 by Duffer
Nu skal man ikke tro på alt hvad man hører og slet ikke fra lufthavns personale som sjældent dårligt nok har bare et grundlæggende kendskab til hvad de sælger.
Mon ikke en så radikal ændring ville have været meldt ud med via en pressemeddelelse...
Men det kan jo være at Glenfiddich vil følge flere konkurrenters fodspor og fjerne alders angivelsen og hælde yngre whisky på til samme pris.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 7 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #29150 by dmwa
Jeg har checked - og fået følgende svar

De udgår ikke. Men travel retail er ved at få introduceret andre varianter på verdensplan.

Så skal vi ikke bare konstatere, at ekspedienten i lufthavnen har ret - et langt stykke af vejen :)

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming
Last edit: 10 years 7 months ago by dmwa. Reason: stavefejl

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29151 by BigMac
Et lille kort kig på bla. Facebook afslørede disse 2 nye til Travel Retail




Og deres website viser dette, inkl smagsnoter (age verification først)
www.glenfiddich.com/collection/cask-collection/

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago - 10 years 7 months ago #29158 by wacher
Ja sådan ser de ud bortset fra at de i lufthavnen kun sælger 1 liters. Som tidligere nævnt har jeg adgang til at købe disse flasker så hvis jeg kan hjælpe nogen så kan de skrive til mig
Last edit: 10 years 7 months ago by wacher.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29159 by wacher
Ja sådan se de ud bortset fra at de i lufthavnen kun sælger 1 liters. Som tidligere nævnt har jeg adgang til at købe disse flasker så hvis jeg kan hjælpe nogen så kan de skrive til mig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29168 by Duffer
Set i JP idag - regler gælder fra i morgen.
Toldfri spiritus til alle i danske lufthavne

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29173 by Macdeffe
Lidt om Wacher's nye Glenfiddichs fra Whisky Advocate

www.whiskyadvocateblog.com/2013/09/19/be...solera-vat-whiskies/

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29217 by wacher
Åbenbart er det kun Heinemanns butikker der sælger de nye Glenfiddicher

www.dfnionline.com/article/Glenfiddich-l...lection-1866128.html

så bliver den svær at få fat på for de fleste. Det er måske derfor at whisky.dk
har dem til nogle dyre priser.

kr. 799 for en Reserve Cask

www.whisky.dk/shop/glenfiddich-reserve-cask-2311p.html

og kr. 699 for en Select Cask

www.whisky.dk/shop/glenfiddich-select-cask-2312p.html

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 3 months ago #30125 by wacher
Nu er de udsolgt hos whisky.dk.

Hvis der er nogen der vil have dem og bor i København og omegn må de sige til. Jeg har stadig adgang til at købe dem.

Iøvrigt så jeg noget overraskende at Rema 1000 har Johnnie Walker Gold 70 cl. til kr. 249. Det er faktisk en god pris når man sammenligner rundt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #30166 by wacher
Der er kommet en ny Glenfiddich. Glenfiddich Vintage Cask.

De har den ude i lufthavnen:

shop.cph.dk/da/spiritus/Glenfiddich-Vintage-Cask/1063765

Surt at jeg ikke skal på arbejde før på lørdag så jeg er nødt til at vente til på lørdag før jeg får fat i den.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.356 seconds