Aldi: Glenbridge 40yo

More
12 years 4 months ago #24596 by MacLars
Iflg. whiskyintelligence.com:

ALDI LAUNCHES LIMITED EDITION 40 YEAR OLD SINGLE MALT WHISKY FOR UNDER £50

Whisky lovers will be queuing overnight to get their hands on Aldi's luxury, limited edition, 40 year old Speyside Single Malt Whisky, on sale this Thursday (8th December) for the unbelievable price of £49.99.



The first supermarket ever to sell an own-label spirit older than 21 years, discounter Aldi will be releasing 3,000 bottles of the whisky throughout its 450 UK stores as a special Christmas present to loyal shoppers. The coveted whisky is predicted to sell out within hours and could even appear for sale on eBay as hard-up Brits look to capitalise on the amazing deal.
Aldi's Spirits Buyer said: "Whisky of this quality and age would usually sell for around £300 plus. Aldi is giving customers the chance to get hold of a very high quality luxury product for a very low price."

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24597 by st7
Replied by st7 on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Glenbridge "“ 40 Year Old Speyside Single Malt Whisky "“ 70cl - 40% abv ( £49.99 from Aldi)

Nose: A hint of smoke, some orange peel, marmalade / dry jaffa cake notes. New leather and wax jacket, but the overriding tone is dried orange peel.

Palate: Warming, oily palate of cough sweets, orange again (the middle of a jaffa cake), some wood tones, fresh figs, melon wrapped in param ham and a wee bit of coffee.

Finish: The orange lingers, developing in to cherry sweets and cracked black pepper. This whisky has been matured in European Oak Sherry casks and this really hits through on the finish, adding spices to the stewed fruits of the palate.

Overall: In a word, this stuff is very tasty. Take the age statement off this and it would still be a cracking drink for £49.99. Stick it on, and you have an absolute steal of a whisky. Warning, it does fall apart a little with water.

In summary, the 40 is great, esp at the price they're knocking it out at. But sadly the 24 Years Old really isn't that great. The biggest question is why? Why are Aldi doing this? Are they hoping to lure in people who wouldn't normally shop there, pre-Xmas or are they wanting to reward their loyal customer base with a steal of a whisky?

Either way, with only 3000 bottles across 450 stores, we'll all be pretty lucky if we get hold of one. And so it is that I wish you good luck, yet at the same time apologise in advance for my elbows in your face, as the shutter on my local Aldi rises for the sale.


Kilde: caskstrength.blogspot.com/

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24608 by Duffer
Replied by Duffer on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Link til MoM bloggen: www.masterofmalt.com/Blog/post/A ... hisky.aspx

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24690 by MacLars
Replied by MacLars on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Det varede ikke mange timer efter de blev sat til salg i UK før man kan finde dem på ebay

www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=g ... m270.l1313

Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24691 by arvele
Replied by arvele on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Søger du bare på "glenbridge" er der flere treff: www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=g ... m270.l1313

40 flasker så langt.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24703 by Hering
Replied by Hering on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Ubekræftede rygter melder, at afsenderen på flaskerne til Aldi var et firma med navnet W.M.Grants. Med smagenoternes tale om stor frugt, kunne dette meget vel tyde på at der er tale om en gammel Glenfiddich.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24705 by Duffer
Replied by Duffer on topic Aldi: Glenbridge 40yo

Ubekræftede rygter melder, at afsenderen på flaskerne til Aldi var et firma med navnet W.M.Grants. Med smagenoternes tale om stor frugt, kunne dette meget vel tyde på at der er tale om en gammel Glenfiddich.

Rygter er som regel ubekræftede? :-)
Jeg tror ikke på at William Grant & Sons sender kasser med deres firmanavn til en discountbutik hvis afsenderen skal holdes skjult.
Nogen mener den har Glenfarclas profil (fade der måske ikke kvalificerer sig til aftapning) andre Glenburgie eller Aberlour, men det ene gæt kan være lige så godt som det andet.
Glenburgie går nok ikke ind under "Famous Speyside Distillery".

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24706 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Man skal nok også lige tage i betragtning af hvilke destillerier der har 40års fade liggende. Den mest simple måde at gøre det på er at se hvad der ellers er på markedet.

Umiddelbart lyder Glenfiddich ikke som et dumt bud. Ej heller Glenfarclas. Men jeg tror overhovedet ikke på hverken Glenburgie eller Aberlour

Der har allerede været en del på fleabay.

Some whiskies seem to hit blogs, magazines and fora with tasting notes, others seem to hit just ebay


Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24723 by dmwa
Replied by dmwa on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Hej alle - jeg skriver lige for Jens Tholstrup, da han ikke kunne komme på Whiskynyt.dk

Jeg kan på vegne af William Grant & Sons kategorisk afvise, at der er tale om Glenfiddich.

Med venlig hilsen

Jens Tholstrup

Trade Marketing Manager

William Grant & Sons Nordic AB

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24728 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Jeg er 100% overbevist om at WM Grant kun ville afvise det katagorisk hvis det faktisk var dem der havde lagt whisky til :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24729 by Duffer
Replied by Duffer on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Der er vel intet destilleri eller aftapper der først prisdumper en 40-års til kostprisen eller derunder og derefter sender den i en tysk discountforretning der ikke afviser at flaskerne er deres?.

Den smager tilsyneladende ok - om så prisen har en indflydelse på smagsløgene er umuligt at sige noget om.
Den skulle smages blindt op imod andre 40-års aftapninger i 300 £ klassen - der ville den sandsynligvis kunne spottes, men kun på den lave ABV :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • JensTh.
  • Visitor
  • Visitor
12 years 4 months ago #24732 by JensTh.
Replied by JensTh. on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Kære Steffen og Duffer: Jeg kan formodentlig ikke ændre på at i ikke stoler på mit udsagn, men blot vil jeg understrege, at det ikke er noget jeg har grebet ud af den blå luft. Jeg har naturligvis forhørt mig om det på rette sted for at være helt sikker - og når der her afvises kategorisk - ja så er det en kategorisk afvisning.

Personligt forstår jeg ikke hvorfor pokker man skulle sælge noget til en brøkdel af den pris man kan få ved at sætte sit navn på? Det virker som en hel igennem dum forretningsplan. En 40 årig Glenfiddich koster over tyve gange så meget.

Med venlig hilsen
Jens Tholstrup
Marketing & Trade Manager DK
William Grant & Sons

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24733 by Duffer
Replied by Duffer on topic Aldi: Glenbridge 40yo

men blot vil jeg understrege, at det ikke er noget jeg har grebet ud af den blå luft.

Den er jeg med på, men hvis man sender en aftapning som denne ud på markedet - hvor man bevidst vil holde oprindelsen skjult, så giver det vel heller ikke mening af afsløre destilleriet på et senere tidspunkt?.

En 40 årig Glenfiddich koster over tyve gange så meget.

Hvilket vel er et hint at slutforbrugeren generelt betaler alt for meget for deres (mærkevare) whisky?!? :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24735 by Hering
Replied by Hering on topic Aldi: Glenbridge 40yo

Kære Steffen og Duffer: Jeg kan formodentlig ikke ændre på at i ikke stoler på mit udsagn, men blot vil jeg understrege, at det ikke er noget jeg har grebet ud af den blå luft. Jeg har naturligvis forhørt mig om det på rette sted for at være helt sikker - og når der her afvises kategorisk - ja så er det en kategorisk afvisning.

Personligt forstår jeg ikke hvorfor pokker man skulle sælge noget til en brøkdel af den pris man kan få ved at sætte sit navn på? Det virker som en hel igennem dum forretningsplan. En 40 årig Glenfiddich koster over tyve gange så meget.

Med venlig hilsen
Jens Tholstrup
Marketing & Trade Manager DK
William Grant & Sons

Kære Jens,
Jeg skylder en forklaring, da det var mig, der bragte de ubekræftede forlydender til torvs. Det drejer sig om dette indlæg - tråden om GlenBridge hos masterofmalt.com: www.masterofmalt.com/Blog/post/A ... hisky.aspx

"09-12-2011 19:17:00 #
I work at a aldi distribution centre and managed to pick the cases of the 40 yo to the allocated stores . The invoice slip came from a "w.m. Grants " so assume grants are behind it who are also involved in Glenfiddich , tullamore dew and hendricks gin ..

I got to my local store to be confronted by a queue of 25 people all waiting for this item I knew only 12 bottles would of been allocated to this store I didn't get one they were " reserved" . People got there at six am waited two hours !!
What annoyed me is the managers who got a bottle reserved who don't even drink whiskey just to profit .

Ive only been into whisky about 2 years now and have a good selection at home .. In some ways Im annoyed I missed out on this 40 year old and if any one gets a chance to try Glen marnock 24 yr ... Avoid it !!!
Chris"

Jeg kunne aldrig finde på at tvivle på dit ord - men ift. Grants er jeg nok på linie med Deffe...
Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24736 by Hering
Replied by Hering on topic Aldi: Glenbridge 40yo

Personligt forstår jeg ikke hvorfor pokker man skulle sælge noget til en brøkdel af den pris man kan få ved at sætte sit navn på? Det virker som en hel igennem dum forretningsplan. En 40 årig Glenfiddich koster over tyve gange så meget.

Med venlig hilsen
Jens Tholstrup
Marketing & Trade Manager DK
William Grant & Sons

Jens,
Senere i samme tråd gives en plausibel forklaring på årsagen:
"12-12-2011 05:29:44 #
Unfortunately no it was like a invoice slip however the logistics director at our distribution centre told me the reason why aldi got this exclusive offer was due to there sales of there blended whisky "highland earl" aldi has worked with highland earl for years now and recently won an award .
Highland earl is also another product of w grants . There is no distillery note on this either however grants may just be distribting it and not having anything to do with creating the product !?

Hope this helps
Chris"

Penge er penge - uanset hvordan de når frem til William Grant's.
Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24737 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Aldi: Glenbridge 40yo
Vi kan jo bare høre om Hans-Henrik har købt en flaske :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24738 by Duffer
Replied by Duffer on topic Aldi: Glenbridge 40yo

Jeg skylder en forklaring, da det var mig, der bragte de ubekræftede forlydender til torvs. Det drejer sig om dette indlæg - tråden om GlenBridge hos masterofmalt.com: www.masterofmalt.com/Blog/post/A ... hisky.aspx

Du har fundet dit "ubekræftede rygte" i mit link fra MoM ovenfor. Nu kender jeg ikke Chris, men jeg kender internettet nok til at den slags rygter reelt ikke giver nogen mening eller værdi. Jeg anser ikke indlægget for troværdigt...
Vi er tilbage til gætteriet og Steffens teori om hvem der ligger inde med så gamle fade - under betegnelsen - "Famous Speyside Distillery".
Måske var det den anden Grant (J&G Grant) der står bag - rent gætværk - som det hele i denne sag!!
Jeg kan prøve at skrive til George - så kan det være han også kategorisk afviser :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.183 seconds