WhiskyVerden.dk - Ny åbnet side om whisky

More
12 years 7 months ago - 12 years 7 months ago #23917 by WhiskyVerden.dk
Hej alle whisky nydere :-)

WhiskyVerden.dk er en helt ny side der omhandler alt fra ende til anden om whisky. Vi bestræber os på altid at forny os med en masse spændende artikler, så der altid er noget ny læsning til vores whisky elskere, og så vi i sidste ende har alt om whisky

Siden er både for erfarne whisky drikkere, men også for dem der aldrig har nydt et glas whisky før. Derfor har vi guides om alt fra hvordan man lære at drikke og nyde en whisky, til svar på hvorfor whisky er blevet den gentleman drik det er den dag i dag. Vi skriver selvfølgelig også en masse om whiskyens oprindelse og dens historie. WhiskyVerden er blevet lavet for at gøre alles viden om whisky større, både den passionerede whisky kender, og dem som tror det er noget man blander cola i.

Vi afholder desuden også diverse afstemninger, så hvis du godt kunne tænke dig at give dit bud på noget om whisky er det også oplagt at du kommer forbi og lægger din stemme.

I det hele taget har vi noget for enhver smag inde på WhiskyVerden.dk - så vi håber at i vil kigge forbi, og måske endda også indsende en kommentar til en af vores artikler, så vi kan få gang i debatten og virkelig diskuteret det som vi alle elsker at nyde. Du er selvfølgelig også yderst velkommen til at være enig i det vi skriver, og i så fald ser vi også meget gerne at du stadig indsender en kommentar hvor du måske lige peger en tommelfinger opad. :-)

Vi håber at i vil tage godt i mod vores side, som udelukkende er lavet i god ånd for at hjælpe folk til at vide lidt mere om den dejlige drik. :-)

Mvh WhiskyVerden.dk
www.whiskyverden.dk
Last edit: 12 years 7 months ago by WhiskyVerden.dk.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23918 by Duffer
Du er en modig mand at sende et sådan link her på siden - øretævernes holdeplads. :P
Jeg savner lidt om hvem der står bag siden?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23919 by WhiskyVerden.dk
Håber da at folk vil tage godt i mod vores projekt - Siden er jo udelukkende kun lavet som en hjælp/information til folk der godt kunne tænke sig at vide lidt mere. :-)
Det kan du have ret i! Vi burde måske udvide vores "Om os" side noget mere så det stod klart fast.

Tusind tak for dit svar!

Mvh WhiskyVerden.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23921 by Macdeffe
Betyder det at jeg må kalde mig selv for en gentleman ?

:-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23922 by bdujgp
Nej, Steffen
:-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23925 by peathead
Tja endnu en whiskyside man ikke blev klogere af!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23926 by Macdeffe
Jo mere man drikker jo klogere bliver man!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23927 by Lading

Jo mere man drikker jo klogere bliver man!

Steffen

Snup du bare en dram mere ;-)

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23928 by Lading
Copy/paste fra siden:

"Hvornår skal man ikke drikke Whisky?
Whisky på tom mave er helt klart en dårlig ide, da det kan gøre ret ondt og det kan føles som "

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23930 by Macdeffe
Mit foretrukne tidspunkt at bedømme whisky er lørdag formiddag før morgenmaden :-) , men så holder jeg mig gerne til max. 2-3 stykker

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23932 by Macdeffe
Man kan nu sagtens smage de forskellige nuancer i en whisky efter selv en del dramme, men på et eller andet tidspunkt bliver smagsløgene bedøvede. Dette er selvfølgelig individuelt fra person til person

Det går selvfølgelig ned af bakke for hver dram man indtager, men at 2 dramme er grænsen er nok en overdrivelse

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23936 by Macdeffe
Held og lykke med siden, jeg syntes der er plads til små forbedringer, men det har I jo selv lagt op til :-)

Der findes ikke (mig bekendt) en side på dansk med alm. info vedr. whisky...den professionelle side jeg kender til er i hvert fald ingen hjælp

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23938 by WhiskyVerden.dk
Tusind tak for jeres kommentare alle sammen! :-)

Forbedringer ligger vi i den grad op til, siden runder jo først en måneds oppe tid her den 1., så vi er jo kun lige gået lige gået igang, men vi håber at folk vil støtte op om vores projekt, og komme med en masse input, så vi kan få en god Dansk side hvor folk kan indsamle viden og lidt hjælp.

Jeg får rettet det med de 2 dramme, eller i hvert fald gjort opmærksom på at man selvfølgelig stadig kan få en fantastisk oplevelse efter nummer 2, selvom som du jo også selv siger begynder at gå lidt ned af bakke. ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23939 by Nemesis1972
Hvem er skibenter på whiskyverden.dk ?

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23942 by WhiskyVerden.dk
Vi har faktisk flere forskellige til at skrive for os, som der løbende vil komme med noget nyt. Alle whisky interesserede selvfølgelig.

Mvh WhiskyVerden.dk
www.whiskyverden.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23943 by Duffer

Vi har faktisk flere forskellige til at skrive for os, som der løbende vil komme med noget nyt. Alle whisky interesserede selvfølgelig

Men hvem står bag - hvem er du?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23944 by Duffer
Måske hedder du Ole Troelsø?
Han har skrevet denne artikel: pleasure.dk/gourmet/artikel/153233/ som i brudstykker til forveksling ligner denne tekst: www.whiskyverden.dk/whisky-eller-andre-drikke/

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23945 by MGN
Siden er registeret under navnet Alexander Overgaard: whois.domaintools.com/whiskyverden.dk
som også på amino beskriver siden som hans: www.amino.dk/forums/t/132038.aspx

Mvh
Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23946 by Livsnyder
Whiskyverden er desværre endnu en glad amatør, der prøver at tiltrække sig trafik på et website på et mildest talt usagligt grundlag. Jeg har læst en del af de indledende indlæg og kommenteret på dem - blot for at opleve at mine indlæg blev slettet, da denne 19 årige purk ikke kunne kunne komme med saglige svar. Det virker som om man har taget en bog af ældre dato og så er begyndt at skrive af fra denne. I kan eventuelt kigge ind på amino.dk og følge hans indledende øvelser og evt. besøge dk-hostmaster.dk og slå ham op hvis I vil vide hvem han er. At han skulle have flere til at skrive for sig må bunde i familiemedlemmer, da indlæggene har samme amatør præg over sig alle sammen. Beklager min noget negative tilgang men når man først forsøger at hjælpe folk til at højne niveauet og så blot oplever at indlæg bliver slette for så at opdage at man forsøger at promovere dette beta-site, så beder man om at få skarp kritik.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23947 by Macdeffe
Tjaa, jeg ville egentlig være forsigtig i min kritik når jeg selv laver en amatørblog, men jeg faldt dog over følgende

"Reklamerne benyttes til at holde denne fantastiske hjemmeside kørende, så den altid kan forblive gratis for vores besøgende"

Mængden af reklamer irriterede i hvert fald mig, men jeg er nok bare gammel og sur :-)

Der er masser af reklamefri sider om whisky på internettet, og selv dem der er der med reklamer formår at gøre det mere diskret. Jeg har aldrig hørt om betalingssider på internettet ....om whisky... :-)

Google har et blogger redskab der er ganske gratis at bruge og er man en glad amatør kan man sagtens få sit behov dækket ved at bruge den. Det syntes jeg i hvert fald

Ellers tror jeg ikke indholdet er til så stor nytte for den gennemsnitlige læser på dette forum, men der er som sagt ikke mig bekendt ret mange alternativer på dansk på nettet.

På engelsk kan man læse :

www.maltmadness.com/malt-whisky/ ... cotch.html

om skotsk whisky

og hvis man vil være mere klog om bourbons så start med at læse denne lille blogpost

www.whatdoesjohnknow.com/2010/06 ... gulations/

En bog som Malt Whisky Yearbook er både billig og spækket med masser af glimrende artikler, hvor der både bliver dækket overblikket samt detaljerne

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23948 by WhiskyVerden.dk
Ja jeg blot en ung "purk", som så rigtig hedder Alexander Overgaard. Siden blev lavet for at hælpe folk, som tydeligvis ikke ved så meget om emnet, som jer, til at få lidt mere viden om whisky. Det startede egentlig med at jeg selv fik øjnene op for whisky, og da jeg så søgte lidt efter det på Google fandt jeg ingen danske sider der kunne hjælpe mig, og derfor tænkte jeg hurtigt at det måtte da være muligt at få lavet en sådan side på dansk.

I og med at jeg ikke ligefrem er ekspert på emnet (endnu) har jeg selvfølgelig hyret folk til at skrive mine tekster, som måtte have noget mere viden om emnet end mig selv, og det er egentlig også den simple grund til at der er reklamer på siden så jeg fortsat kan få kyndig hjælp til mit indhold.

Jeg håber også at i i stedet for at skyde projektet helt til jorden i stedet måtte have lidt lyst til at bidrage til hvad der enten skulle være af ting på siden der kunne fange jeres interesse. Så hvis i har noget så kom endelig med det eller hvis i selv har lidt kløen i skrivefingrene ville det da også være helt fantasktisk hvis nogen måtte have lyst til at hjælpe den vej over. :-)

Som sagt så håber jeg meget at i måske vil støtte lidt om projektet i stedet for at rakke det ned, siden er meget grundlæggende ind til videre, men det er da mit mål at siden må blive spækket med kvalitets indhold både for den kommende whisky entuitiast, til den allerede erfarne whisky nyder.

Nu må det være tid til en lille formiddags indsprøjtning, så fortsat god søndag til jer alle! :-)

Mvh WhiskyVerden.dk
www.whiskyverden.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23949 by Duffer

I og med at jeg ikke ligefrem er ekspert på emnet (endnu) har jeg selvfølgelig hyret folk til at skrive mine tekster, som måtte have noget mere viden om emnet end mig selv

Man kan altid kritisere - det er det nemmeste i verden og specielt her i Danmark og denne side er sjældent anderledes :-)
Hvis du har "hyret" folk til at skrive, så er det vel meget normalt at man skriver hvem disse erfarne eksperter er.
Det forholder sig sådan, at man gerne må lade sig inspirere, men ikke kopiere andres tekster uden tilladelse. Det er ulovligt at bryde ophavsretten til andres materiale. Det samme gælder iøvrigt billeder mm.
Ingen moralprædiken herfra - bare en oplysning så du ikke kommer galt afsted... :-)

P.s - når det så er sagt - så har jeg - uden Deffes tilladelse brugt et af hans billeder til en artikel - jeg håber det kan gøres godt med en sample :shock:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23950 by WhiskyVerden.dk
Ja det med at kritisere kan vi være gode til - men så længe det er på et konstruktivt plan er jeg egentlig bare glad for at folk gider bruge deres tid på min side. :-)
Angående deres synlighed vil jeg lige tage mig en snak med dem, så vi kan få det på plads.
I forhold til copywrite er der tjek på det - det er også derfor der desværre ikke er nogen billeder på siden endnu, som der selvfølgelig også vil komme på et tidspunkt så det hele kan blive lidt mere levende og ikke blot ren tekst!

Men jeg håber at blive meget klogere på emnet af at deltage aktivt herinde, og så håber jeg at i ellers vil tage godt i mod min side, selvom den måske ikke passer til jeres niveau (endnu). :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #23951 by Macdeffe
Tjaa, hvis du har betalt for indholdet, så er du blevet snydt :-) . Indholdet er lidt tungt og nørklet at læse og nogle gange lidt upræcis og svævende i definitionerne. Men jeg har set mange sider på nettet og i bøger der er meget værre, både på dansk og på engelsk, både i form af tekst og videoer. Hvem husker ikke Zeeberg :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #24088 by Macdeffe
Nå, det ser ud til at whiskyverden har læst mit ovenstående link til Cowdery's indlæg på John Hansells blog. Et nyligt indlæg har kopieret godt herfra

Jeg syntes det er et problem man ikke gider kildehenvise når man citerer, hugger eller lader sig kraftigt inspirere af andre steder på nettet, eller direkte bare oversætter enkelte passager. Det er ikke første gang vi ser dette på danske sider desværre.

Min kommentar på whiskyverden.dk om den manglende kildehenvisning blev hurtigt slettet

Siden kan kun betegnes som en god idé der har udviklet sig til en talentløs farce uden respekt for andre menneskers skriverier

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.213 seconds