Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
13 years 2 weeks ago #23056 by tdh1
Tillykke til de heldige (-: Var der dog bare et enkelt lille Laphroaig fad i blandt de fundne fad. Nå men nogen får ihvertfald en god nyhed op til weekenden (-:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #23066 by bdujgp
Eller et lille bitte Mortlach fad - Nåh nej - Den drikker de jo i Tyskland for tiden :twisted:

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23578 by RasmusB
Uhm... Jer som har indbetalt for at få jeres flasker hjem... Har i hørt noget om hvordan det går??

Jeg mener.. Vi har - nu igen - valgt at smide endnu flere penge efter whisky som vi faktisk havde betalt for én gang...

Ville det så ikke være på sin plads, hvis man hævede informations-niveauet bare én enkelt "tand" eller to??

Afhængig af tidspunktet for de 5 fades frigivelse forventer aftapper, at flaskerne ultimo april 2011 vil være klar til afsendelse til Danmark. Det forventes, at flaskerne herefter vil være klar til udlevering i maj 2011.


Snart nærmer tiden sig, hvor Maj måned ender.... Og jeg er Tørstig!!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23579 by Hering
Jeg har talt med Henriette hos Qualityworld, som kunne fortælle, at alt er ved det gamle i Skotland. Ting tager tid :-) Forventningen er, at flaskerne når til Danmark inden sommer, og det er i min bog inden 1. juli.

Din kommentar om at smide penge efter noget du har betalt en gang forstår jeg ikke helt. Du har betalt en anden pris for afgifter, forsendelse og påfyldning, end du ellers skulle have gjort - men du har vel ikke betalt for det før? Det er nemt nok, at stille sig op i koret og synge med på andres smædesang, men fakta er vel, at du får noget whisky (eller cognac) der er 2-3 år ældre end oprindeligt planlagt, samt at du er sluppet ud af en rigtig dårlig situation på en bedre måde end man kunne have håbet?

Uanset hvad man synes om den opståede uheldige situation i Whiskyowner, så må man have respekt for David og Co's arbejde med at få samlet stumperne, og redde hvad reddes kan.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23580 by RasmusB
Hej Hering..

Forventningen er, at flaskerne når til Danmark inden sommer, og det er i min bog inden 1. juli.


Okay!...Godt ord igen..

Det jeg appellerer til, var jo egentligt også at man så melder den slags ud - når nu dét man HAR meldt ud tidligere ikke længere holder stik, og folk nu endnu engang vælger at tro på at der rent faktisk kommer flasker ud af det hele..

RasmusB

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23581 by Clausfj
Jeg kan godt forstå at det skaber frustration at vi ikke får information eller den information vi får er ukorrekt, det har været den gennemgående tendens i hele denne sag.
Det der er med til at irritere mig er at firmaet ikke mangler tid til kommunikation når det gælder deres nye musikcafé.

Claus.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23582 by tdh1

Jeg kan godt forstå at det skaber frustration at vi ikke får information eller den information vi får er ukorrekt, det har været den gennemgående tendens i hele denne sag.
Det der er med til at irritere mig er at firmaet ikke mangler tid til kommunikation når det gælder deres nye musikcafé.

Claus.


Jeg kan kun tilslutte mig = jeg er 100% enig. Det kører fint med information om alle mulige og umulige arrangementer m.m. i modsætning til informationer/løbende status til andelshavere, som har været meget sparsom og noget folk selv skulle opsøge.

Noget andet, hvor lang tid kan man holde sådan en konkurs igang? Kører burikken bare videre og videre?

og

"Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Hvis du ikke tror på finanskrisen, så kan det være den heller ikke tror på dig!" QW

Jeg tror på den, for ellers havde jeg haft mine dejlige Laphroaig ´er hjemme i trygge rammer :cry: .

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23583 by Rauff
Jeg har ikke den store tiltro til David og co, og kommer aldrig til at lægge en krone i deres butik igen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23584 by MacNiels
Nu er det sådan at i dette tilfælde hvor det er whiskyowner, så mener jeg rent faktisk at advokaten der skal informere og ikke QualityWorld.
Mig bekendt må David ikke skrive ud til os med mindre det er noget som advokaten ber' ham om.

For at være ærlig så er det en gang juridisk mismask.

Gidslerne er så hovedsageligt os (der har andele i whiskyowner) og Qualityworld der ikke må benytte WO siden til information eller benytte kartoteket.

Men som sagt, min viden om jura er meget begrænset så jeg kan ikke helt gennemskue / forklare scenarierne.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23585 by Macdeffe
Jeg syntes ikke advokaten kunne have gjort sit job dårligere

Uduelig er det rette ord

Hvis man vil forsøge at genoprette et firma for at få indtjent penge til de tilgodehavende, så nytter det simpelthen ikke noget at "skræmme" en stor gruppe af stamkunder væk ved ikke at sørge for at vedligeholde caskowner konceptet.

Når man som advokat er sat til at bestyre et konkursbo skulle jeg mene at man burde kunne gøre det bedre. Det er en skandale at man kan tjene penge på at være så ringe til at bedrive sit erhverv

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23586 by Ronnie
Jeg har for lang tid siden afskrevet mine ca. 10 andele. Derfor har jeg ikke indebetalt yderligere til dette redningsforsøg, som jeg opfattede lidt som "at smide gode penge efter dårlige". Dog håber jeg det bedste for dem, som har taget chancen med en indebetaling til advokaten.

At advokaten muligvis har været dårlig til at forvalte kunkursboet er en ting, men dette er imo peanuts i forhold til det bondefangeri som Qualityworld har stået for, ved at presse citronen til det sidste. Min respekt - endsige tillid - til Qualityworld og David & Co. efter denne historie er ikke eksisterende, og jeg vil aldrig mere have noget at gøre med dem; lige meget i hviklen forklædning de dukker op i igen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #23637 by nannberg
Så er der sat tid på levering skulle blive i juli iflg mail

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
12 years 9 months ago #23639 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Ja, jeg glæder mig også til at få nogle af mine flasker, men tror nu ikke at det bliver til noget før August/September på grund af ferier og lign.
Har desuden siddet og kedet mig og googlet behandlingstid for konkurssager og der var i 2006 en gennemsnitlig behandlingstid på næsten 2 år ... så resten af flaskerne må da være lige oppe over :D :D - eller hvor de nu er henne!

/Lars :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #23640 by Springbank21
Jeg vil erklære mig 100% enig med Hering og Deffe men også tilføje at uanset hvilken andel man køber, er der altid en risiko for at firmaet bag kan gå i betalingsstandsning eller konkurs...... Man tager en risiko og må betale prisen hvis det går galt..... lidt ala at købe en andel i en vindmølle man ved sgu aldrig hvornår det blæser. Til dem der mister andele i denne sag og skyder skylden på David og henriette i skulle skamme jer.... De knokler røven ud af bukserne for at rede jeres pisse ligegyldige andele alt imens de muligvis må gå fra hus og hjem, i sådan en situation skal man støtte og ikke spytte, alle jer der har købt andele og mistet tog en chance i en svær økonomisk tid men har, formoder jeg ikke, sat alt på en hest mistet det hele som David og Henriette.....

Jeg vil til enhver tid købe andele igen hvis de kunne finde på at komme igen med owner butikken.


Med venlig hilsen
Torben Skøtt Godiksen
alias Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #23641 by Duffer

Til dem der mister andele i denne sag og skyder skylden på David og henriette i skulle skamme jer.... .

Alle har vel lov til at komme med sin uforbeholdne mening? Hvis man ikke har lyst til at ligge flere penge i deres butik, så er det vel ens egen sag?

De knokler røven ud af bukserne for at rede jeres pisse ligegyldige andele

Jeg ved ikke hvor meget der arbejdes på at få andelene hjem, da informationsniveauet er ikke eksisterende, men jeg har da fuld forståelse overfor folk frustrationer - pisse ligegyldige andele, tja - jeg er ikke enig i at folks andele er pisse ligegyldige.
Et eller andet sted har man vel en forventning om at få det man har betalt for? Personligt har jeg da glædet mig til mine to Mortlach flasker, som nu er aftappet i Tyskland.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #23642 by tdh1

Jeg vil erklære mig 100% enig med Hering og Deffe men også tilføje at uanset hvilken andel man køber, er der altid en risiko for at firmaet bag kan gå i betalingsstandsning eller konkurs...... Man tager en risiko og må betale prisen hvis det går galt..... lidt ala at købe en andel i en vindmølle man ved sgu aldrig hvornår det blæser. Til dem der mister andele i denne sag og skyder skylden på David og henriette i skulle skamme jer.... De knokler røven ud af bukserne for at rede jeres pisse ligegyldige andele alt imens de muligvis må gå fra hus og hjem, i sådan en situation skal man støtte og ikke spytte, alle jer der har købt andele og mistet tog en chance i en svær økonomisk tid men har, formoder jeg ikke, sat alt på en hest mistet det hele som David og Henriette..


Selvfølgelig er der en vis risiko ved at købe noget man ikke får i hånden med det samme og det har alle nok også været bevidst om, men det betyder vel ikke man ikke kan ytre sin undren og evt. frustration? og om man ligefrem bør skamme sig for at gøre således? Det synes jeg nu ikke. Det er jo som jeg læser det heller ikke kun David & Henriette som må lægge ryg til, men ligeså meget advokaten for sin langsommelige og lidt dårlige håndtering af sagen.

Om David & Henriette ligefrem knokler røven ud af bukserne for at redde vores "pisse ligegyldige" andele skal jeg ikke kunne sige. De knokler jo nok mere for at komme ud af det hele med så meget skind på næsen som muligt, hvilket jo selvfølgelig er meget forståeligt. At deres tab, hvor synd det end må være for dem, er større end de enkelte andelshaveres er vel ikke så mærkligt i og med de drev en virksomhed og ikke et argument for at folk skal skamme sig over at ytre deres undren og frustration.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #23643 by Springbank21
Jep alle har lov til deres ufrobeholdne mening og dette var så min.....

Men jeg tror nu alligevel jeg ville træt af alle de skriverier hvis det var mig, det er efterhånden en af de længste tråde her på sitet, tror de har fanget budskabet.

mvh

Torben S. Godiksen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #23645 by tdh1

Jep alle har lov til deres ufrobeholdne mening og dette var så min.....

Men jeg tror nu alligevel jeg ville træt af alle de skriverier hvis det var mig, det er efterhånden en af de længste tråde her på sitet, tror de har fanget budskabet.

mvh

Torben S. Godiksen


Jeg tror nu ikke folk deltager i debatten her, hverken for at "punke" nogen eller for at få dem til at "fange budskabet". Jeg tror mere det er fordi der med jævne mellemrum sker en lille udvikling i sagen, som holder tråden igang og det er jo nu engang et debatforum.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 9 months ago #23667 by Macdeffe
Det er nok "lidt" uheldigt at man har solgt andele i fade man ikke ejede. Der har qualityworld i hvert fald et STORT forklaringsproblem.

Det kan godt være at man har fulgt en model der var skudsikker, bare man ikke gik fallit. Det er i hvert fald mærkeligt at se at de fade, man har papir man ejer en andel af, dukke op i andre lande og aftappet af andre firmaer

Så er de ejerbeviser man har bare ikke det papir værd de er trykt på

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23819 by tdh1
Så kom der en cirkulæreskrivelse fra advokaten. David Larsson har pr. 1.4.2011 købt boets aktiver (eller et selskab han ejer). Salget medførte ikke noget provenu til boet.
Omkring WO. Det ser ud til de heldige medejere, af de 5 fade som er hos aftapper, kan forvente deres flasker til august. Omkring de øvrige fade er der ingen afklaring. Man vil vurdere om det kan betale sig at føre sag i Skotland mod de pågældende parter, ligesom man vil finde ud af om dette skal ske i konkursbo-regi eller om det må være op til den enkelte at gøre dette. Som jeg læser det er det eneste der er tilbage, at se til for kurator, whiskyowner delen. Tør man håbe en lille smule?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23820 by Macdeffe
Hvem er de "pågældende parter".? Det her lyder for mig som om der er nogen der videresolgt fade som QW egentligt ejede ?

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23822 by tdh1
Jeg ved ikke hvem de pågældende parter er men der står ordret

"Omkring de øvrige fade er forholdet fortsat ikke afklaret, men det vurderes fortsat, om det økonomisk kunne forsvaresat føre en sag i Skotland mod de pågældende parter, herunder om det skal ske i konkursbo-regi eller om det må være op til de enkelte kreditorer at gøre dette. "

Det kunne da godt lyde som om man i Skotland måske har solgt noget man ikke ejede?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23826 by Duffer

David Larsson har pr. 1.4.2011 købt boets aktiver (eller et selskab han ejer). Salget medførte ikke noget provenu til boet.

Det lyder da positivt. Så kan man måske håbe på at Hr.Larsson, som den retskafne mand han er, finder et godt Mortlach fad som erstatning for det som blev aftappet i Tyskland. :-)
Man kan undre sig over at en sådan "nyhed" ikke er blevet offentliggjort før nu - og at nogle andelshavere må læse det på Whiskynyt. Men nu hvor Hr.Larsson igen er ejer - så må man forvente at informationsniveauet nu bringes op på et acceptabelt niveau.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23828 by tdh1
Og når vi nu er igang, så lige et Laphroaig fad for det som øjensynligt også allerede er aftappet :D .

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24187 by Duffer
Nyhedsbreve er åbenbart den eneste informationskilde - så her kommer sidste nyt:

Oversvømmelsen får følger
Desværre blev Qualityworld ligesom tusinder af andre lejemål i Storkøbenhavn ramt hårdt af det store skybrud i starten af Juli og vi har siden da kæmpet en hård kamp for at se hvordan vi kunne komme ovenpå. Oversvømmelsen skete umiddelbart efter en af vores spændende koncerter under Jazzfestivallen, og det var desværre kloakvand der oversvømmede alle vores lokaler, hvorfor vi med sorg i sindet må erkende at Qualityworld IKKE åbner igen som butik og spillested i den hyggelige hule på Frederiksberg :-(

Før du går helt i panik og får gourmet-abstinenser vil jeg dog skynde mig at sige at Qualityworlds sjæl overlever og bliver videreført i nye klæder (læs mere om dette sidst i denne mail) og du vil stadig kunne få nyheder om luksus, gastronomi, blues og whisky samt få mulighed for at møde os løbende til sjove arrangementer - men butikken på Solbjergvej 3 er desværre 'død' indtil videre.


Kilde: Qualityworlds nyhedsbrev (uddrag)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24192 by dongregers
Kunne de ikke som service til alle dem der har mistet whisky i whiskyowner, lave en fælles destruktionsdag?
Det er synd at whisky skal gå til spilde

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24194 by Rauff
Kære WhiskyOwner,


Hermed en kort status-email skrevet på vegne af Advokat David Slatcher angående aftapningen af vores allesammens Calvados, Cognac, Bunnahabhain, Glenrothes og Grain fade.


Der har af forskellige årsager, heriblandt flaske mangel og den skotske industriferie, været forsinkelser i Skotland på den ellers lovede aftapning af vores fade. Dette skal på ingen måde give anledning til uro - der benyttes en anerkendt og velrenoveret aftapper og alt er clearet med Skat i både ind- og udland, og processen følges løbende af både Kurator David Slatcher og undertegnede.


Det har dog for mange, os selv inkluderet, været ærgeligt og frustrerende at fadende ikke blev aftappet som sidst lovet, så vi kunne have flaskerne i landet i slutningen af juni til udlevering i løbet af juli - men her har vi faktisk været ualmindeligt heldige, idet det kraftige skybrud i starten af juli oversvømmede vores lokaler på Frederiksberg med kloakvand og dermed nu resulterer i tvungen destruktion af alle fødevarer udsat for kloakvandet... så er det jo pludselig meget dejligt at vi ikke nåede at modtage flaskerne i ugen før ;-)


Anyway - David Slatcher følger igen i denne uge op på forsinkelsen i Skotland og forventer at have nogle endelige datoer som vi så kan melde ud til jer sidst på ugen.


Dem af jer der tidligere har været tæt på processen omkring aftapninger af vores mange foregående fade vil vide at uforudsete forsinkelser og problemer med leverancer af de såkaldte 'dry-goods' er en hel normal, om end mægtig irriterende, del af hverdagen for os der står uden egen tappehal og er afhængig af den fascinerende skotske tidsregning ;-)


Jeg ser frem til at kunne sende opdateret status til jer indenfor den næste uge eller to.


Mvh. David Larsson


Udsendt af David Larsson fra Qualityworld, på vegne af :
David Slatcher
advokat (L), Partner
WTC advokaterne A/S
Helsingørsgade 43
3400 Hillerød
Tel: 48 22 00 40
Fax: 48 22 00 41
www.wtc-law.dk









WHISKY * ROM * COGNAC * ARMAGNAC * GRAPPA * TEQUILA * CALVADOS * GIN * LIKØR * BRÆNDEVIN

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24613 by nannberg
Man kan kun undre sig over at du(David*2) bliver ved med at skrive med en timelimet da det var den 5 sep du skrev den sidste opdatering vedr aftapningerne men du har vel travlt anyway jeg har været i kontakt med advokaten,det hjalp lidt på forståelsen da jeg skrev"på egne og min advokats vegne"så kom der da lidt hul igennem.

Flaskerne er aftappet,han har bedt om oplysninger på afgifter og skatter men har ikke fået svar endnu.

På egne vegne tror jeg julen 2012 der kommer flaskerne til uddeling.

En pissesur whiskynyder Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 months ago #24614 by Duffer
Undertegnede har - åbenbart forgæves - forsøgt at få Hr. Larsson til fortælle lidt om hans fremtidsplaner og om Whiskyowner projektet.
Efter flere forsøg på diverse mailadresser, lykkedes det at få et noget forkølet svar hvor Hr. Larsson henviser til hans inkompetente navnebror.
Min umiddelbare konklusion er, at man nok er rimelig naiv hvis man regner med en sober og klar udmelding fra Hr. Larsson. Mine to spørgsmål blev ikke besvaret!

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24782 by Duffer
Cirkulærebeskrivelse nummer 7 modtaget idag.
Som jeg læser det får ejerne af de aftappede fade (Calvados, Cognac, Bunnahabhain, Glenrothes og Grain) deres flasker lige efter jul - formodentlig denne jul, men man ved aldrig :-)

De fade der er aftappet og solgt til gode, likvide og sunde virksomheder - såsom Mortlach fadet har følgende at rette sig efter:
Citeret fra Advokat David Slatchers brev.
"Såfremt det ikke vil være muligt at fremskaffe de omhandlede whiskyfade m.v, vil whisky-ownere alene have krav som simple kreditorer i boet"

Med den gæld Hr. Larsson har oparbejdet sig - er det vist lidt af en "Uphill Task"...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.339 seconds