Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
13 years 2 months ago #22584 by Rauff
Er der nogen der har hørt noget nyt om Qualityworld?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22693 by tdh1

Er der nogen der har hørt noget nyt om Qualityworld?


Der kom brev fra advokaten i dag. De skotske myndigheder har taget 6 fade i forvarring pga. manglende afgiftsberigtigelse. Der er indledt et samarbejde mellem kurator og myndighederne og det synes muligt at få udleveret de 6 fade. Så enkelte ownere kan gå hen og få en dejlig overraskelse.
Ud af de 6 fade har kurator kunnet indentificere følgende 5 fade: Bunnahabhain 1997, Vatted Grain 1995, Glenrothes 2000, Cognac Delamain 1986 og Calvados 2000. Det sjette har kurator ikke kunnet identificere endnu - jeg krydser i den grad fingre for det er Laphroaig 1998er fadet. Det skulle iflg. WOs hjemmeside (statusoversigten) være bestilt til aftapning. Alle øvrige fade er dem som har været sendt til aftapper.
Iflg. brevet er skotterne ikke særligt samarbejdsivrige, lige bortset fra myndighederne.

Vi har pt. som ownere samlet gjort krav for kr. 343.032,00.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22918 by nannberg
Så er der kommet email om at man skal skynde sig at indbetale 300kr pr flaske hmm lyder lidt mystisk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22919 by Clausfj
Hermed brevet fra Advokaten, det forklare også hvorfor udgifterne stiger 105,- pr. flaske, hvis ikke det lykkes at hjemtage flaskerne bliver omkostningerne refunderet så som jeg ser det er der ikke noget at miste ved at indbetale de 300,- pr. flaske til Advokaten, hvis det lykkes at redde fadene er det stadigvæk en god pris og hvis det ikke lykkes er andelene tabt og noget dejligt whisky vil blive destrueret. :cry:
Hvis der en nogen der ønsker det vil jeg gerne være medsponsor af en Bunnahabhain andel.

UDSENDT AF DAVID LARSSON PÅ VEGNE AF KURATOR FOR BOET

Kære Whiskyowner,

I fortsættelse af cirkulæreskrivelse nr. 5 kan det oplyses, at skattemyndighederne i Skotland har beslaglagt følgende 5 fade:
Bunnahabhain 1997 #3349
Vatted Grain #801 port pipe
Glenrothes 2000 #2425
Cognac 1986 (intet nummer)
Calvados 2000 #07/1232
Beslaglæggelsen beror ifølge myndighederne på, at der ikke har været en "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22923 by Duffer

På baggrund af mine samtaler med både skotske og danske skattemyndigheder er det min opfattelse, at det er meget usandsynligt, at vi vil kunne modregne afgifterne betalt i Danmark med afgifterne som Skotland kræver betalt.

Der er vel ingen der skal betale afgift og moms i UK hvis flaskerne eksporteres? Det skotske skattevæsen kan efter min begrænsede viden ikke forlange afgifter og moms af varer som eksporteres! Det danske skattevæsen kan derimod folange afgifter og moms hvis flaskerne skulle lande i Danmark.

Skattemyndighederne i Skotland har fastsat en frist til fredag den 4. marts 2011 "“ betales afgifterne ikke senest på dette tidspunkt vil indholdet i de 5 fade blive destrueret.

Hele sagen taget i betragtning, så er varslen på ganske få dage helt urealistisk og urimelig. Men det er måske også meningen... :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22924 by Whiskynyderen

Har blandt andet en andel i følgende fad Mortlach 1991 #4228. Prøvede at google det og fandt dette: www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=11383
Så det fad er nok væk.


Mortlach 18J, Mortlach.de Edition No. 2, European Oak (Dark) Sherry,
56,9%, distilled: 13.5.1991, bottled: 9.9.2009, Single Cask #4228

Har fundet det her: www.whisky-connaisseur.de/tasting-notes/

Ud fra smagsnoterne at dømme, var det et fortrinligt fad. Og man må sige, at det gik stærkt. Det var meldt udsolgt d. 7/7-09 og allerede aftappet (fra anden side) d. 9/9-09 :roll:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22925 by Duffer
Aftappet af tyske Markus Mattonet / Mortlach.de
www.mortlach.de/mortlach-de-no-2.html

Da jeg var/er medejer af dette fad, har jeg spurgt Markus om nærmere information omkring hans anskaffelse af fadet.
Jeg syntes aftapningsdatoen ligger meget tæt på den dato Whiskyowner har meldt fadet udsolgt.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22926 by Clausfj
[quote="Duffer

Hele sagen taget i betragtning, så er varslen på ganske få dage helt urealistisk og urimelig. Men det er måske også meningen...


Der er ikke tvivl om at det er urimelige vilkår som Advokaten giver os andelshavere, jeg kender ikke David Slatcher, men har tidligere brugt hans chef Ken T. Christoffersen og kan ikke genkende den amatøragtige holdning til behandlingen af WO delen af konkursboet som jeg syntes vi er udsat for.
Jeg tror det er David Larsson ´s rolle i denne sag der er problemet, når jeg har spurgt ham direkt har jeg fået en sang fra de varme lande, men jeg tror han bære en stor del af skylden for at fadene er blevet beslaglagt, han må have misligeholdt nogle aftaler siden det er endt med en beslaglæggelse.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22927 by Duffer

Der er ikke tvivl om at det er urimelige vilkår som Advokaten giver os andelshavere, jeg kender ikke David Slatcher, men har tidligere brugt hans chef Ken T. Christoffersen og kan ikke genkende den amatøragtige holdning til behandlingen af WO delen af konkursboet som jeg syntes vi er udsat for.

Som jeg læser det, så er det ikke advokaten men det skotske skattemyndigheder der har fastsat datoen?

Jeg tror det er David Larsson ´s rolle i denne sag der er problemet, når jeg har spurgt ham direkt har jeg fået en sang fra de varme lande, men jeg tror han bære en stor del af skylden for at fadene er blevet beslaglagt, han må have misligeholdt nogle aftaler siden det er endt med en beslaglæggelse.

Jeg tror ikke David Larsson med forsæt har forsøgt at snyde nogen. Der har ikke været begrundelse for en politisag - det stod i et tidligere cirkulære.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22928 by dongregers
Jeg har andel i Glenrothes og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre...

Er der nogen der ved hvad der er sket med de andre fade jeg har andel i?
Rosebank1990
Auchentoshan 2000
Ben Nevis 1997

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22929 by Clausfj

Jeg har andel i Glenrothes og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre...


Jeg har også en andel i Glenrothes fadet og jeg har overført pengene til Advokatens konto, der er jo sikkerhed for at vi får vores penge retur hvis ikke fadet kan hjemtages og jeg mener stadigvæk at det er en ok pris selvom omkostningerne er steget med 105,- pr. fl.
Alternativet er at de 800,- vi har betalt pr. andel går tabt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22930 by Clausfj

Jeg tror ikke David Larsson med forsæt har forsøgt at snyde nogen. Der har ikke været begrundelse for en politisag - det stod i et tidligere cirkulære.


Jeg tror heller ikke det er på et plan hvor der er baggrund for en politisag, men han arbejder for kurator og er ansat til at hjælpe med at realisere boet, det er her jeg mener at han burde have sikret sig at forholdene ikke ændre sig i Skotland. Det har vi som andelshavere en forventning om at han gør ud fra de andelsbeviser han har udstedt til andelshaverne.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22931 by Duffer
Opdatering på Mortlach fadet:
Den tyske aftapper har oplyst at han kun købte en del af fadet og fik det aftappet i fadstyrke.
Fadet stammer oprindeligt fra Berry Bros & Rudd (BBR), som muligvis også har aftappet det.
Brokeren vil man naturligvis ikke oplyse navnet på.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22935 by nannberg
Jeg tror jeg kontakter advokaten for en sikkerheds skyld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22936 by nannberg
Claus:er du sikker på det er advokatens konto.nr der er opgivet

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22937 by nannberg
Har prøvet advokatens hjemmeside,kan ikke komme ind på den for at skrive en mail til ham

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
13 years 1 month ago #22941 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Jeg har lige betalt for min delamain cognac og Glenrothes og håber at der også kommer noget positivt ud af ventetiden :D

... og hvis det går godt har jeg *kun* 6 andele tilbage!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22943 by FrankJensen1

Jeg tror jeg kontakter advokaten for en sikkerheds skyld


Jeg har haft en dialog med advokaten, og kontoen er kurators klientkonto, og hvis det ikke lykkedes returneres alle indbetalingerne selvfølgelig...

Håber det lykkedes, har lige indbetalt for de 5 andele jeg har, stadig en god pris for indholdet, syntes det er bedre end bare at give fortabt og skrive andelene på tabskontoen ;)

/Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22944 by Macdeffe
Jeg har andele i et af de nævnte fade, men har INTET hørt

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22945 by Clausfj

Claus:er du sikker på det er advokatens konto.nr der er opgivet

Ja, det er jeg sikker på og jeg er sikker på at vi får vores penge tilbage hvis vi ikke får vores wkisky. Som tidligere skrevet har jeg tidligere arbejdet sammen med Davis Slatchers chef og ved at han driver en hæderlig forretning, det er også derfor jeg er sikker på at det er fra anden side der lægges forhindringer for WO delen af konkursboet.

Jeg har andele i et af de nævnte fade, men har INTET hørt


Jeg har lagt hele brevet op i et tidligere indlæg i denne tråd. Brevet er sendt fra David Larsson som et nyhedsbrev til mig via mail, så hvis du ikke er tilmeldt hans nyhedsbreve er det måske derfor du ikke har hørt noget så må vi bare håbe at der ikke er alt for mange der ikke bliver orienteret, for så bliver der ikke indbetalt nok penge til at få whiskyen frigivet i Skotland.

Mit synspunkt er at vi har alt at vinde og intet at tabe ved at indbetale pengene, vores andele har jo hængt i en tynd tråd siden konkursen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22946 by MacNiels
Som jeg forstår det, så er det alle andel ejerene på 5 fade der har modtaget én mail pr. andel.

Så med mindre man har skiftet mail adresse, så skulle man også have modtaget denne mail.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22947 by jones
Betaler for mine flasker og krydser fingre. Håber resten kommer også.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22948 by Duffer
Jeg er desværre/heldigvis ikke andelshaver i de nævnte fade, men man bør da give det en chance
Der er vel ingen grund til at betvivle advokatens ord?

Andelshaverne af Mortlach fadet har langt dårligere odds. Fadet er videresolgt og kan ikke hentes hjem.
Vi kan kun krydse fingre for at vi får vores indskud igen og det er vist op ad bakke for at sige det mildt... :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22955 by Whiskynyderen
Har også betalt for min andel i Glenrothes - Og håber på det bedste.

Ak ja mht. Mortlach (har også en andel dér), er der ikke noget håb - Der må vi nøjes med at læse smagsnoterne og så gå i skabet efter lidt trøst.

Men det er alligevel spekulativt, at det er aftappet 2 mdr. efter, at det er meldt udsolgt hos WhiskyOwner, når man tænker på, hvor lang tid der typisk gik, fra et fad var planlagt til aftapning, og til det rent faktisk skete. I dette tilfælde er der virkelig nogen, der har "smedet mens jernet var varmt"?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22956 by nannberg
Og Mortlachén var bare den jeg ville have,indbetaler på to andele nu

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22960 by Macdeffe
Jeg har faktisk IKKE tænkt mig at indbetale mit indskud, men er der nogen der har lyst at overtage de fire flasker Bunnahabhain, sælger jeg den gerne for den ene flaske!, dvs, du får 3 flasker for 1200 (hvis og hvis)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22971 by bdujgp
Historien omkring Mortlach-fadet stinker :-( Jeg er selv andelshaver og indtil jeg har hørt en nogenlunde fornuftig forklaring på hvordan "vores" fad lige med et er aftappet af andre og vupti væk og borte - og vores indskud er væk, ja så skal jeg ikke skyde flere penge ind i det her !
Du kan bare ikke sælge noget videre til Tyskland (eller hvor det nu var) som er ejet af andre - For mig viser det, at QW (Whiskyowner) ikke har indfriet deres forpligtelser i Skotland og de (skotterne) har efterfølgende valgt at sælge det til anden side !
David og Co - Må vi få en forklaring - Og sandheden kunne da være rar at høre !!!!

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22972 by tdh1
Årsagen til konkursen var mangel på likvide midler eller har jeg misforstået noget? så jeg tror nok vores indbetalinger i WO har været "anvendt" andre steder i firmaet så længe det har kunnet lade sig gøre. Dvs. når alt kommer til alt har vi nok ikke nået at eje mange af fadene (de sidste ihvertfald) vi har købt andele i og troede vi ejede, men "kun" lånt og i sidste ende "givet" penge til QW. Ikke at jeg siger vi bevidst er blevet snydt, for vi har jo fået noget udmærket whisky tidligere - de gode hensigter var der absolut, men man har nok ladet WO salget køre lidt for længe ift. firmaets økonomiske tilstand og det nok ikke af ond vilje, men desperation. OG hvem ved om man ikke selv kunne komme til at gøre det samme i en lignende situation i håbet om at få det hele til at nå sammen. Jeg er sgu lidt ærgerlig over at må erkende mine andele er borte, men jeg ville være mere ærgerlig var det min virksomhed. Til det sidste vil jeg da sige. Afviklingen af virksomheden trækker ud eller tager det normalt så længe og med så megen aktivitet/ny aktivitet?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22979 by Clausfj

så jeg tror nok vores indbetalinger i WO har været "anvendt" andre steder i firmaet så længe det har kunnet lade sig gøre. Dvs. når alt kommer til alt har vi nok ikke nået at eje mange af fadene (de sidste ihvertfald) vi har købt andele i og troede vi ejede, men "kun" lånt og i sidste ende "givet" penge til QW

Det er lige det der er problemet, der har ikke været vandtætte skotter mellem de forskellige firmaer men det hele har været under et APS. Når man læse andelsbeviserne fremstår det som WO er et selvstændigt firma. Jeg har tidligere i denne tråd været kritisk over for den måde vi andelshavere er blevet behandlet på, at man går ud og sælger vores whisky til anden side og at man sælger andele efter konkursbegæringen er indgivet er et udtryk for meget dårlig stil, om der er basis for politianmeldelse eller ej er jeg ligeglad med, jeg vil hellere have det der er mit, nemlig noget spændende whisky.
Hvis mine andelskroner er blevet brugt til at rette op på QW ´s dårlige økonomi viser det efter min mening ond vilje at man så ikke nu hvor butikken køre videre i en kombination af afvikling og videreførelse af ny butik, ikke prøver at holde os skadesløse istedet for at lade som ingen ting er hændt.
Jeg har tidligere været glad for David Larsson og hans viden om whisky og hans butik, men man skal vælge sine legekammerater med omhu, hvilket betyder at jeg er færdig med at handle i QW eller hvad forretningen kører videre under.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23054 by MacNiels
Lidt godt nyt til weekenden:
"

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.314 seconds