Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
13 years 11 months ago #20806 by tdh
Her en email jeg fik fra David Slatcher igår. De er åbenbart ved at hive fat i leverandørerne i Skotland. Mht. fadene så fremgår det, at nogle fade er betalt og nogle ikke. De to fade som (måske) er aftappet ?? er jo nogle af de sidst solgte, så de hører nok under dem som ikke er betalt.
Jeg har forespurgt om det er muligt at få noget materiale tilsendt, som kunne danne grundlag for et bud og hvilke garantier der er for, at det man byder på også stadig er der ? Ligeledes om det er forhastet, at begynde at blande sig/byde på noget når de pt. arbejder på en løsning.

"Kære Torben

Det har jeg ogsåJ..men jeg er kurator i en del konkursboer, så jeg får en del forskellige mails"¦.

Whiskyowner er ligesom alle aktiver i konkursboet til salg. Der er ved at blive etableret kontakt til de skotske leverandører. Nogle fade er betalt, andre er ikke, hvorfor leverandørerne ikke uden videre vil udlevere fadene. Arbejdet med at finde en løsning er i gang "“ og naturligvis kunne interesserede andelshavere byde.

Med venlig hilsen/Kind regards

David Slatcher"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20836 by Whiskynyderen

Mht. fadene så fremgår det, at nogle fade er betalt og nogle ikke. De to fade som (måske) er aftappet ?? er jo nogle af de sidst solgte, så de hører nok under dem som ikke er betalt."


Hhhhmmmm er der solgt andele i fade, som Whiskyowner ikke engang ejede? Så man sælger altså et produkt, man ikke ejer - Det er sikkert lovligt, men skummelt er det i hvert fald :shock:
Hvis det viser sig at være sandt, har jeg lagt den sidste whiskykrone i Whiskysalg/Whiskyowner/Qualityworlds kasse :evil:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20837 by Duffer
Det er meget vist mere reglen end undtagelsen, at man betaler et depositum for et fad eller en fadandel - og betaler resten ved udlevering.
Så det er der vist ikke noget skummelt ved....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20861 by Duffer

Jeg kan endnu ikke oplyse, om konkursboet har mulighed for at medvirke til at hjemtage forskellige fade.

De er åbenbart ved at hive fat i leverandørerne i Skotland.

Kan man gå ud fra at det sker for at forsøge at få et overblik over situationen?

Registreret i fordringslisten som fordring nr. 45 :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20913 by Maleren
Jeg må nok sige at jeg er lidt skuffet over der ikke kommer en melding fra QW eller Barley eller hvad butikken nu måtte hedde da man godt kan få nyhedsbreve fra dem

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20930 by tdh1

Jeg må nok sige at jeg er lidt skuffet over der ikke kommer en melding fra QW eller Barley eller hvad butikken nu måtte hedde da man godt kan få nyhedsbreve fra dem


Her vil jeg nok give dig ret. Det kunne være rart om David (QW, Barley ......) meldte lidt ud - jeg vil næsten sige - rather bad news than no news. Det er sgu også fordi man er så følelsesmæssigt berørt. Havde det bare været et eller andet kamera man havde købt for et par tusinde som var brændt af, så kunne man sgu da bare købe et andet... men hold kæft hvor jeg har glædet mig til at smage mine 2 Laphroaiger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
13 years 11 months ago #20956 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Jeg har fulgt lidt med fra sidelinien, men har nu taget proppen ud ... og skrevet til kurator og jeg fik papirer på konkursboet tilsendt og så fandt jeg ud af at jeg selv skulle være aktiv for at gøre mine krav gældende ( ja, tak så står vi op ;) )

Jeg har tilsendt dem min fordringsliste på i alt 8 anparter, så nu er jeg også med i puljen af kreditorer ... men jeg vil meget hel're have mine flasker.

Det man kan læse ud af papirerne er at whiskyowner fortsat søges solgt, men det var vist også det eneste positive...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20958 by tdh1

Jeg har fulgt lidt med fra sidelinien, men har nu taget proppen ud ... og skrevet til kurator og jeg fik papirer på konkursboet tilsendt og så fandt jeg ud af at jeg selv skulle være aktiv for at gøre mine krav gældende ( ja, tak så står vi op ;) )

Jeg har tilsendt dem min fordringsliste på i alt 8 anparter, så nu er jeg også med i puljen af kreditorer ... men jeg vil meget hel're have mine flasker.

Det man kan læse ud af papirerne er at whiskyowner fortsat søges solgt, men det var vist også det eneste positive...


Ville du/man kunne afgive et bud på WhiskyOwner ud fra det materiale du har fået tilsendt ?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
13 years 11 months ago #20964 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Jeg tror at enhver han kontakte kurator og forhandle en pris. Der ligger jo nok noget juridisk med hensyn til andelshaverne, men det er vel ikke værre end at man kan beregne hvad det reelt vil komme til at koste for at de nuværende andelshaver kan få deres flasker hjem og om de er interesseret i det til prisen. Jeg er i hvert fald stadig interesseret i mine andele.
Ideen med whiskyowner er god og der er vel mulighed for at det kan bliver en god forretning, når de værste dønninger efter konkursen har lagt sig ... skriver jeg så KUN med tanke på mine flasker :wink:
Det er jo så vidt jeg har forstået ikke whiskyowner der er gået konkurs, men selskaberne som WO var en del af. Desværre kører de jo ikke med separat økonomi og er derfor nu en del af konkursboet

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21073 by tdh1
"Stinus" du har sendt en "pb" til mit gamle brugernavn "tdh", kan du sende den igen til "tdh1". Jeg er ikke istand til at logge på min gamle konto.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21116 by Doc
Alle jer der har købt en andel eller flere via whiskyowner må kunne kontakte Qualityworld og gøre jeres krav gældende, da der er oprettet et nyt ApS den 15 december sidste år. Af binavne har de blandt andet whiskyowner ApS. Derudover kan man se (ved at bruge eksempelvis speednames.com) at de stadigvæk ejer domænenavnet whiskyowner.com, det er registreret til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og qualityworld.dk er registreret til deres nye adresse på Frederiksberg.

Læs mere på cvr.dk: cvr.dk/Site/Forms/PublicService/ ... r=27641385

Er der nogen der ved hvorledes man kan byde på de dele af forretningen der forsøges videresolgt?
-Michael

-Pragmatisk tilgang til whisky-
www.whitato.dk
//Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21126 by tdh1

Alle jer der har købt en andel eller flere via whiskyowner må kunne kontakte Qualityworld og gøre jeres krav gældende, da der er oprettet et nyt ApS den 15 december sidste år. Af binavne har de blandt andet whiskyowner ApS. Derudover kan man se (ved at bruge eksempelvis speednames.com) at de stadigvæk ejer domænenavnet whiskyowner.com, det er registreret til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og qualityworld.dk er registreret til deres nye adresse på Frederiksberg.

Læs mere på cvr.dk: cvr.dk/Site/Forms/PublicService/ ... r=27641385

Er der nogen der ved hvorledes man kan byde på de dele af forretningen der forsøges videresolgt?
-Michael


Det lyder da lidt mærkeligt. Har de startet et nyt selskab

I så fald må de vel kontakte andelshavere på et tidspunkt snart. Det lå jo vist i kortene, at overtog man WO så skulle man efterleve forpligtelserne ift. andelshavere.

Anyway. Det ville ialtfald være rart om David meldte noget ud ??

Kurator David Slatcher har jeg intet hørt fra siden jeg i april bad om materiale der ville kunne gøre det muligt at afgive et bud på WO ??

Synes personligt det hele virker lidt mærkeligt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21134 by Doc
Om det lyder mærkeligt ved jeg ikke rigtigt. De har haft en forretning kørende og den er gået skidt. Nu vil de starte op med en ny indgangsvinkel, salg af "lækker" madolie og andre luksusting, det er måske forståeligt nok. Desværre er det tit sådan at når man går ned med en virksomhed, er det sjældent der tænkes på dem der har noget i klemme. Om det er i orden eller ej har jeg ikke rigtig noget forhold til, jeg har aldrig selv lukket en virksomhed ned hvor nogen havde noget i klemme.

Nuvel jeg kunne måske godt tænke mig at forsøge at køre WO videre og tilgodese dem der allered har købt en andel, selvfølgelig kun hvis det kan gøres rentabelt. Så jeg har kontaktet David Slatcher for at modtage materiale på det, men det er der jo andre der forgæves har forsøgt. Men jeg må vel bare vente tålmodigt.

-Pragmatisk tilgang til whisky-
www.whitato.dk
//Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21141 by tdh1

Om det lyder mærkeligt ved jeg ikke rigtigt. De har haft en forretning kørende og den er gået skidt. Nu vil de starte op med en ny indgangsvinkel, salg af "lækker" madolie og andre luksusting, det er måske forståeligt nok. Desværre er det tit sådan at når man går ned med en virksomhed, er det sjældent der tænkes på dem der har noget i klemme. Om det er i orden eller ej har jeg ikke rigtig noget forhold til, jeg har aldrig selv lukket en virksomhed ned hvor nogen havde noget i klemme.

Nuvel jeg kunne måske godt tænke mig at forsøge at køre WO videre og tilgodese dem der allered har købt en andel, selvfølgelig kun hvis det kan gøres rentabelt. Så jeg har kontaktet David Slatcher for at modtage materiale på det, men det er der jo andre der forgæves har forsøgt. Men jeg må vel bare vente tålmodigt.


Rent teknisk ved jeg ikke hvordan disse ting fungerer. Det der dog lyder mærkeligt er at man, når man står midt i en konkurs, skulle kunne starte noget nyt op og vel og mærke noget som indeholder dele af det man er igang med at afvikle ?

Som jeg forstod det skulle den igangværende forretning være en slags lagersalg/udsalg for konkursboet. Jeg må da indrømme det har undret mig, at der i forløbet igen og igen er kommet nye varer/varegrupper og samarbejdspartnere til ?

Jeg undrer mig også lidt over David's tavshed, og ikke mindst, skulle han have startet en forretning op igen. Han lagde jo ligesom op til, at han ville orientere lidt her når han vidste mere. Hvis han havde startet op igen, ikke mindst noget som omfattede Whiskyowner så havde han vel meldt noget ud.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
13 years 10 months ago #21143 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Alle der har andele, skal gøre deres krav ( fordring ) gældende over for advokaten.Adressen er tidligere beskrevet i denne tråd. Der er desværre ikke noget forkert i at man kan starte noget nyt op, når man er under konkurs ... ikke hvis man gør det rigtigt!!!,- men vi kan sagtens blive enige om at det for os andelshavere ser lidt forkert ud. Specielt med henblik på at vi som andelshavere selv skal kontakte gud og hver mand for at få information og finder vi nogen der bare er nogenlunde ansvarlige, så får vi heller ikke noget konkret at vide.

Doc, hvis du har muligheden for at køre WO videre, skal du vel kontakte advokaten og så kan i vel snakke nærmere om detaljerne der.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 9 months ago #21241 by Duffer
Citat Advokat David Slatcher: (modtaget 11. Juni 2010)
Der er ved at blive udarbejdet cirkulæreskrivelse.
Der forventes en afklaring for panthavers side vedrørende det fremadrettede meget snart "“ måske allerede i den kommende uge. (uge 24 - 2010)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 7 months ago #21431 by Ronnie
Så er der nyt fra David Larsson, på vegne af David Slatcher:

Kære WhiskyOwner,

Jeg skriver til dig på vegne af Kurator David Slatcher fra WTC Advokaterne der varetager konkursboet fra Whiskysalg ApS Under Konkurs og dermed også WhiskyOwner ApS Under Konkurs.

Som medejer i et eller flere fade udbudt under WhiskyOwner konceptet er vi nu nået til den del af konkursprocessen der har relevans for dig.

Såfremt konkursboet kan afhænde Whiskyowner-konceptet helt eller delvist eller hjemtage enkelte fade vil de respektive andelshavere få deres andele mod betaling af de allerede aftalte yderligere beløb ved afhentning af flaskerne.

Som Andelshaver kan du anmelde dit krav i konkursboet ved fremsendelse af brev til kurator (ikke via e-mail), bilagt kopi af dokumentationen for dit køb af andele (i dette tilfælde dit andelsbevis og evt. kvittering for betaling). Ved henvendelsen skal du opgive fuldt navn, adresse og cpr.nr., samt kravets størrelse til brug for en eventuel fordringsprøvelse.

Når Kurator har modtaget din anmeldelse, vil du blive indført i gældbogen og få besked om dit gældbogsnummer, som bedes oplyst ved fremtidige henvendelser.

Kreditorer modtager oplysninger om konkursboet, herunder oplysninger om Whiskyowner-konceptet i forbindelse med sædvanlige cirkulæreskrivelser i overensstemmelse med konkurslovens regler herom.

BEMÆRK venligst - at email forespørgsler via denne mail ikke kan besvares. Kommunikation angående konkursen og dit udestående med WhiskyOwner skal foregå via brev til Kurator for konkursboet David Slatcher, WTC Advokaterne, Helsingørsgade 43, 3400 Hillerød. Dette er ikke for at være uhøflig, men blot for at sikre at alt foregår som det skal.

Vedhæftet er cirkulæreskrivelse nr. 4 som indeholder afsnit omkring WhiskyOwner konceptet, fade der er aftappet, fade der mangler osv. - dette afsnit vil være væsentlig læsning for dig som WhiskyOwner.

Mange venlige hilsner,
David Larsson

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 7 months ago #21483 by dongregers
Jeg er ikke helt med på hvad det betyder at få gældsbogsnummer.
Frasiger jeg mig min whisky hvis det lykkedes for David?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #21679 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
dongregers, Når du anmelder dit krav til advokaten kommer det med i den samlede beregning af aktiver og passiver i boet. Hvis du ikke gør noget, så lader du boet selv bestemme hvad de vil gøre og du har ingen muligheder for at få din whisky,- med mindre at de er venlige :D

Når du anmelder kravet om din whisky, har boet jo også bedre mulighed for at se hvor mange andelshavere der stadig er interesserede i at få deres flasker, hvilket også letter turen rundt til de der skal finansiere en reetablerering ( hvis det sker )

Jeg har anmeldt mine anparter med ønske om at få flaskerne leveret. Hvis det ikke kan lade sig gøre, har jeg jo som anpartshaver et økonomisk krav i boet på værdien af mine anparter. ... men jeg vil nu helst have mine flasker - også hvis fragtomkostningerne evt. bliver lidt højere :wink:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #21680 by Duffer

med mindre at de er venlige :D

Advokat og venlighed i samme linie - det er vist to modpoler :-)
Uanset hvordan man normalt takler et konkursbo, så mener jeg Hr. Slatcher har imponeret ved sit fravær og mangelfulde information. Jeg er klar over at der er mange der har whisky og/eller penge tilgode, men informationsniveauet har været ikke-eksisterende og hvis man ikke selv har gjort opmærksom på sit tilgodehavende, så er det bare røget i glemmebogen.
Man må gå ud fra at konkursboet har adgang til samtlige andelshaveres navn, tilgodehavende og deres e-mail, men det har åbenbart været for besværligt for kurator. :-(

Må jeg citere en af verdens største komikere gennem tiden: W.C Fields
"Dentists, lawyers, doctors are all a bunch of thieving bastards"

Ovenstående er selvfølgelig ikke noget personligt :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #21682 by dongregers
Tak for hjælpen. Jeg kopierer mine whisky-beviser i morgen og sender dem med posten.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #21725 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
@Duffer, Ja jeg ved godt at det ikke er normalt i dansk retsskrivning at beskrive både venlighed OG advokater.

Dog har jeg nu ikke noget advokater og jeg har slet ikke noget mod venlighed, Dog skal der ikke herske nogen som helst tvivl om at vi er enige i at informationsniveauet har været mildest talt elendigt!

Ved henvendelse til WTC har jeg fået svar på de spørgsmål jeg har stillet og svaret kom samme dag eller i hvert fald inden for 4-5 arbejdstimer.

Det har da været endnu værre med informationer fra WhiskyOwner/Qualityworld. Det jo dem der har pligten til at informere og specielt i forbindelse med at firmaet fortsætter så der kan komme afklaring på blandt andet lager. Det virker ikke særlig professionelt fra deres side og hvis jeg nogensinde skal handle hos dem igen, skal tilbuddet dælme være godt OG det skal være en lagervare de kan røre ved!
Ved deres mangel på informationer til andelshavere og andre interesserede som har sendt dem mail, så har de godt nok haft den store kanon fremme for at skyde sig selv i foden (fødderne ;) )

Så måske er det slet ikke advokaten der er langsom. Hvem ved,- jeg kan jo kun gætte ... og vente til der kommer en nærme afklaring.
Ærgrerligt, men sandt ... til gengæld er det snart jul

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #21726 by MacNiels
Uden at skulle kunne svare 100% korrekt på hvordan tingene høre sammen, så mener jeg at det forholder sig sådan at QualityWorld ikke har måttet udtale / informere omkring hvad der foregik med mindre det kom fra advokaten.

De er mig bekendt blevet ansat af kurator til at afvikle forretningen.

I det hele taget er dette her lidt af en farce at kurator (bank) og advokat trækker det her så meget i langdrag. Det er irriterende set fra vores synspunkt at vi ikke ved om vi får de flasker vi købt eller ej. Men det er selvfølgelig også en belastning for de der driver forretningen uden at vide hvad der kommer til at ske.

Jeg er ikke så meget inde i hvad der sker at jeg kan se hvor kæden hopper af, men der er helt klart nogen som ikke har ret stor interesse i at gøre noget ved det her :-(

Håber også det bedste og glæder mig også til jul :-)

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #21730 by dongregers
Jeg har savnet en information til almindelige mennesker (som jeg selv mener at være...), samt en tidsplan.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 6 months ago #21733 by Peteys
Ja det virker lidt som om kurator skal leve af at være kurator, så jo mere det trækker i langdrag, jo bedre.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
13 years 6 months ago #21738 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
@Peteys, en kurator får jo kun betaling for den tid han rent faktisk laver noget,- eller i hvert fald kan dokumentere at noget er fakturérbart. Ventetid koster jo ikke noget. Det er jo bare et irriterende afbræk i indtjeningen,- hvor man så får tid til andre kunder :D
Man kan så overveje om andre kunder er mere 'interessante', men jeg tror nu at ting tager den tid det tager ... dog kan jeg heller ikke sige mig helt fri for mistanke om begrundet nøl for vindings interesse. Men det er nu nok mere fordi jeg også er utilfreds med den mangelfulde information.
Det kan jo også være at perioden for salg af varer fra konkursboet er aftalt til en periode på 2 år og der så intet sker i mellemtiden!

Jeg gad da godt at der kom et informationsbrev ud til andelshaverne ca. hver uge/14 dage med konkrete beviser på hvad der er muligt at få fat på og hvad der muligvis er gået tabt og hvad der bestemt er gået tabt ... og hvad der så tilbydes i stedet ( pengene tilbage for andelen eller andre spændende flasker ... ( som bestemt hverken skal være chokolade, øl eller olivenolie :) )

Men jeg kan ønske mig noget til jul kan jeg. Det er der vist større chance for :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21836 by tdh1
Der kommer for tiden godt nok mange nyhedsmails omkring diverse aktiviteter fra Qualityworld. Måske det mest aktive "dødsbo" nogensinde.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22039 by MacJess

Hej.

Har hørt lidt rygter omkring Qualityworld & Whiskyowner m.m. skulle være i problemer.

Er der nogen der ved mere?

MacJess


Nu er det over et år siden jeg startede denne tråd - er der nogle der kan komme med en status på sagen?
Har lidt svært ved at gennemskue alle de indlæg omkring sagen.

MacJess

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22040 by Duffer
Den korte version er at panthaver (banken) lader kurator/ejeren drive forretningen videre i en lidt slankere udgave.
Hvis man som andelshaver henvender sig til kurator, bliver man henvist til et cirkulære, som er vedhæftet dette indlæg.
Der er planlagt et en ny cirkulæreskrivelse medio december 2010.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22154 by st7
Håber stadig at David og Henriette klarer skærene og WhiskyOwner konceptet kan fortsætte, men så længe kurator trækker tiden, så bliver det nok sværere :(

Har netop set på nedenstående link, at Bladnoch 1990 #2458 nu er aftappet under Berrys ´ Own Selection.
whisky-online.com/blog/a-40yo-bl ... two-parts/

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.583 seconds