Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
14 years 2 days ago #20645 by Clausfj

Er der nogensinde kommet en ordentlig forklaring på konkursen? ..


Jeg tænkte på en anden ide.

David hvis du læser med her på Whiskyforum, så læs lige dette.

David/du har adgang til mail lister osv. nu. Kunne man tænke du lavede et overblik over den økonomi det ville kræve at overtage resterne af WhiskyOwner. Regnede ud hvad det ville koste hver enkelt af de eksisterende andelshavere, at overtage W.O. i fællesskab og udsendte et tilbud til alle om at overtage det i fællesskab ?

Altså alle eksisterende fadejere overtager i fællesskab, hvilket ville gøre prisen mere spiselig.


Det er en fin ide, lige meget hvilket redningsførsøg der bliver iværksat er jeg villig til at deltage, også hvis David selv vil prøve igen.

Jeg har hørt at det der gør en overtagelse dyr, er at der er en del af fadet der ikke er solgt selvom andelene er fuldtegnede. Det skulle være for at sikre at andelshaverene kan få de flasker de har betalt for, men der kan laves en forhåndsbestilling på eventuelt overskydende flasker efter først til mølle princippet, så ved man at den indskudte kapital er sikret.
Man kan også opkræve de 195,- eller hvad det kommer til at kost i afgifter, omkostninger og arbejdsløn på forhånd.

Claus.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20707 by Ozen
Har blandt andet en andel i følgende fad Mortlach 1991 #4228. Prøvede at google det og fandt dette: www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=11383
Så det fad er nok væk.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20708 by bdujgp
Det er da rart at vide, at jeg valgte det rigtige fad - Bare ærgeligt at man ikke selv kan nyde whiskyen !!

Det grænser da til det småkriminelle det der !

David - Forklar venligst hvad der sker og hvor "vores" fad er endt henne !

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20709 by Macdeffe
Bottled 09.09.2009

Det er 7 dage før denne her tråd startede

/Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20710 by bdujgp
Så er det nok et "tvillingesøsterfad" :-)

Jeg har ihvertfald afskrevet den investering og gider ikke kigge tilbage mere - Der kan også bruges for meget krudt på så lidt. (Selvfølgelig er det meget mere sur r.. for dem der har støttet caskowner hele vejen igennem og har mange andele, hvis de ikke får et eller andet (læs whisky) tilbage)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20711 by Duffer
Det måtte jo komme. Hvis ikke pengene falder til tiden, kan traderen sandsynligvis videresælge fadet.
Det er ikke så meget de sølle to flasker jeg har mistet, men mere princippet i at man står magtesløs og kuratoren (kreditorens mand) ikke kan oplyse andelshaverne på en sober måde.
Jeg vil ikke forsøge at redde verden, men i det mindste gøre krav på udlægget for mine to flasker - så de penge i det mindste ikke falder i kreditorernes griske hænder :oops:
Kald mig naiv, men forsøges skal det.

Alle der ønsker at gøre det samme - send mig en PB.
***DET GÆLDER KUN MORTLACH FADET***

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20712 by Duffer
Whiskyowners hjemmeside er stadig aktiv - der står intet om at Whiskyowners konkurs.
Og på Qualityworlds hjemmeside står der: "Vi sælger ud for kurator for konkursboet for Whiskysalg Aps der er derfor løbende gode tilbud!"
Det er vildledning og efter min mening nok til en anmeldelse for falsk markedsføring.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20714 by Whiskynyderen
Duffer\n

Det måtte jo komme. Hvis ikke pengene falder til tiden, kan traderen sandsynligvis videresælge fadet.
/quote]
Ja det er besynderligt, hvis man kan sælge noget, som 3. part ejer?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20715 by Whiskynyderen
Men juraen er heller ikke skruet sammen til den jævne mands fordel 8)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20722 by tdh
Jeg har sendt en pb og en email til David. Håber da han svarer på en af dem.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20725 by Lading

Men juraen er heller ikke skruet sammen til den jævne mands fordel 8)


Det har du da fuldstændig ret i og det samme gælder for Tobermory! :D

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20726 by henrikslaug

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago - 11 years 11 months ago #20727 by henrikslaug
Det er da i øvrigt gået stærkt med at få solgt det fad. Kunkursen indgivet 23.07, fadet aftappet 09.09 - og mit bevis er underskrevet en uge senere!!!!
ALT, gentager ALT hvad der har været af sporadiske indlæg fra QW har været en fis i en hornlygte...

tilføjelse pr. 08-04-2012: Bevis er underskrevet 12-09-09..
Last edit: 11 years 11 months ago by henrikslaug.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20728 by henrikslaug
Ordet "kriminelt" har været oppe at vende. Det er i hvert fald rigtig dårlig markedføring for firmaet og jeg er nok bare endnu een som ikke længere kan anbefale QW...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20730 by Ronnie
Er det beviseligt, at fadet er aftappet og afsat til anden side, samtidig som det fortsat er solgt på andele? Og hvis ja, er der andre eksdempler??

Der kunne vel ikke være tale om et søsterfad til Mortlach'en, som var udbudt på andele?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20738 by henrikslaug
Skal gøre hvad jeg kan for at finde beviset!
Det er dog ikke ensbetydende med dit spørgsmål, idet jeg foretog købet 07.07, altså ca. 2 uger før konkursen...
Og nej, det findes (forhåbentligt!)næppe fade med samme numre? Med mindre man kan dele et fad med en anden grossist?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20741 by tdh

Og nej, det findes (forhåbentligt!)næppe fade med samme numre? Med mindre man kan dele et fad med en anden grossist?


Det forekommer da. Bladnoch sælger Casks og Cask share (Tenth Share) og Quartercask.com sælger Octaves og Quarter, så fade splittes da op.
Det kunne jo godt tænkes Mortlachen er delt, idet et Sherry Butt nok ikke er mindre end 500 liter og måske helt op til 700 liter. Mortlachen på Whiskybase er tyndet ned til 47,5% (er vel næppe fadstyrke - angivet til ca. 59% på W.O.) og der er 402 flasker. Måske der ligger en restdel til WhiskyOwner i fadet. Fadet burde vel kunne ellers kunne give 700+ flasker ved 47,5%.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20749 by dklund
sad lige og gogglede lidt

det ser ud til at Laphroaigen røg samme vej :(
www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=14824

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20753 by BigMac

sad lige og gogglede lidt

det ser ud til at Laphroaigen røg samme vej :(
www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=14824


Jeg har sagt det tidligere og jeg siger det lige igen:
Jeg har afskrevet mine andele glem det boys, vi er kun privatpersoner med begrænset tab, så derfor står vi allersidst i en evt. tildeling af resterne i konkursboet.

At QW så har været så frække at sælge andele helt op til deres konkurs, vil jeg betegne som rip-off fra QW's side - og når nogle gør dette så mister de min handel - det er helt sikkert! Det er svineri! De må da kunne se hvad retning det trækker i...det kommer næppe som nogen overraskelse at man bliver nødt til at dreje nøglen 14 dage senere??

I øvrigt så var der vist også noget med brokren ikke var helt fin i kanten ved aftapningen af et af de tidligere fade, ved ikke om det var Clynelish'en? Brokeren afkrævede i al fald QW for noget ekstra og var allerede igang med at sælge fadet til anden side - er ikke sikker men var der ikke en aden tråd om det her på siden også?

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago - 13 years 11 months ago #20756 by henrikslaug
Håber lidt at tdh har ret ...
Last edit: 13 years 11 months ago by henrikslaug.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20757 by Ronnie
Selv om QW i flere tilfælde har aftappet nogle fremragende fade, er deres dispositioner i efteråret 2009 ved at efterlade dem i "bad standing". At fortsætte med at sælge fadandele samtidig som man styrer direkte mod en betalingstandsning er direkte forkasteligt. Og nu, hvor de allerede solgte fade tilsyneladende aftappes en masse, rejser der sig et nyt spørgsmål: Er der i hele taget afregnet for fadene hos brookeren, siden fadene nu bliver aftappet?? Og har QW solgt fadandele, som i forvejen var aftappet til anden side (som antydet længere oppe i tråden)?

Jeg er i hvert fald nået til den samme konklussion som BigMac og anser mine fadandele som tabte. Ydermere vil jeg absolut intet have at gøre med denne personkreds i fremtiden - hverken som kunde eller på anden vis. :evil:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20758 by Golfarne
www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 79EndTagRU

Jeg ved sku ikke om der er sket en fejl da jeg skulle kopiere linket til Lauritz.com
Men man kan byde på en Whiskysmagning for 32 personer, vurdering 10000 kr.
Så på en eller anden måde er det da liv at spore hos firmaet på Solbjergvej 3 A
2000 F.
Som det fremgår af den lidt kryptiske tekst er det auctionsnummer 1840579.

Hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20760 by Laur
Oplagt mulighed for de mange andelshavere til at splejse til gavekortet og dermed få 2 ½-3 timer til at høre QW hvad status er, og hvorfor man nu kan finde whiskyer på nettet som burde være andelshavernes....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20761 by MacNiels
QW har jo haft et par arrangementer i slutningen af sidste år hvor de bl.a. fortalte om WhiskyOwner.
Jeg har desværre ikke selv været med, men leder efter et sted i Århus området hvor de kan afholde ligende info møde så vi kan få lidt klarhed over situationen.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20763 by Ronnie
Jeg fik en længere personlig forklaring fra David på Falster i oktober. Med de efterfølgende begivenheder in mente, lå denne forklaring ret langt fra det der faktisk skete. Derfor kan min tiltro til informationen fra QW - samt de involverede persioners troværdighed - ligge på et ret så lille sted...!

For princippets skyld samler jeg nu mine andelsbeviser, og anmelder et krav til konkursboet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20771 by tdh

sad lige og gogglede lidt

det ser ud til at Laphroaigen røg samme vej :(
www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=14824

Det ser straks værre ud 308 flasker ved 55,7%, så er der heller ikke meget mere i det hoghshead fad :cry: Jeg har sendt endnu en email til David.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20774 by Remmos
www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 79EndTagRU

Hvem tør købe denne? har intet i klemme hos QW. men er da nærkeligt at have en auktion, hvis der er gået konkurs.
Carsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20775 by Duffer

Hvem tør købe denne? har intet i klemme hos QW. men er da nærkeligt at have en auktion, hvis der er gået konkurs.Carsten

Det er desværre sådan at man kan dele en virksomhed i flere dele og køre den sunde del videre og skille den tabsgivende del fra.

Du/og øvrige kreditorer skal nok høre nærmere, når der er nyt om whiskyowner, herunder hvis de igangværende salgsbestræbelser ikke lykkes

Det der kan irritere mig ved denne proces, er at kurator David Slatcher ikke kommer frem og giver en melding til alle kreditorer og ikke kun hovedkreditorerne. Ovenstående er modtaget den 15 December 2009

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20790 by Ozen
Var der ikke flere som havde snakket med David eller Henriette, og var blevet infomeret om et eller andet som lød fortrøstningsfuldt, med hensyn til vores andele, men ville ikke videregive info for de mente de (QW) selv skulle fremlægge dette.
Da de (QW) ikke fremlægger en skid, vil i så ikke her give os andre info da jeg ikke kan komme i kontakt med dem.

Ozen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20791 by Duffer

Har blandt andet en andel i følgende fad Mortlach 1991 #4228. Prøvede at google det og fandt dette: www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=11383
Så det fad er nok væk.

Modtaget fra Advokat David Slatcher her til morgen:
Kære Michael
Jeg er ikke bekendt med, at fadene skulle være solgt til anden side.
Har du nærmere oplysninger herom, modtager jeg gerne nærmere.
Med venlig hilsen/Kind regards
David Slatcher
advokat (L), Partner

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.400 seconds