Whisky Amsterdam

More
16 years 5 months ago #13324 by MacOtto
Whisky Amsterdam was created by MacOtto
Hej med jer.

Jeg skal på kursus i Amsterdam og ville høre om der er nogle der ved dels om der er nogle gode steder med stort udvalg eller specielle aftasbninger som det er værd at besøge og dels hvordan prisniveauet er.

Jeg har på nettet fundet ud af at Cadenhead har en butik, men jeg må indrømme at jeg ikke er så vild med deres aftapninger, som jeg tit synes smager meget ens.

På forhånd tak for hjælpen

Otto

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13326 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Amsterdam

Jeg har på nettet fundet ud af at Cadenhead har en butik, men jeg må indrømme at jeg ikke er så vild med deres aftapninger, som jeg tit synes smager meget ens.

Hej Otto. Jeg ved ikke hvad det er for nogle Cadenheads aftapninger du har smagt - som smager ens.
I mine øjne, er Cadenheads aftapninger;
* normalt fornuftigt prissat
* stort og varieret udvalg
* flere serier - Authentic Collection - Chairmans Stock - Bond Reserve osv.
* ikke kun skotsk whisky
* no-nonsense whisky - ikke farvet - ikke kølefiltreret
Hvis du gerne vil have anderledes whisky kan jeg foreslå Cadenheads Lammerlaw - den smager som ingen anden whisky jeg har smagt.
Cadenheads har (meget naturligt) normalt også et stort udvalg af Springbank, Hazelburn og Longrow OB'er og deres tyske forretninger i Køln og Berlin har "andres" OB'er og f.eks bourbon.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13328 by BigMac
Replied by BigMac on topic Whisky Amsterdam

Hej med jer.

Jeg skal på kursus i Amsterdam og ville høre om der er nogle der ved dels om der er nogle gode steder med stort udvalg eller specielle aftasbninger som det er værd at besøge og dels hvordan prisniveauet er.

Jeg har på nettet fundet ud af at Cadenhead har en butik, men jeg må indrømme at jeg ikke er så vild med deres aftapninger, som jeg tit synes smager meget ens.

På forhånd tak for hjælpen

Otto


Her er jeg da slet ikke enig. :o
Cadenhead er efter min mening en af de allerbedste uafhængige aftappere.
Specielt deres Authentic Collection og Bond reserves som Duffer nævner har et meget højt niveau!...

....men smag og behag...det betyder så bare der er mere Cadenhead til mig :lol:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13335 by IvarA
Replied by IvarA on topic Whisky Amsterdam
Du kan også besøke Ton Overmars. Sjekk hva de har på www.tonovermars.nl . Jeg fikk følgende instruks for å finne butikken:

You take the most important tramway nr.2. It goes from the Central Station.
The tram stops just in front off our shop. Hoofddorpplein 11.

Ivar A
Norsk Maltwhiskylag ( www.nmwl.no )

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.210 seconds