Sneet inde ????

More
17 years 1 month ago #10729 by Ulrik
Sneet inde ???? was created by Ulrik
Ja, der er vel kun en ting at sige til det... SLAINTHE :roll: . Nu må undskyldningen for at kigge dybt i et par flasker være 100 % legal :D . Arbejdet er lukket og bilen sidder dybt begravet i sne, sneskovlen kan jeg desværre ikke finde... :cry: . God lille fredag.

Ulrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10730 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Sneet inde ????
Jeg sidder også sneet inde og overvejer hvilken dram der skal testes..

Jeg er lidt i tvivl om det skal være en Longrow 8 års society aftapning eller om jeg skulle nyde resterne af en sherry monster af www falster 2006..

Det bliver nok begge to, hvis jeg kender mig selv.. :-)

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10731 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Sneet inde ????
ja i har det sgu GODT - vi har ikke så meget som EET FNUG i Esbjerg, så vi må bare arbejde.... :roll:

Men nåhr, jeg er nu ikke specielt misundelig på jer, jeg kan godt leve uden sne, og alle de problemer der følger med - men min datter på 6 ½ syntes det er TOTAL snyd, at der er SÅ meget sne andre steder i landet, og ingen ting her..... De børn, de børn.... :wink:

Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10732 by Peteys
Replied by Peteys on topic Sneet inde ????

Jeg sidder også sneet inde og overvejer hvilken dram der skal testes..

MacNiels


Utroligt så meget forskel der kan være på de små 500m vi bor fra hinanden....

Mvh
Peter (som er på arbejde!)

Ps
Nyd jeres snedramme, de er sikkert vel undt

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10733 by fao
Replied by fao on topic Sneet inde ????
Er også "heldig" at være en af dem, der er sneet inde :D
Det var en sådan dag man skulle prøvesmage en Glen Breton Ice.

Frank

PS var en af de heldige som "kun" brugte 6 timer, for at kører fra Åbyhøj til Randers igår eftermiddag/aften :wink:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago - 17 years 1 month ago #10734 by BigMac
Replied by BigMac on topic Sneet inde ????
Ja, her i Aalborg -i al fald hvor jeg bor- er den hel gal. Jeg bor en lille kilometer fra den store hal Gigantium, hvis tag - som omtalt i nyhederne idag - ikke har kunne holde til snemængderne.

Boligforeningens snerydningstraktor sidder selv fast i sneen og folk holder oven i hinanden ude på vejen og kan ikke komme fri. P-pladsen er lukket til af sne, den lokale Fakta er rippet for alt mælk/kød/brød (og billig Glen Moray) - det samme er den anden købmand jeg har om hjørnet. Kong Vinter har taget magten...og folk går i panik :?

Hvordan mon folk i udkantsområderne ikke har det?

Nå, men i aften skal der åbnes en god malt - vejret indbyder simpelthen til det :D
Har kig på en Cadenhead Bruichladdich 1986 18yo tappet maj 2005, Bourbon Cask 55,8% - 270 flasker totalt

Mums! - det skal blive godt :D

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Last edit: 17 years 1 month ago by BigMac.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10736 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Sneet inde ????
Er også sneet inde her, eller rettere sagt var. Har lige brugt et par timer på at skovle mig vej fra døren og ud til vejen, samt en vej ud til skuret hvor fryseren står. Så vi skal nok klare os, og nu synes jeg, at jeg har gjort mig ekstra fortjent til en dram :P (eller flere) :D

Hundene har været ude i haven, de behøver ikke nogen til at grave for, det skal de nok selv klare. Det ser sjovt ud, når de hopper gennem næsten en halv meter sne.

Har endnu ikke været henne i byen, så om der er nogen, der hamstrer her ved jeg ikke. Måske er det et storbyfænomen :roll:
Og jeg har jo Glen Moray 8-12-16 i skabet hvis det skulle gå helt galt :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10738 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sneet inde ????

Har endnu ikke været henne i byen, så om der er nogen, der hamstrer her ved jeg ikke. Måske er det et storbyfænomen :roll:
Og jeg har jo Glen Moray 8-12-16 i skabet hvis det skulle gå helt galt :wink:

Hej Karl Ejnar.

Om så du sneede inde til Påsken 2008 ville du sandsynligvis ikke behøve at ikke løbe tør for whisky. :D :wink:
Nu har du chancen for at få beholdningen ned... :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10739 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Sneet inde ????
Hej Michael

Ja det er alt sammen meget godt, og der er jo ikke noget der er skidt uden at det er godt for noget :D

Men hvis jeg sner inde til påsken 2008, kommer jeg jo ikke over efter nye forsyninger, så jeg er ikke sikker på det vil gå godt :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10744 by Chief
Replied by Chief on topic Sneet inde ????
Ja, det var jo slet ikke meningen, at Vordingborg-området skulle have noget sne af betydning (ifølge de kloge meteorologer), men i aftes begyndte der så sandelig at komme sne i rå mængder, så jeg hyggede mig inden døre med et par dramme fra min 14 års Clen Scotia, en rigtig snevejrs-dram. :D

Men først på formiddagen tøede det ret kraftigt, så vejene faktisk igen var helt fri for sne. :?

Men hov, lillemor har lige oplyst, at ifølge vejrudsigten så kommer der igen masser af sne, så nu må det være tid for min 16-års Longmorn fra Duncan Taylor, :lol: mens jeg laver aktivitetskalenderen færdig for resten af 2007 for vores whiskyforening. Det er et rigtig dejligt arbejde, som man kan hygge sig meget med. Især da jeg har fået rimeligt frie hænder af kassereren. :D

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10746 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Sneet inde ????
Haha

Jeg er i Odense i denne uge. Her er ingen sne, men jeg har da fået en god Cadenheads peated Irish Malt på Christian Firtal :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10747 by plesner
Replied by plesner on topic Sneet inde ????
Bor vest for København og er ikke sneet inde som sådan. Til gengæld havde jeg i kraft af mit job som hyrevognschauffør glæden af at køre hele aftenen og natten i og omkring Storkøbenhavn. Efter en arbejdsdag på 501 anstrengende km - meget af det i sneglefart - på glatte veje har jeg besluttet mig for at holde fri i dag. Den skal så bruges i selskab med Qualityworlds Mortlach 1994 (11år) på 58,3%.

plesner

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10748 by Peteys
Replied by Peteys on topic Sneet inde ????

har jeg besluttet mig for at holde fri i dag. Den skal så bruges i selskab med Qualityworlds Mortlach 1994 (11år) på 58,3%.

plesner

Det er også en lækker fed dram,
og med den alkoholstyrke, så ville jeg sku også skide på om der var sne udenfor!

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10749 by BigMac
Replied by BigMac on topic Sneet inde ????
Skrev selv ovenfor:

Har kig på en Cadenhead Bruichladdich 1986 18yo tappet maj 2005, Bourbon Cask 55,8% - 270 flasker totalt


Så fik jeg dyret åbnet - gav den lige 1minut til at komme sig over 'the bottle shock' :wink:
Normalt kaster jeg mig ikke ud i de store maleriske beskrivelser af whisky, og gør jeg det endelig, som nedenfor, tager det mig, som regel, godt med tid at formulere og sætte ord på oplevelsen - jeg forsøger:

Farve:
Korngul
Duft:
Salt og sødme og lidt røg. Sødmen bliver tydligere efter lidt tid i glasset
Smag:
Klassisk ex-bourboncask 'Laddie - her med en perfekt tynd hale af røg og lige nok fad til øge kompleksiteten
Eftersmag:
Røgen fornemmes nu bedre sammen med tydelig vedhængende maltethed

Hvilken dram :!: 9/10 - kræver klart en genfyldning af glasset.
Glæder mig til at se hvad lidt luft i flasken gør ved whiskyen det næste stykke tid

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10783 by Chief
Replied by Chief on topic Sneet inde ????
Det var dog ligegodt utroligt. Her til morgen gik vi og troede det værste var overstået, og så kom der bare et isslag, der siger spar to til det hele. Alt er simpelthen indkapslet i et tykt lag is, og vejene er de rene skøjtebaner. Så nu er det bare med at slappe af og hygge sig inden døre med en dram eller to. Denne gang bliver det med en Signatory Vintage Mortlach. :D

Men foreningens aktivitetskalender for resten af 2007 blev da færdig, og jeg glæder mig især til vores oldie-aften med en gennemsnitsalder på over 35 år. Det skal nok vække glæde hos medlemmerne. :lol:

Det er altså en fordel at bo så tæt på Rødby-Puttgarden overfarten, så man kan shoppe i Bordershoppen i Puttgarden. Har lige downloaded deres sortiments- og prisliste, og det er noget som kan få mundvandet til at løbe. Sortimentet omfatter 200 malt whiskies. :D :D Desværre missede jeg deres introduktion med Lyne McEwan som præsenterede deres Bruichladdich 17 yo, cask 55,1%. Et fad fra 1989 specielt udvalgt af Jim McEwan kun til Scan Lines Bordershop. :(

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10784 by Chief
Replied by Chief on topic Sneet inde ????
Glemte lige at anføre, at den først har lagret på bourbon fade og dernæst sluttet af på spanske Tempranillo fade. Der er ialt 305 flasker, og etiketten er nummereret og signeret af Jim McEwan, ligesom det er anført, at det en aftapning kun til Scan Line.

Så lad det dog snart være overstået med det møgvejr, så man igen kan tage en tur til Bordershoppen. :lol:

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10796 by Hering
Replied by Hering on topic Sneet inde ????

...Bordershoppen i Puttgarden. Har lige downloaded deres sortiments- og prisliste...

Lyder spændende... Ku' man ikke få et link (håber ikke at det er bordershoppen.dk?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10799 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sneet inde ????
Google er din ven :-)

Teaser
www.border-shop.dk/ContentPages/ ... teaser_399
Tilbud
www.scandlines.dk/Docs/DK/Shoppi ... Tilbud.pdf (PDF)
Whisky - sortiment
www.border-shop.dk/BorderShopFro ... nt_Style_9

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10806 by Hering
Replied by Hering on topic Sneet inde ????

Google er din ven :-)

Fan'me ikke på den tid af natten efter en hård arbejdsdag :-(

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10808 by Chief
Replied by Chief on topic Sneet inde ????
OK Hering, Michael tog ordene ud af munden på mig. Det er et rimelig imponerende udvalg de har. Og når man kun bor 60 km. fra Rødby kan man jo godt forstå, at folk valfarter i bundter over vandet. Når man desuden tager i betragtning, at der er mange busselskaber, som for den lille pris af 140 kr. fragter én lige til døren i Bordershoppen og hjem igen, så er der ikke noget at sige til, at busserne altid er fulde.

Selve Bordershoppen er rent faktisk en gammel færge, som er renoveret fra top til bund, og spiritusafdelingen fylder næsten hele det øverste dæk. Da jeg sammen med nogle af vores medlemmer samt Hans-Henrik fra Hotel Falster var til prøvesmagning for et stykke tid siden, var det svært at rive sig løs fra hylderne. Når jeg tager i betragtning hvad jeg engang gav for min 22 års Port Ellen OMC fra Douglas Laing, og at jeg i Bordershoppen kan købe den for kr. 690,00, så er det jo forståeligt, at mange handler der. :D

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10812 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sneet inde ????

Det er et rimelig Når jeg tager i betragtning hvad jeg engang gav for min 22 års Port Ellen OMC fra Douglas Laing, og at jeg i Bordershoppen kan købe den for kr. 690,00, så er det jo forståeligt, at mange handler der. :D


Jeg må indrømme - jeg troede ikke rigtigt de havde noget, men kan godt se at der et par aftapninger som virker interessante. Dog er det ikke alt der er helt billigt hvis man sammenligner med de større tyske online forhandlere...
Men sikkert meget billigere end DK priser... :-)

22-års DL Port Ellen til 690,- er i hvert tilfælde billigt. :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10813 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Sneet inde ????
OY

Når Duffer syntes det er billigt, så er det vist MEGET billigt :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10815 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sneet inde ????

Når Duffer syntes det er billigt, så er det vist MEGET billigt :-)

Jeg vil hellere betale 690 end 1200 for den :wink:
Men det er jo op til den enkelte Steffen.... hvis du hellere vil betale 1200 er det sku fint med mig :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.355 seconds