Efterlysning.

More
16 years 1 month ago #14812 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Efterlysning.
Mark Reynier har svarret følgende:

2 versions of Swilcan Bridge were sold

* approx. 2,000 bottles of 10 year old which was lightly peated Bruichladdich 10 year old
* approx. 6,000 bottles of a mix of different ages but did not declare an age and was light to medium peated

The Swilcan Bridge was a 50cl special bottling in the Bruichladdich Links 50cl series "“ which also featured a 6,000 approx. release of a 16 year old Bruichladdich lightly peated bottling titled Swilcan Burn that was supplied exclusively to Gall & Gall in Holland.

Neither version of the Swilcan Bridge or the Swilcan Burn bottling were sold in the USA.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #15460 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Efterlysning.
Hej til alle.
Så er der udsendt månedsbrev fra RMW og hvad finder man der, 2 nye udgaver i
Bruichladdich Links serie. Begge udgaver er 15 yo og 46% ABV.

Her er så nr. 8 i serien.
Golfbanen som er brugt til motivet er Torrey Pines.
A 15 year old single malt bottling to commemorate the US Open 2008. Matured in Bourbon and Chateau Latour casks and limited to 18,000 bottles worldwide.

Og her er så nr. 9 i serien.
Golfbanen som er brugt til motivet er Royal Birkdale.
The 9th bottling in Bruichladdich's golf series that uses Graeme Baxter's panoramic paintings of famous golf courses. This one commemorates The Open 2008. Limited to 12,000 bottles worldwide and matured in bourbon casks.

Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #15517 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Efterlysning.
Hej til alle.
Morgenstund har guld i mund.
Postmand per's konkurrent har været tidlig oppe idag, han har for 1 time siden afleveret
en dejlig pakke, måske ikke med guld, men med gyldne dråber.
Pakken indeholdt de to flasker i links serien som beskrevet i sidste indlæg.
Når de nu har den indpakning de nu har, må jeg sige at jeg også nyder Graeme W Baxter's panoramic paintings of famous golf courses.
Men sådan er vi jo så forskellige, nogen kan kun lide indholdet, jeg synes om begge dele.
Hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15667 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Efterlysning.
Hej til alle.
Faldt lige over dette indlæg.

Uldall skrev :
Glenlivet har også en gammel serie i firkantede blikæsker med forskellige golfbane motiver både på æske og etiket bl.a. Turnberry, St. Andrew's og et par stykker andre.

Har fundet dem !
Glenlivet har så vidt jeg kan se udgivet 6 forskellige udgaver med golfbanemotiv på,
men så vidt jeg kan se er der kun motiv på blikæsken og ikke på flasken, whiskyen som er i æsken er Glenlivet 12 yo. 43 %. Banerne er følgende. (* Også Bruichladdich udgivelser med motiv på både blikrøret og på flasken)
St. Andrewes*
Muirfield
Turnberry*
Royal Dornoch
Royal Troon*
Carnousti*
Har kun set dem på Hr Krügers auction.
Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvornår de er udsendt, hos Bruichladdich er det når
der afholdes mesterskab på den pågældende bane, Feks. lige nu er det på Royal Birkdale
der afholdes British Open, hvor både Søren og Anders Hansen er med.
Hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15682 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Efterlysning.
Hej til alle.
Så er de også fundet alle sammen men så vidt jeg kan se kan de kun købes samlet,
og jeg tror vi er på New Zealand da prisen er opgivet i NZ $.

www.whiskygalore.co.nz/webstore/ ... ctid=16547

Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15684 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Efterlysning.
Ja, det ser ud til at du kan få de 6 flasker for ca. 6500 dkr. Så skal du selvfølgelig også have dem hjem.

Turnberry er lige nu på whiskyauction.com til 105 euro. Så kunne du få alle der igennem til den pris, så er det noget billigere.

De er åbenbart både lavet i en 700ml og en 750ml udgave som jeg læser det.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15687 by Towle
Replied by Towle on topic Efterlysning.

Så er de også fundet alle sammen men så vidt jeg kan se kan de kun købes samlet, og jeg tror vi er på New Zealand da prisen er opgivet i NZ $.

Det gamle IG Farben (jeg skal ikke her komme nærmere ind på dets aktiviteter), som efter krigen fik til opgave at afvikle egne firmaer og aktiviteter i forbundsrepublikken, levede sit eget liv i en stor bygning, hvor kontakt med omverdenen stort set var ikke-eksisterende. "Holdingselskabet" blev, så vidt jeg ved, først opløst i 90'erne, da de sidste kontorfolk ikke længere kunne tygge smør. I hele perioden fra 1945 regnede og bogførte man konsekvent i Reichmark helt indtil ophøret, så tag ikke for givet, at selv om priser er opgivet i en bestemt valuta, er det ensbetydende med en præcis geografisk lokation eller andet specifikt tilhørsforhold ;-)

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15695 by uldall
Replied by uldall on topic Efterlysning.
Hallo Golfarne
En lille fejl sneg sig ind, som du skriver er etiketten ikke med Golfbane beskrivelse.
Udover de billeder der er fra Krügers kan jeg oplyse dig om at der på blikæskens sider er billeder/ beskrivelse af clubs and balls, The evolution of clubs and balls, og på den anden side en oversigt over alle 18 huller og deres forløb, flotte æsker af blik.

Jeg har St. Andrews og Muirfield på hylden de pynter ved siden af Bruichladdich serien.

Sidste år i Hamborg til Deutsche Bank Open var der som tidligere år i Messeområdet en Whisky forretning fra Itzehoe med en stand, han havde en hel serie af såvidt jeg husker blended whisky med golf motiver på både flaske og æske. Købte dog ikke noget.

Jeg har ikke lige adressen på Itzehoe manden her på arbejde, men jeg får jævnlig nyhedsmail fra ham på hjemme pc.

Hvor gammel er Glenlivet serien? ud fra etiket og blikæske vil jeg skyde på 1980 og frem måske ældre.
De to jeg har er også lavet til det Italienske marked.

Bare lige lidt opdatering Slainte uldall7000 :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15697 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Efterlysning.
Hej Uldall.
Som du sikkert ved er Bruichladdich udgivelserne sket i forbindelse med afvikling af enten
British Open eller PGA i USA.
Det kunne tænkes at Glenlivet også udgav deres serie i forbindelse med afholdte mesterskaber på de omtalte baner, ved du det.
Royal Birkdale har jo været vært for British Open i år, med Padraig Harrington som vinder
Han vandt iøvrigt også sidste år. Som et lille sidespring så spiller Harington og jeg begge
med Wilson udstyr.
Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15701 by uldall
Replied by uldall on topic Efterlysning.
Med dette udstyr er I sande vindere :roll: Spiller selv med Titleist og Cobra.

Jeg tvivler på at Glenlivet serien er udgivet i forbindelse med The Open.Jeg tror de er udgivet bare for at hylde banerne og traditionen omkring golf.
Man kunne jo maile til Glenlivet og høre af, ifølge linket fra Whiskygalore skriver de at de .udkom omkring 1980, hvad jeg også gættede på i mit indlæg.
Men priserne løber løbsk nu, de to udgaver jeg har, er erhvervet for kr. 600, på Krügers er prisen allerede over kr.1000 med fors., men hvad betaler samlere ikke :lol:

WWW.Whizita.de , er linket til butikken i Itzehoe, men jeg kan ikke finde de før omtalte whiskyer med golf motiver, kun bruichladdich serien.
Nå er på vej ud på golbanen til en runde med gutterne, mon ikke der en eller to Malts i vores bags, altid godt med en dram efter et godt spillet golfhul :wink:

Slainte hcp.11.7uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15702 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Efterlysning.
Hej.
Har lige været ude og spille 18 huller, fik en Glen Moray 8 år, efter hul 6.
Vandt Stableford, hulspil og 1 Damebajer.
Tak for svaret, håber at jeg falder over en Glenlivet i blikæske på et tidspunkt, det kunne være meget sjovt.
Hilsen
Golfarne
Hcp 12,5

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.248 seconds