Transport til Islay

More
10 years 11 months ago #28538 by WhiskyPete
Hej alle sammen

Jeg tager på en stor Skotlandsrejse med fruen til sommer og planlægger at komme rundt i det meste af landet. Bl.a. vil vi meget gerne til Islay og vil bare lige høre om, hvilke erfaringer folk har med at komme dertil. Hvor lang tid sejlturen varer, hvad prislejet er osv? Jeg lejer en bil, som jeg selvfølgelig gerne vil have med derover med færgen.

Hvor vil I anbefale, at man bor på øen? Det behøver ikke at være et luksussted - bare de basale behov for kost og logi er opfyldt.

Jeg vil rigtig gerne besøge i hvert fald Bowmore, Laphroaig og Bruichladdich. Er der nogle, der har andre anbefalinger? Rundvisninger, der er rigtig gode?

På forhånd tak for hjælpen!

WhiskyPete

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #28539 by MortenP
Replied by MortenP on topic Transport til Islay
Ud over Ardbeg, Lagavulin, Caol Ila mfl. så vil jeg gerne foreslå følgende ting:

Kildalton Cross - Den kommer du til, hvis du kører fra Port Ellen ud forbi Laphroaig, Lagavulin og Ardbeg, bare fortsæt til vejen stopper.

Derudover er der en del "Standing Stones" på øen, som også kan være spændende at se (eller gå ud til) - se bl.a.: www.islayinfo.com/islay_standing_stones.html

Jeg har tidligere boet i Port Charlotte (B&B) og på B&B på Octomore Farm, begge super gode steder. Men hvis man vil ind til Bowmore og være på Lochside Hotel for at smage whisky, så skal du selvfølgelig ikke bo på den anden side af øen - men Port Charlotte Hotel er også yderst hyggelig (deres pub).

Jeg vil klart anbefale at besøge Ardbeg, men det er en smagssag hvad man vil se.

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago - 10 years 11 months ago #28540 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Transport til Islay
I praksis er der én nem mulighed. Calmac's færge fra Kennacraig

Check selv afgangstider, sejltider og priser her

www.calmac.co.uk/

Jeg har ofte taget morgenfærgen og overnattet dagen før i Tarbert, som er en lille hyggelig by tæt på Kennacraig

Sidst jeg var på Islay boede jeg to dage på Caladh Sonadh i Port Ellen og to dage på Lambeth Guest House i Bowmore. To gode Bed and Breakfasts

Vi sluttede med en overnatning på Jura Hotel (på Jura!)

Jeg har tidligere boet på andre B&B's bl.a. i Port Ellen og Port Charlotte og været tilfreds med alt

Jeg kan også anbefale både Ardbeg og Lagavulin. Især Lagavulin's Warehouse demo tur er et must, se mere her : www.discovering-distilleries.com/lagavulin/

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 10 years 11 months ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #28544 by WhiskyPete
Replied by WhiskyPete on topic Transport til Islay
Mange tak for jeres svar! Det var en stor hjælp :) Bookingen er klaret ved Caladh Sonadh, og så skal der bookes destilleribesøg!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.175 seconds