Pakkepris

More
12 years 1 month ago #25533 by PWA
Pakkepris was created by PWA
Er der nogen som har erfaringer med at sende flasker hjem fra skotland?

Jeg kan se TWE tager 20 £ for at sende op til 12 flasker til Danmark, hvilket må siges at være en rimelig pris.

Kan det lade sig gøre at sende flasker hjem til samme pris hvis man køber en flaske hist og her og så pakker dem den sidste dag på en ferie tur derover.?

Billigst og sikrest. Ikke hurtigst.

Det er jo ihvertfald slut med at medbringe flasker i håndbagagen :roll:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25534 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Pakkepris
Jeg har prøvet med parcelforce, men synes det er meget dyrere end hvad butikkerne kan tilbyde. Hvis du evt. handler i nogle af de shops der har en postordre service kan du vel bare betale for transporten som hvis du bestilte over nettet. En anden mulighed er vel at betale for en ekstra kuffert hvori man vel kan have en 10 flasker uden at skulle betale for overvægt.

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25535 by dmwa
Replied by dmwa on topic Pakkepris
Med fare for at blive upopulær - så husk lige, at der skal betales afgift....

Der er 2 muligheder, hvor jeg kun vil nævne den ene, da den anden er ulovlig.. Inden afsendelse sendes mail til SKAT, hvor man angiver antal flasker - alkoholstyrke og beregnet afgift. Derefter får man en mail retur med indbetalingsoplysnigner samt et reference nummer til afsender. Hvordan man så lige gør det, når man selv sender fra Skotland - det må man lige høre SKAT om, for selv om man har købt flaskerne i Skotland og betalt afgift i Skotland (som reelt er højere end i Danmark), så skal flasker der ikke medbringes af personen hjem som bagage afgiftsberettiges, når de passerer den danske grænse. Så hvis man vil undgå en voldsom efterregning fra Post Danmark eller hvem det nu måtte være, der toldbehandler - så skal man angive inden afsendelse.

HÆLD og lykke

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25536 by Duffer
Replied by Duffer on topic Pakkepris
Jeg har ikke prøvet at sende flasker hjem, men jeg er temmelig sikker på forretningerne får helt specielle priser på fragt og du skal påregne at betale omkring det dobbelte af det normale forretninger sender for.
Ekstra vægt (5 kg) med Ryanair er ikke så dyrt hvis du vel at mærke betaler det når du betaler for billetten og ikke ved check-in.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25537 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Pakkepris
Ja, så er det nok nemmere at betale de 100-200kr det koster for en ekstra kuffert :-)

Det er vel også billigere end selve forsendelsen, hvis man da ikke lige skal ud og købe den ekstra kuffert!!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25538 by Duffer
Replied by Duffer on topic Pakkepris
Jeg tror ikke man kan få to kufferter med hvis det er Ryanair.
15 kilo bagage koster 246 kr. i handling fee - 20 kg koster 410 kr. (retur)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25544 by dmwa
Replied by dmwa on topic Pakkepris

Jeg tror ikke man kan få to kufferter med hvis det er Ryanair.
15 kilo bagage koster 246 kr. i handling fee - 20 kg koster 410 kr. (retur)


Man kan kun have 1 kuffert med som indskreven bagage med RyanAir. Man kan vælge 15 eller 20 kg bagage - men prisen svinger afhængig af sæsonen, så Duffers pris er ikke gældende på alle tider af året

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25601 by JEJ
Replied by JEJ on topic Pakkepris
Med fare for at blive mere upopulær end Flemming, så er der ingen der sender flasker fra Skotland til Danmark, da afgiftsreglerne forbyder det. Der er flere sider, hvor du umiddelbart ikke kan se, at de ikke gør det, men så er det som regel begrundet i manglende setup muligheder i deres webside. Men du kan da sikkert finde en enkelt.

Flemming har beskrevet den lovlige version, men det er nu ikke PostDanmark som sender efterregning. SKAT har medarbejdere som gennemgår alle pakker fra udlandet, og de får jo en vis træning i at se hvilke forsendelser de skal kigge efter.

Du må jo godt tage med hjem i din kuffert, og hvis konen er med kan der sagtens være 5-8 flasker i sådan 2. :D og så er det sjovere selv at hente dem.

Har i øvrigt været behandlet i nogle tidligere debatter på denne hjemmeside.

Hilsen
Jens-Erik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25603 by nannberg
Replied by nannberg on topic Pakkepris
nåe

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.178 seconds