WWW Skotland 2012 - en spændende whiskyrejse

More
12 years 4 months ago #24688 by dmwa
Dansk Maltwhisky Akademi arrangerer i juni 2012 en whiskyrejse til Dufftown og Islay - primært - men se nærmere nedenfor - samt rejseprogram på vores hjemmeside ( www.dmwa.dk ) i løbet af december, når det endelige program er på plads.

Turen starter den 2. juni i Edinburgh, hvor vi mødes ved ankomst fra Billund. Derefter køres mod Dufftown - men først skal vi lige gøre "pit stop" ved Adelphi lige nord for Firth of Forth. Søndag besøger vi de lokale destilerier omkring Dufftown - og mandag er det den store Dufftown tur. "holdt 1" starter på Balvenie, mens "hold 2" starter på Glenfiddich. hvor vi har arrangeret VIP-rundture. Vi mødes til frokost - og efter frokost bytter hold 1 og hold 2 destilleri.
Tirsdag rykker vi telpælene op, og kører til Kennacraig for at krydse over til Islay, hvor vi bor de næste 3 nætter. Den ene dage bruger vi fuldt ud på Islay, mens vi regner med den anden dag at bruge den halve dag på Jura og den anden på Islay.
Fredag morgen returnerer vi til fastlandet - for at fortsætte på tværs af Kintyre halvøen til færgen til Lochranza, hvor vi besøger Isle of Arran Distillery. Efter dette besøg fortsættes til Ardrossan, hvor vi kører de få kilometre til Creative ´s nye lager i Stevenston, hvor vi gør pit stop, inden vi fortsætter til Edinburgh. Turen slutter officielt om aftenen i Edinburgh - for dem der flyver til Billund, skal man tidligt op næste morgen, da Ryan Airs afgang er allerede kl 0800. Vi forventer, at prisen for turen kommer til at ligge omkring DKK 5.000 plus fly til Edinburgh, men det endelige program og pris foreligger som nævnt først medio december, da Caledonian MacBrayne først da forventes at have deres sejltider og priser klar der.

Tilmelding til Dansk Maltwhisky Akademi snarest muligt. Teknisk arrangør Kalø Rejser.

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24880 by bdujgp
Hej Flemming
Har I noget spændende nyt om denne tur ?

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24881 by dmwa
Jeg har en ide om, at vi også skal på Jura, men dem der forestår overfarten har åbenbart ikke tænkt sig at arbejde udenfor højsæsonen - så jeg rykker og rykker for pris for at få en bus over. Jeg har fået pris på den øvrige del af turen - så hvis jeg ikke hører noget inden udgangen af denne uge, må jeg lægge det ud - og så må vi se, om smutturen til Jura kan blive til noget

Men som det ser ud nu, bliver turen gennemført - der er rigtig mange, der har vist interesse for den

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24882 by Nemesis1972
Jeg tror også at der ville være en go håndfuld fra Esbjerg whisky lounge som var interesseret.

Men det er lidt uklart for mig hvad der er med i prisen på ca 5000kr.

Er det bustur,overnatning og distilleri besøg som koster ca 5000kr

Er der et loft på hvor mange der kan deltage i turen?

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24883 by dmwa
I prisen - som er et overslag i første omgang - den endelige pris kommer om ganske snart (men den er lavere) inkl. bus med undertegnede som rejseleder, overnatninger med morgenmad, færgeoverfarter og VIP destilleribesøg.
Prisen er eksklusiv fly, frokost og aftensmad samt egne indkøb af whiskies :-)
Pt koster en Ryanair billet ca DKK 1300 inkl betalingsgebyr og indskreven baggage

Lad mig endelig høre, hvis I er interesseret - vi er omkring 15 pt

Og ja - der er loft på deltagerantallet, da vi ikke får den samme oplevelse, hvis vi stiller 50 personer op til destilleribesøg - og ikke 25, som jeg mener er omkring max deltagerantal (bussen mener jeg er med 29 sæder)

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24891 by dmwa
Så fik vi langt om længe svar fra selskabet, der sejler til Jura - det ser ud til at kunne lade sig gøre for en fornuftig pris - så mangler jeg kun lige accept fra busselskabet omkring den "lange fredag" fra Islay via Arran til Edinburgh - vi skal jo overholde køre-hviletidsbetingelserne

Så endeligt program ser nu ud til at være inden for rækkevidde

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24899 by peathead
Hvorfor Jura
Ville hellere bruge noget mere tid på Islay Kilchoman???

VH Yhomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24900 by dmwa
Fortstår godt dit spørgsmål "Peathead" - men hvor mange i dette forum har været på Jura, der ligger et stenkast fra Islay? Kilchoman skal vi naturligvis også besøge - men man kan ikke bruge en hel dag der :-D

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24901 by peathead
Ok Flemming du har ret, tænkte bare whiskytur og Jura ... Nå men nu har jeg gjort mig den ulejlighed og se lidt video fra Jura: www.jurainfo.com/isle-of-jura-video.html . Det ser spændende ud, og en tur til Skotland bør vel også bør vel også indeholde lidt natur.
INDRØMMER AT JEG VAR FOR HURTIG UDE MED RIVEN!!!
Fortsæt det gode arbejde,du hører fra mig når min hustru har fundet ud af om hun kan få fri til sådan en spændende tur.

Venlig hilsen

Whiskyvennerne Odense
Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24927 by dmwa
Så er programmet klart - vi røg desværre lidt over det oprindelige indikerede - der kom lige et par ekstra omkostninger.....

Hvis nogle er interesserede, så meld jer til snarest muligt - det ser ud til, at vi allerede er omkring 20 tilmeldte

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24929 by bdujgp
Så er flybilletter booket til Benny U. og undertegnede, og Flemming har fået vores endelige tilsagn. (Og mine gode kolleger Kirsten og Kim er også klar :-) )

Det bliver en stor tur - Glæder mig vildt til min første Skotlandstur uden golfkøllerne :-)

Meld da lige ind i denne tråd, hvis du også er med !!

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago - 12 years 2 months ago #24930 by dmwa
Jeg er med også :-) Vi har allerede nu fået bindende tilsagn fra i alt 18 (rettet 19/1 kl. 20.53 ) - så den kan hurtigt blive fyldt op

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming
Last edit: 12 years 2 months ago by dmwa.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24936 by linnet
Glæder mig til at gense Islay og Jura, og ikke mindst at det ikke er mig, der skal være chauffør! :)

Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24958 by uldall
Ja det bliver en stor tur, glæder mig helt vildt og som Jørn skriver uden golfkøller, plus chaufør så man kan nyde alle de forskellige whiskyer uden at tænke på kørekortet :roll:
Til alle der skal med vi ses i Edinburgh Airport lørdag d. 2 juni :D

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #24999 by Hans-Henrik
Lone og jeg er også med på vognen... det bliver en kanon tur er jeg sikker på.. Vi skal bare lige styre Uldall ;-) ...........................ups læser han med :-)

Go' weekend
H-H

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25010 by bdujgp
Hej H-H

Jeg har lovet Flemming, at jeg nok skal passe Uldall i den uge :-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25038 by uldall
Jeg glæder mig til at Hans Henrik, Lone og Jørn passer på mig, så ved jeg at Fru Jette bliver glad hun er overbevist om at jeg så er i gode hænder :roll:

Undertegnede regner med at "passe på" includerer sevicering af diverse drikkevarer, er på bussen inden den kører og andre småting :wink:

Det bliver en STOR tur :D

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25039 by MacNiels
Det lyder da som om det går hen og bliver en ret hyggelig tur.

Så kan man ærger sig over at man ikke selv kan være en del selvskabet :-)

Men god tur til den tid.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25042 by bdujgp
Hej Uldall - Old mate !

Du skriver "passer på" - Jeg skriver "passer" og der kan godt være hulens til forskel :-)

Men det bliver med garanti hyggeligt, lærerigt og en supertur :-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25044 by uldall
Tænkte nok at jeg ikke skulle bruge "på" 8) må så nøjes med "passer" :wink: Men Fruen er glad nok for at nogle "voksne" passer den "gamle" :P

Sammen med gode mennesker bliver det en Kanon Tur.

Nå må jeg hellere hellige mig arbejdet igen :) Det er jo ikke "gratis at tage til Skotland to gange her i 2012, først en uge med Whisky, derpå lidt mere end en uge med Golf i august og whisky og real ale og, og, og........................ :P

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25166 by dmwa
Så er vi oppe på 20 deltagere. Vi formoder, at vi max kan blive 24, da vi får problemer ellers på destillerierne. Vi mangler lige de sidste endelige aftaler på destillerierne, men indtil videre er turen kun blevet bedre. Endeligt program med mange indslag sendes til dem, der har booked inden længe. Da vi har en del "singler" med på turen (flere end vi havde forventet i f.t. par), er det muligt, at de sidste må betale et anelse højere tillæg, da vi "støvsuger" Dufftown og Bowmore for enkeltværelser - og derfor skal betale en del mere, hvis vi booker dobbeltværelse til 1 person. Så hvis du stadig overvejer at deltage på turen, er det absolut sidste chance.

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25443 by dmwa
Vi er nu 23 (måske 24) på turen, så vi må lukke for flere tilmeldinger - medmindre man ikke ønsker at deltage på Balvenie / Glenfiddich turen. Så kan vi godt presse et par stykker mere ind i bussen.

Det er jo glædeligt, at vi igen har held til at lave en tur i Akademiets regi - og vi må så overveje, hvor WWW Skotland 2013 skal gå hen. Hvis der er nogle i dette forum, der har lyst til at deltage i en tur i 2013, og har et brændende ønske om "et eller andet", så lad os endeligt høre. Også gerne hvilken tid på året, der vil være det optimale. Man behøves ikke at lave det som indlæg - men send en PB eller en mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.204 seconds