Dufftown/Elgin området

More
13 years 2 months ago #22546 by tdh1
Dufftown/Elgin området was created by tdh1
Vi er 10 - 12 personer skal en tur til Skotland primo 2012 . Er der nogen her som har et godt tip til overnatning, gode steder at spise, områdets bedste whiskybar, hvilke distillerier er bedst at besøge osv. Jeg har været inde og kigge lidt på Highlander Inn og Fife Arms Hotel.

Vi har naturligvis allerede gjort os nogle tanker, bla. at besøge nogle distillerier, herunder Mortlach og så vil vi en tur til Huntly. Euan og Mark fra Duncan Taylor har ved flere lejligheder sagt, at ved de vi kommer så står deres dør åben.

Anyway det var mere for at få nogle gode tips fra folk som har været der.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22549 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dufftown/Elgin området
Hvis i søger noget omkring Dufftown - så er www.parkmorecottages.co.uk/ en mulighed. Med lidt god vilje tager det 15- 20 minutter at gå ind til Dufftown.
Dufftown byder ikke på så meget gastronomisk, men Tannochbrae www.tannochbrae.co.uk/ ) er ganske udmærket. Tannochbrae har også 6 værelser og ligger lige midt i byen. (Det vil sige 3 minutter fra bygrænsen :-) )
The Whisky Shop i Dufftown er et oplagt sted at starte og afslutte turen.
Link: www.whiskyshopdufftown.co.uk/

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22550 by dongregers
Replied by dongregers on topic Dufftown/Elgin området
Jeg var der for to somre siden.
Jeg vil anbefale Aberlour's udvidede tour.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22551 by BigMac
Replied by BigMac on topic Dufftown/Elgin området

Vi har naturligvis allerede gjort os nogle tanker, bla. at besøge nogle distillerier, herunder Mortlach Anyway det var mere for at få nogle gode tips fra folk som har været der.


Til info, så er Mortlach normalt ikke åben for offentligheden, så med mindre du har kontakterne i orden skal du nok ikke satste på at komme på besøg der...

Dog er Mortlach åben ifm. Spirit of Speyside Festivallen - både forårs- og efterårsudgaven...

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22552 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dufftown/Elgin området
Hej

Mortlach tager ikke imod besøgende medmindre I har en specialaftale ?

Aberlour har de bedste ture hvis man er lidt til den whiskynørdede side, bl.a med bottle your own

Derudover har Balvenie/Glenfiddich, Macallan, Cardhu, Benromach, Glenfarclas, Cragganmore, Strathisla, Glenlivet, Glen Moray og Glen Grant også visitor centres

Det kan nok betale sig at undersøge lidt på forhånd om der er nogen af dem der laver ture der er lidt mere interesante end en alm. rundvisning. Nogen destillerier har specialture der indeholder vertikalsmagning. Mit bedste bud på et sted der skal besøges udover Aberlour er Benromach, Glenfiddich/Balvenie og Glen Grant, sidstnævnte har en en park, hvor der ligger et whiskyfad gemt i en hule (med gitter for). Balvenie/Glenfiddich og Benromach skulle også have bottle your own, samt specialture

se evt. : www.maltwhiskytrail.com

Whiskyshops

Duncan Taylor i Huntly, Gordon and MacPhails i Elgin, Whisky Castle i Tomintoul and WhiskyShop i Dufftown er alle et besøg værd

Restauranter/Pubber

Wetherspoons i Elgin (Pub) real ales, ingen whiskier der er værd at komme efter
Mashtun i Aberlour (Inn) godt whiskyudvalg
Highlander Inn i Craigellachie (Inn) godt whiskyudvalg
Clocktower i Tomintoul (Restaurant)
Taste of Speyside i Dufftown (Restaurant)
Tannochbrae i Dufftown (Restaurant) deres whisky er urimeligt dyre
La Faisanderie i Dufftown (Restaurant) fransk mad, men jeg vil nok gå efter de skotske restauranter i byen
Royal Oak (pub) i Dufftown har et rimeligt og billigt whiskyudvalg, men ikke meget spændende øl, der er dog Guinness :-)
Cafe India i Huntly(Restaurant) fremragende indisk
Fiddichside Inn i Crigellachie er et besøg værd også, det er Skotlands mindste pub. Hvis den da eksisterer endnu
Croft Inn (Inn) ligger lidt syd for Dufftown, er et stop værd hvis man kører forbi

Jeg har lagt mine favoritsteder ind på et googlemap : bit.ly/hw7xtp , kortet findes også nederst i højre spalte på min blog : danishwhiskyblog.blogspot.com/

Lidt uden for Speyside kan jeg anbefale Redgarth Inn i Oldmeldrum (hvor Glen Garioch ligger) samt Moulin Inn i Pitlochry (hvor Edradour og Blair Athol ligger), begge gode hyggelige pubber med real ales, men ikke det store whiskyudvalg

www.redgarth.com/
www.moulininn.co.uk/

Hvis man er i god tid er det ikke svært at finde overnatninger. Er man til bed and breakfast kan man sprede sig ud over flere, bare de ligger i nærheden af hinanden. Ellers er der jo hytte modellen som Parkmore

I Elgin er der et par store Guesthouses jeg har benytttet og kan anbefale :

Southbank www.southbankguesthouse.co.uk/
Moraydale www.moraydaleguesthouse.com/


Jeg skal selv derover ifm Spirit of Speyside i år, så kan der være der kommer en opdatering med om alle anbefalingerne holder og om vi har fundet nogle nye interresante steder :-)

Steffen

PS Jeg har ikke slev boet der, men de virker meget sympatiske :


www.norlaggan.co.uk

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22554 by bernhardt
Replied by bernhardt on topic Dufftown/Elgin området
Hej
jeg kan varmt anbefale www.eastbankhotel.co.uk
god mad pæn whiskybar
ejerne Maureen & Arthur er meget hjælpsomme til at arrangere
whiskybesøg da de kender nogle på de fleste distillerier.
de er også villige til at leje en minibus og hente jer i lufthavnen.

send mail til mig hvis det har interesse

mvh Bernhardt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22555 by bernhardt
Replied by bernhardt on topic Dufftown/Elgin området
ups.
glemte at skrive at Eastbank hotel ligger i Rothes lige ved siden af Glenrothes distilleriet

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22557 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dufftown/Elgin området

de er også villige til at leje en minibus og hente jer i lufthavnen.

Når du skriver lufthavnen - går jeg ud fra du mener Aberdeen? Der er 3 ½ times kørsel fra Rothes til Edinburgh, som vel egentlig er de fleste jyders foretrukne lufthavn p.g.a at det er Ryan Air som opererer der.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22563 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dufftown/Elgin området

Taste of Speyside i Dufftown (Restaurant)
Tannochbrae i Dufftown (Restaurant) deres whisky er urimeligt dyre

Jeg kan varmt anbefale A Taste of Speyside. Meget meget lækker mad, men lidt dyrt måske. Til gengæld har Sandy et pænt udvalg i whisky, som ikke er så dyre. Og han har hele Cairngorms Brewery's udvalg af real ales, ganske vist på flaske.

Nu er det jo ikke sikkert man er til at spise på restaurant hele tiden, så jeg kan også anbefale chippy'en i nærheden af Coop og Tannochbrae. De har om ikke Skotlands bedste, så i al fald de bedste fish'n'chips i området.
The Coffee Pot lige overfor Sandy serverer også en god og billig frokost/brunch.

Mht whisky shops, så er Costcutter også værd et besøg. De har hele serien af Flora&Fauna, og hvis de stadig har deres egen aftappede Mortlach, så kan den anbefales.

Dufftown byder ikke på så meget gastronomisk

Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Synes da, der er kommet en del gode forslag. :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22564 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dufftown/Elgin området
Jeg glemte lige denne her - en god side med masser af info om Dufftown
www.dufftown.co.uk/index.php

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22565 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dufftown/Elgin området

Dufftown byder ikke på så meget gastronomisk

Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Synes da, der er kommet en del gode forslag. :wink:

Nu skulle det ikke opfattes som om at man ikke kan få god mad i Dufftown, men når der eftersøges "gode steder at spise" - så var det ikke pub mad eller fish & chips jeg tænkte mest på. Jeg har spist på Tannochbrae et par gange, som nævnt udmærket. På den franske på hjørnet en enkelt gang - under middel, måske var jeg uheldig? A Taste of Speyside på Balvenie St - udmærket. På Fife Arms på torvet, hvor vi fik pub mad, hvilket i og for sig er udmærket, men en oplevelse udover stemningen var det ikke. Jeg hørt fra flere sider, at den farverige/gul grønne Bed & Breakfast ting der ligger på Church St., skråt overfor The Whisky shop er langt under middel. Og Fish&Chips forretningen har jeg endnu ikke besøgt, men hvis du mener det er en oplevelse - så skal jeg derind næste gang :-)

Som Deffe skriver - Cafe India i Huntly ser ikke ud af noget, men det er en fremragende indisk restaurant.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22566 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dufftown/Elgin området
Godt så ;)

Kom i tanke om and chippy'en hedder D J Chippie, efter jeg var inde og kigge på siden fra Dufftown 2000, som jeg linkede til.

Hvis du mener Glenfiddich Restaurant - ja det har vi også hørt. Standarden er tilsyneladende faldet meget i de senere år. De første år vi kom til Dufftown, var det faktisk vores "stamrestaurant" - vi vidste ikke bedre - og dengang var maden egentlig udmærket. De var især flinke til at lave specielt "gravy" uden brug af mælkeprodukter til Ulla. Og John havde (og har måske stadig) et rimeligt godt udvalg i whisky, bl.a. Chivas CS serie og hans egne håndaftappede Aberlour single cask. Man kunne måske anbefale stedet som antikvitetsbutik i stedet for, med mulighed for lidt vådt og tørt til ganen ;)

Og så lige en advarsel - de fleste spisesteder i Dufftown har lukket om mandagen. Det gælder også D J Chippie! Det måtte vi desværre konstatere, da vi var til festvalen i efteråret. Vi måtte så tage til takke med take-away fish'n'chips fra GF restauranten (som åbenbart ikke lukker om mandagen) Det var så det ringeste vi havde smagt i lang tid. Færdigpanerede frosne fisk varmet i frityren :(

Underligt at de ikke holder åbent, når nu festivalen inkluderer mandag, men for dem er det åbenbart blot som en almindelig mandag. Og så er de feste besøgende sandt at sige nok mere interesserede i at komme til Drams Party end i at "spilde tiden" med at spise godt :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22567 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Dufftown/Elgin området
Tak for de mange indlæg. Der er nok for mig, at gå igang med nu (-: Det er godt nok først i 2012 vi skal derover, men da vi bliver 10 - 12 mand synes vi det var en god ide at komme igang, ikke mindst mht. indkvartering.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22568 by JustAgirl
Replied by JustAgirl on topic Dufftown/Elgin området
Tror ikke den her side er nævnt www.undiscoveredscotland.co.uk men den giver et godt samlet overblik over overnatning, mad, aktiviteter osv

/Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22571 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dufftown/Elgin området
Undskyld jeg lige "stjæler" tråden, men måske burde vi allesamme bruge linksiden noget mere. Mange af de links, der henvises til her, er jo faktisk temmelig generelle. Hvis vi gør det til en vane at bruge den fremgangsmåde noget mere, bliver linksiden jo udbygget, og dermed bedre og bedre. Det er altid træls at skulle lede en masse indlæg igennem for at finde de gode henvisninger en anden gang.

Noget andet er jo så, at der måske trænger til at blive oprettet nogle flere kategorier, hvordan med det Lars og Niels?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22572 by BigMac
Replied by BigMac on topic Dufftown/Elgin området

Kom i tanke om and chippy'en hedder D J Chippie, efter jeg var inde og kigge på siden fra Dufftown 2000, som jeg linkede til.

Og så lige en advarsel - de fleste spisesteder i Dufftown har lukket om mandagen. Det gælder også D J Chippie! Det måtte vi desværre konstatere, da vi var til festvalen i efteråret.


Under efterårsfestivallen i Sep. 2010 synes jeg at kunne huske at høre at DJ Chippie stod foran at blive solgt/lukke :shock: er dog ikke sikker på dette...

Men sikkert er det at 'The Coffee Pot' overfor 'A Taste of Speyside' lukker. Den blev drevet af 2 ældre damer med hjælp fra et par unge piger, men fruerne (de gamle, altså :wink: ) er desværre ved at være nået pensionsalderen og har besluttet at dreje nøglen ved udgangen af 2010 - hvilket er sørgeligt, da da stedet bød på en bastant og billig frokost.

Har faktisk spist med Ulla på GF cafeen... det er langt fra noget prangende mad der laves der, men er man sulten, så glider både deres kyllig- og bøf burger ned...

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 months ago #22573 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dufftown/Elgin området
Her er en side der har links til alle Dufftown (og omegns) herligheder www.dufftown.co.uk/eating.php
D J Chippie www.dufftown.co.uk/prov_shop_detail.php?id=28 :-)
The Croft Inn er iøvrigt en hyggelig lille pub - dog ikke i Dufftown by

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23849 by niels850
Replied by niels850 on topic Dufftown/Elgin området
Hej
Fruen og jeg er lige kommet hjem fra en fantastisk tur rundt i det skotske. Vi var afsted i 10 dage og var også i Dufftown hvor vi hjemmefra havde booket et værelse på
www.weedramnhaggis.com/
De kalder sig også Mason Arms

Det var suværent turens dårligste sted, billederne på hjemmesiden svarer ikke overens med de faktiske forhold. De værelser man kan se fotos fra på hjemmesiden er ikke de værelser som findes på stedet.
Vi kørte skyndsomt videre efter overnatningen der og har fået en oplevelse vi kan grine lidt af bagefter. Billeder er taknemmelige :D

Vi har set bl.a. Talisker, Glenfiddich, Speyside Cooperage, Balwinie, Glenkinchie, Tomatin, Whisky Castle, Aberlour. Desuden var vi rundt på forskellige pubber og smage på noget øl og nogle whiskys. Vi holdt os dog fra Haggis. Vi kunne ikke få os selv til at prøve selvom vi hjemmefra havde snakket om der skulle prøves men modet manglede da det kom til stykket
Det var jo ikke kun en whisky tur så vi var rundt at se lidt på naturen også. Der er jo noget flot der. Vi var også heldige med vejret 8)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23850 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dufftown/Elgin området

Vi holdt os dog fra Haggis. Vi kunne ikke få os selv til at prøve selvom vi hjemmefra havde snakket om der skulle prøves men modet manglede da det kom til stykket

Det var en skam - det smager altså godt, hvis det er lavet rigtigt. Og så er det et godt og billigt alternativ til fish'n'chips. Kig efter haggis, neeps and tatties næste gang.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23851 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dufftown/Elgin området

Det var en skam - det smager altså godt, hvis det er lavet rigtigt

Enig. En skotlandstur bør som et mininum inkludere Haggis, Fish & Chips og Indisk.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23852 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Dufftown/Elgin området
Synd i ikke fik smagt Haggis, jeg syntes det er en lækker delikatesse, der endda findes i et utal af varianter, lige fra den traditionelle Haggis, neeps og tatties, til det samme med sovs!.

Deep fried Haggis fra the Chippie i Duffftown smager godt.

En populær ret på mange restauranter er Chicken Balmorla, der er en kombinationsret af kyllingebryst med (på!) Haggis. Det smager også forrygende

Med lidt held og hvis jeg kommer de rigtige steder, plejer jeg at kunne få Haggis i snit 1 gang om dagen når jeg er i Skotland :-)

Generelt er Haggis bedre jo bedre en restaurant man går på. SMWS serverer en forrygende en af slagsen!

Her er et billede :

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26389 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Dufftown/Elgin området
Så er vi hjemme igen efter en forrygende tur til Speyside. Vores første. Det var nærmest endnu bedre end forventet.

Vi boede på Eastbank hotel i Rothes hos Arthur og Maureen. Utroligt gæstfrie og varme mennesker, ligesom alle øvrige på Eastbank var. Arthur var vores faste chauffør og Maureen vores madmor, som lavede forrygende mad og masser af det. Morgenmaden var med det hele: æg, bacon, pølser, bønner, stegte champignon, stegte tomater, haggis, blodpølse, små pandekager osv. - helt vildt. Aftensmaden var noget for sig selv og i mængder man ikke fatter. Vi fik Steak and Guinnes pie, Store Steaks, Haggis, Fisk osv. osv. Dejlig mad og veltilberedt. Skal man til området kan Eastbank hotel varmt anbefales. Det er gammelt og til dels lidt slidt, men de er bare så hjertevarme og fuld af humor. De havde iøvrigt også et udmærket udvalg i deres whiskybar og der var mulighed for, at få en fin snak med lokale folk i deres lille pub. Virkeligt dejligt sted, som kun kan anbefales.

Der var også et par andre små pubber i byen, som naturligvis også lige skulle checkes af.

Ellers var vores program således:

Dag 1:

- Ankomst, afslapning og lidt hygge i pubben/whiskybaren. Naturligvis efter et kæmpe måltid (-:

Dag 2:

- Glendronach extended tour. God tur med en utrolig flink fyr der hed Frank. Vi fik noget dejligt whisky, både direkte fra fad og en efterfølgende smagning.Jeg fik også fyldt en "fyld selv" flaske (1993 sherry cask # 1610).
Frokost

- Duncan Taylor i Huntly. En lille rundvisning og en kanon hyggelig smagning med Mark på kontoret. Her gik tiden bare og der var nogle som fik rigeligt med whisky. Det endte med vi måtte aflyse et " ½ planlagt spontant" besøg på Glen Grant. Tiden løb simpelthen bare fra os.

- Hygge, aftensmad og lidt mere hygge.

Dag 3:

- Strathisla straight from the cask tour. Allerede da vi ankom lidt i kl. 10.00 blev vi spurgt om vi havde andre aftaler for det var Tom der skulle tage sig af os, og når han kom igang så stoppede han ikke igen. Det blev virkelig også en "in depth" tour. Vi startede med en dram i sofaen foran kaminen og Tom fortalte lidt historie. Så fulgte den store tur rundt på distilleriet og den ene gamle historie efter den anden - vildt hyggeligt og spændende. Efter en dram i warehouset skulle vi så op til vores cask strength smagning, som bestod af 6 dram fra cask strength serien, heraf den ene fra deres lukkede dist. serie (Longmorn, Miltonduff, Glenlivet, Scapa, Strathisla og Glenuigie). Det endte da også med, som Boa fra distilleriet havde forudset, at tiden løb fra os. Vores gode ven Arthur fra Eastbank havde ordnet skærene for os, så vi alligevel kunne nå ind og få en mega hurtig frokost inden turen gik til vores eftermiddags besøg på Ben Riach.

- Ben Riach managers tour. Alan vi havde mødt på Glendronach dagen forinden tog imod os. Han vidste vi havde været på distilleribesøg dagen forinden og vi fortalte vi havde været på Strathisla tidligere på dagen så vi blev enige om, at selve produktionsprocessen ville han ikke køre for meget rundt i. Han ville fokusere mere på de mindre forskelle der var mellem henholdsvis Glendronach og Ben Riach og så synes han vil skulle bruge tiden i deres warehouse istedetfor, hvilket var en rigtig god ide. Så alle samples på denne tour kom direkte fra fad. Vi smagte bourbon, sherry, et væld af forskellige afslutninger, både peated og unpeated whisky og det ældste fad han rev proppen af var en 1966 ´er. Godt og vel 80% af vores besøg på Ben Riach foregik mellem fadene og det var dejligt.

- Hygge, aftensmad og mere hygge.

dag 3:

- Aberlour warehouse 1 tour. Det var kun muligt, at få den næststørste tour denne dag. Den med chokoladen kunne de ikke klare. Anyway touren var ok og der var en fin smagning i warehouse 1, hvor jeg også tappede en flaske fra deres Bourbon cask. Det hele var lidt mere styret og i rammer på denne tour end de tidligere og der var mange "safety precuations" ift., hvad vi havde oplevet på den andre tours, men immervæk en ok tour.

- Glenglassaugh behind the scenes tour. Det skal da lige siges vi kiggede engang da vi kom. Mage til faldefærdigt distilleri, men hold op en kanon tour. I den grad i skarp kontrast til Aberlour touren. Vi var i naturen, i ruinerne, i kælderen, på taget (et par af de større gutter var udfordret her, da vi kravlede op ad stigen og ud af lemmen på taget, men hold op en udsigt) osv. osv. og Ronnie der viste os rundt var en kanon flink og frisk fyr, og hold op, hvor var han tændt på deres projekt. Turen rundt var efterfulgt af lidt whisky naturligvis. Vi prøvede lidt af deres spiritdrink og selvfølgeligt deres nyelancerede 3 år og 3 mdr. udgave og så var der ellers bare gode gamle sager på programmet. Forrygende whisky. Det endte da også med, at vi blev fadejere.

- hygge, aftensmad og mere hygge.

Dag 5:

- Øv bøv, så var det hjemad igen.

Forrygende tur - højdepunkterne var klart Strathisla, Ben Riach og Glanglassaugh, og besøget hos Mark i Huntly var heller ikke, at kimse af.

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale dem der overvejer, at besøge Strathisla, at spørge efter om i kan få Tom til at vise jer rundt. Kanon fyr og han har en del anekdoter i ærmet.

Eneste lille minus. Vi boede i en by med 4 distillerier lige uden for døren, men nåede ikke, at besøge nogen af dem. Vi troede vi bare kunne gøre det når de nu var så tæt på, men tiden løb fra os hver dag.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26403 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Dufftown/Elgin området
Uhm!
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26404 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Dufftown/Elgin området
Heaven...
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26407 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dufftown/Elgin området
Glendronach - 8-10 dage før...
Vi fik vist ikke fra de samme fade :-)

Vi smagte: (Warehouse)
Glendronach Bourbon Cask - 10-yo - Cask #1411
Glendronach 1992 - cask #362
Glendronach 25-03-2++5 - Cask #S2 > Lagt på PX Januar 2012

Smagning:
Glendronach Bourbon Cask - 10-yo - Cask #1411
Glendronach 2-yo Peated Spirit fra Bourbon - 61.0 %
Glendronach Allardice - 18-yo Oloroso - 46%
Glendronach Virgin Oak Finish
Glendronach 1993 - 60.5% Managers Cask - Oloroso
Glendronach 1972 - Cask #714 for Taiwan - 51.0%

Sidstnævnte fik jorden til at ryste...!!!

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26409 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Dufftown/Elgin området
Jeg kan se det var Alan der viste jer rundt på Glendronach. Vi blev vist rundt af en "pensionist" som hed Frank. Flinke fyr. Alan viste os rundt på Ben Riach dagen efter. Også en utrolig flink gut.

Vi fik på Glendronach
(Warehouse)
New Spirit
Bourbon cask 8 y
Sherry 1992 20y
(Smagning)
Bourbon Cask - 10y
Tawny Port Finish 15y
Sherry/Bourbon 8y Octarine
Virgin Oak Finish 14y
Oloroso 18y
1993 - 60.5% Managers Cask - Oloroso (tap selv)

Vi fik desværre ikke den der spændende Taiwan ting.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26410 by tdh1
Replied by tdh1 on topic 1966
På Ben Riach fandt Alan et fad på min alder, som vi selvfølgeligt skulle smage :D
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26411 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dufftown/Elgin området

Jeg kan se det var Alan der viste jer rundt på Glendronach. Vi blev vist rundt af en "pensionist" som hed Frank. Flinke fyr. Alan viste os rundt på Ben Riach dagen efter. Også en utrolig flink gut.

Enig - en lun gut med masser af (skotsk) humor...

Vi fik desværre ikke den der spændende Taiwan ting.

Det fik i ikke af den simple årsag at vi tømte det sidste rester - vi dykkede i den to gange :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #26417 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Dufftown/Elgin området

Det fik i ikke af den simple årsag at vi tømte det sidste rester - vi dykkede i den to gange :-)


Puha skam jer ! :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 8 months ago #31102 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Dufftown/Elgin området

Under efterårsfestivallen i Sep. 2010 synes jeg at kunne huske at høre at DJ Chippie stod foran at blive solgt/lukke :shock: er dog ikke sikker på dette...

Men sikkert er det at 'The Coffee Pot' overfor 'A Taste of Speyside' lukker. Den blev drevet af 2 ældre damer med hjælp fra et par unge piger, men fruerne (de gamle, altså :wink: ) er desværre ved at være nået pensionsalderen og har besluttet at dreje nøglen ved udgangen af 2010 - hvilket er sørgeligt, da da stedet bød på en bastant og billig frokost.

Tager lige denne gamle tråd op igen. DJ Chippie er stadig åben, den var dog lukket på et tidspunkt pga brand, men er som sagt åben igen. De har også et rum ved siden af, hvor man kan sidde og spise.
The Coffee pot var stadig åben i efteråret sidste år, med skam at melde, lagde jeg ikke mærke til om den var åben, da vi var der sidst her i foråret. Og det var da stadig de ældre "madammer" der serverede. Med mindre andre har været forbi må I nok vente til sidst i September med en opdatering ;)
PS: Hvis man skulle være så heldig at bo på den nærliggende Aberlour Gardens Caravan Park (som også har plads til telte, og lejer static caravans ud) så kommer der en rullende chippy van forbi hver torsdag. Det var lige før det blev for meget med Fish'n'chips to gange på en uge :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.386 seconds