Glasgow Whisky Festival

More
13 years 8 months ago #21491 by Macdeffe
Programmet til Glasgow Whisky Festival er ved at være ret omfattende

www.glasgowswhiskyfestival.com/blog/

Er der andre der skal afsted ?

MAcdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #21492 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glasgow Whisky Festival
Et spændende program...
Eneste umiddelbare ulempe - hvis ikke man lige er i Glasgow i forvejen - er at festivallen kun varer 4 timer :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22176 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glasgow Whisky Festival
Jeg ser lige at der allerede på onsdag udbydes billetter til 2011.
Link: www.glasgowswhiskyfestival.com/
Der er nok ingen tvivl om at arrangementet var en succés.
Steffen:
Var 4 timer ikke for lidt?
Kender du årsagen til at Mark kun ønsker 4 timer til arrangementet?

Tilføjelse: Jeg har sendt Mark en mail - så må vi se hvad han svarer...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22177 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glasgow Whisky Festival
4 timer var måske lidt i underkanten - jeg nåede da ikke alle standene. Men så må man jo prioritere lidt hvad man vil.
Til gengæld tror jeg udstillerne er glade for at det kun er 4 timer. Det er lang tid at skulle stå.
En anden ting som var til stor ulempe for mig, var støjniveauet. Min tinitus var i al fald helt oppe at ringe (sick) i flere timer bagefter. Lokalerne er meget hyggelige ellers, blot forstærkes støjen tilsyneladene af udformningen med hvælvninger.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22181 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glasgow Whisky Festival
4 timer var passende

Festivalens udformning og længde er diskuteret i flere tråde på whiskywhiskywhisky.com

Jdeg diskutered også specifikt 1 dag versus 2 dage med Mark

Personlig kunne jeg sagtens bruge have brugt en dag mere, men som Karl Ejnar siger vil udstillerne nok gerne nøjes med 1 dag. Det er også første år festivalen løb af stablen, og Mark vil muligvis udvide den til 2 dage i fremtiden, men ikke næste år

Det kommer meget an på hvorfor man tager til en sådan whisky festival. Der er ikke rigtig tid til en masterclass på en festival der "kun" varer 4 timer, men man skal nok få det indenbords leveren kan klare :-)

Hvis man også var der for at møde andre whiskyinteresserede, så var der rig mulighed for det både aftenen før, før festivalen og senere samme aften, ja endda også dagen aften hvis man tog forbi nogle af de pubber de lokale whiskyfolk frekventerer

Hvis man ikke syntes en 4 timers festival er rejsen værd til Glasgow så kan jeg sige at jeg da fik brygget en 5 dages tur sammen hvor der foregik noget fra morgen til aften, det meste whisky relateret :-) . Skotland er altid en rejse værd og Glasgow er jo en sjov by :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22365 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glasgow Whisky Festival
Marks svar:
"Apologies for not replying sooner. Our event runs for the same length of time as Whisky Fringe in Edinburgh as that seems to be the ideal length of time in Scotland. Unfortunately if it was any longer there would be a lot more drunk people as Scots seem to like to drink more than in Europe!"

Slainte!

Mark Connelly
Glasgow's Whisky Festival

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22367 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Glasgow Whisky Festival
Fair svar Mark giver. Jeg spekulerer blot på, om der virkelig er så stor forskel på entusiastiske skotter i Glasgow og entusiastiske europæere ved fx Limburg Whisky Fair, hvor der ingen lalle-fulde mennesker er, selvom denne begivenhed strækker sig over 2 dage gange 8 timer.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22368 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glasgow Whisky Festival
En markant forskel på GWF og Limburg, er at der på GWF er "fri" udskænkning, når entréen er betalt. Som i gamle dage på whiskymessen. Derfor er der lidt større "risiko" for "overberusede" deltagere.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.170 seconds