Karlejnar i Skotland

More
15 years 6 months ago #16152 by jones
Karlejnar i Skotland was created by jones
Jeg har lige modtaget nedenstående fra Klejner med besked om at formidle det videre.

Al J.

Jeg har først for nyligt fået mobilt bredbånd på vores laptop PC. Har tidligere prøvet via noget WiFi, men det var meget ustabilt, der hvor vi var.

Lige nu er jeg på GPRS, som er noget sløvt stads. Vi sidder i vores campingvogn på Torvaig Caravan Site lige nord for Portree på Isle of Skye. Her er der desværre ikke noget 3G netværk, så man må være meget tålmodig, næsten som i de gode gamle dial-up modem dage. Bortset fra at websiderne nu typisk er meget tungere, så enkelte f.eks. whiskynyt er umulige at arbejde med.

Nok om det - vores Islay-tur er udsat til næste år (som sædvanlig tsk tsk). Dels var vi en uge på Orkney, og færgen og campingpladsen åd en god portion af vores rejsebudget. Den absolut største bid blev dog "spist" af vores Golden Retriever - Skye - som åd et stykke af et frotté håndklæde. Det satte sig fast i hans tarme, og han måtte opereres. Regning lidt over £1000,-!!!

Så det meste af tiden siden hen har vi benyttet såkaldt wild camping, dvs på diverse P-pladser, gratis festival-camping, m.v. for at spare.

Checkede et par Port Ellen ud hos LFW, som det endelig lykkedes mig at besøge for nylig. Men de er over mit prisniveau desværre. Så det blev kun til en G&M Ledaig 1990 og en Glencadam 1975 fra en for mig ukendt aftapper - Montgomerie's, samt en Deerstalker (Balmeneach) 18års på bestilling fra en bekendt herovre.

Jeg følger jo en plan om ikke at komme så meget længere bagud med mit druk, så det er "kun" blevet til nogle få flasker indtil videre. Og nogle af dem er endda åbnet og tømt herovre med hjælp fra vores musik-festival-venner.

I kronologisk rækkefølge:
27.04.2008, Whiskyfair Limburg:
Banff DTC Rarest of the Rare 31yo 42,5% D:11.1975 B:04.2007 SC CS
#3414 fl#122/180 €129,-

02.05.2008, Bladnoch Distillery:
3fl Bladnoch "Spirit of the Lowlands" 6 yo D:2001 B:2008 SC, CS 20cl
Raymond's first make á £12,15
57,3% Bourbon matured
56,9% Sherry matured
58,5% Lightly Peated
(Priser er fratrukket 10% Forum Loyalty rabat)

De er blevet smagt op imod en 16års 55% ½-fl, som jeg havde med hjemmefra, og de er alle 4 tømte for længst. Ikke uventet var de lidt umodne i sammenligning, mest udpræget i bourbon udgaven. Men absolut drikkelige - ser frem til de bliver lidt ældre. Har dog ikke planer om at følge købet op med helflasker, som jeg jo ellers plejer.

20.05.2008 Highland Park Distillery:
Highland Park 30yo 48,1% 5cl £13,50
Var for "nærig" til at købe en helflaske.

27.05.2008, Tesco, Wick:
Laphroaig Cask Strength 10yo 55.7% £24,99 - tømt!

27.05.2008, Pulteney Distillery:
Old Pulteney 1991 16yo 60,2% D:16.01.1991 B:27.05.2008 SC CS Bourbon
Barrel #149 fl#140 Håndfyldt af mig selv £50,-

28.05.2008, Glenmorangie Distillery:
Glenmorangie 1994 11yo 56,1% F:04.04.1994 B:07.09.2005 SC CS Fino
Sherry #1385 fl#207/631 75cl £75,-

28.05.2008, Dalmore Distillery:
Dalmore 1985 20yo 51,5% D:30.10.1985 B:22.06.2006 SC cs #5231 fl#228
Håndfyldt £95,-

28.05.2008, Glen Ord Distillery:
Coleburn RM 21yo 59,40% D:1979 B:Oct 2000 CS fl#3271 £70,-

19.07.2008 Coop, Lossiemouth:
Laphroaig 10yo 40% £26,99 - tømt!
(Købte denne fordi Ulla kaldte mig whiskysnob, hvis jeg ikke købte denne når de nu ikke havde CS-udgaven eller en Ardbeg TEN)

24.07.2008, Tesco, Perth
Ardbeg TEN 10yo 46% £27,97 - åbnet
Talisker 10yo 45,8% £26,94 - tømt!

27.08.2008, Loch Fyne Whiskies, Inverary:
Ledaig G&M CC 1990 17yo 43% D:1990 B:2008 Refill Sherry Cask £29,- åbnet
Glencadam Montgomerie's 1975 32yo 46% D:1975 B:jun-2007 SC #1 fl#132 £85,-
Andrew påstod at det er en "uafhængig" aftapning, som ejerne af Glencadam udgiver, men har ikke fulgt op på dette.

Desuden Deerstalker 18års, som jeg var med til at tømme på en musikfestival et øde sted som hedder Tayvallich. Her gjorde vi også et stort indhug i Tesco's Islay malt, som efter min overbevisning er en ung (og udmærket) Caol Ila.

Nu må jeg hellere slutte denne "beretning" inden den bliver for lang ;-)

Hils omkring

PS: Send gerne kopi til vennerne - savner dem og vores hyggelige privatsmagninger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16153 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland

Bortset fra at websiderne nu typisk er meget tungere, så enkelte f.eks. whiskynyt er umulige at arbejde med.

Undskyld MacLars og MacNiels - var vist lidt for hurtig med riven. Er logget på nu - og med lidt tålmodighed går det lige :oops:

Vil da lige tilføje at vi tager til Dufftown næste weekend til Autumn Speyside Whisky Festival. Så er der jo en risiko for at jeg alligevel kommer mere bagud :wink:

Håber jeg render ind i Mark Watt og Kate Wright igen 8)

Og en masse andre whiskynydere, se evt mere på www.spiritofspeyside.com

Tror også vi kan nå en tur til Talisker inden vi forlader Skye :P

Stor hilsen til alle fra "jeres udsendte" :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16154 by Peteys
Replied by Peteys on topic Karlejnar i Skotland
Rart at høre i lever endnu
Inklusive hundene!
Hils Ulla og fortsat god tur

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16155 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland
Tak for det Peter :D

Og en forsinket tak for et par hyggelige dage i Limburg - også til I andre, både dem jeg mødte og dem jeg ikke var så heldig at møde dernede.

Og til Duffer - jo det var helt sikkert os du spottede på motorvejen med vores Adria. Imponerende at du nåede at se det lille Skotlandsmærke.

Vil poste nogle billeder i tråden næste gang mit modem lyser blåt - lige nu er det desværre kun grønt. Sort snak? Blåt er 3G (høj hastighed), grønt er GPRS (meget lav hastighed)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16156 by Duffer
Replied by Duffer on topic Karlejnar i Skotland

Og til Duffer - jo det var helt sikkert os du spottede på motorvejen med vores Adria. Imponerende at du nåede at se det lille Skotlandsmærke.

Ja, det var sku lidt sjovt. Jeg sagde til min kæreste - "der er sku en dansk bil" - 2 sekunder efter spottede jeg det skotske flag - og så udbrød jeg - "det er sku Karl Ejnar!!!"....
Det lykkedes mig dog ikke at finde dig på selve messen.....

PS: Send gerne kopi til vennerne - savner dem og vores hyggelige privatsmagninger.

Jeg håber du når hjem til den 15.11.2008. Vores smagninger er ikke det samme uden dig :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16157 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Karlejnar i Skotland
Hej Karl Ejnar

Godt at høre nyt! Ønsker jer alle et smukt efterår i det skotske med varme dramme, der får smilet frem i øjnene, godbider til de firbenende og hvem ved, måske en enkelt trold eller to til Ulla :wink:

Mange hilsner
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16162 by arvele
Replied by arvele on topic Karlejnar i Skotland
Da ses vi i Dufftown karlejnar - om ikke før (jeg og familien skal til Balmacara (Kyle of Lochalsh) på mandag.

Montogomerie's er et merke som eies (og tappes) av Angus Dundee, som eier Glencadam.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16164 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland

Da ses vi i Dufftown karlejnar - om ikke før (jeg og familien skal til Balmacara (Kyle of Lochalsh) på mandag.

Det lyder jo godt. Kommer I et smut til Skye, kan det ske vi kan mødes.

Montogomerie's er et merke som eies (og tappes) av Angus Dundee, som eier Glencadam.

Tak for oplysningen - det var vist også det, Andrew hos Loch Fyne Whiskies nævnte.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16193 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland
En tilføjelse til indkøbslisten - så kom jeg lidt mere bagud :wink:

24.09.2008, Talisker Distillery
Talisker, Cask Strength, 10yo, 53.9%, B:2007, CS, fl#0598 £50,-

De 10år er for egen regning - der er ikke officiel alder på flasken, men det er uofficielt nævnt af en guide på en tidligere rundtur.
Efter besøget på Talisker kørte vi videre ud af de små veje, helt ud til Fiskavaig, som jo har lagt navn til en uafhængig aftapning af Talisker. Det er meget hyggeligt at køre ud ad de smalle "single-track" veje. Til sidst ender de i en vendeplads, så er det tilbage igen. Tilbage i Sligachan var vi inde på den hyggelige pub og spise. De har et pænt udvalg af single malts, en små 100 forskellige. Næste gang vi er heroppe må vi hellere checke ind på campingpladsen der, så der bliver mulighed for at smage nogle af dem.

I morgen pakker vi sammen og kører til Dufftown. Jeg har booket følgende smagninger på whiskyfestivalen:
Events:
The 7 Stills of Dufftown" Thu 25 September 08 17:00 1 place
Whyte and Mackay with Steven McConnachie Fri 26 September 08 15:30 1 place
Douglas Laing Master Class with Jan Beckers Fri 26 September 08 17:30 1 place
A D Rattray Master Class Sat 27 September 08 17:30 1 place
Indie Tour Racing with Gavin D Smith Sun 28 September 08 13:30 1 place
Duncan Taylor Master Class Sun 28 September 08 17:30 1 place
Robin Laing, Song, Poems and Laughs Sun 28 September 08 20:00 2 places
Coopers Choice Master Class Mon 29 September 08 15:30 1 place
Adelphi Master Class with Alex Bruce Mon 29 September 08 17:30 1 place
The Dregs Party Mon 29 September 08 20:00 1 place

Desuden har vi booket 2 pladser på festivalmiddag lørdag aften i "A Taste of Speyside". Der er indlagt smagning af whisky fra Duncan Taylor. Sidste år var det Mark Watt, der stod for dette, men i år er det vist en anden.
Sidste år mødte vi en lettere overrislet Mark i pubben om aftenen, og han inviterede os til middagen. Da vi så kom hen for at booke, fik vi at vide, at de var fuldt booket - ja faktisk overbooket. Og Mark var meget "uartig" at love os pladser. Men de fik nu gjort plads til os alligevel, og Sandy sørgede endda for speciel mad til Ulla, der jo ikke kan tåle mælkeprodukter. En fantastisk aften med mad og whisky, som komplimenterede hinanden superpt. Ser med stor forventning frem til dette højdepunkt på festivalen. :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16402 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland
Endelig lidt online igen.

Havde en forrygende forlænget weekend i Dufftown med i gennemsnit to smagninger hver dag. Men det må I høre om en anden gang. Eneste skuffelse var faktisk Dreg's party, der i år kun havde et lille antal slanter i forhold til tidligere år. Senere "fandt" jeg de manglende rester fra smagningerne. De stod fremme i shoppen, så interesserede kunne få en smagsprøve. OK - indehaveren havde ganske vist sponseret smagningerne, så resterne var jo reelt hans. Men synes nu, at det var lidt for billigt sluppet.

Fik mig (og hundene) også nogle gode spadsereture ind i mellem, og kiggede på destillerier. Opdagede et "hemmeligt" destilleri mellem Glenfiddich og Glendullan. OK fandt senere ud af, at jeg blot havde glemt det for længst lukkede Parkmore. I øvrigt ejet af Edrington, men rygter vil vide, at nabofamilien (W. Grant & Sons) har budt på det. Så en Macallan bil holde dernede, så man skulle da tro, de var interesserede i at beholde det for lagerhusenes skyld. Men måske kan Martin be- eller afkræfte rygtet.

Blev selvfølgelig (igen) lidt svag i knæene og kom endnu længere bagud. Så hermed tilføjelser til indkøbslisten:

30.09.2008, Whisky Shop Dufftown (Autumn Speyside Whisky Festival):
Caperdonich DTC Rare Auld 39yo 51,8% D:okt-1968 B:jan-2008 SC, CS, Cask #2610, btl.#40/108 £109,-
Mortlach DRa 1994 13yo 58,8% D:07.04.1994 B:12.09.2007 SC, CS, Bourbon Cask #2793 283b. £37,50
Strathmill Adelphi 31yo 44,8% D:1976 B:2008 SC, CS, Cask#1126 227b. £105,-
Aberfeldy Cooper's Choice 1994 13yo 46% D:1994 B:2007 SC, Hogshead £32,50
Balvenie Single Barrel 15yo 47,8% F:11.01.1989 B:05.06.2008 Bourbon Cask #13550 b.#46 £41,-
samt en
Bruichladdich Peat 46% £29,50 til gave

Fik desuden 2 Glencairn glas oven i, og indløste 3 rabatkuponer á £5, som jeg fik på DTC, DRa og CC smagningerne.

30.09.2008, Costcutter Dufftown:
Pittyvaich DTC Rarest of the Rare 28yo 52,7% D:apr-1979 B:apr-2007 SC, CS, Cask #5633, b.#162/174 £59,-
(Fødselsdagsgave fra Ulla - havde egentlig først købt en 29års i whiskyshoppen destilleret samme år. Men da vi så "købmanden" havde denne, og den var £40 billigere, byttede vi den tilbage. Dermed blev der råd til Aberfeldy'en, som i mellemtiden var dukket frem i butikken)

15.10.2008, Sainsbury's Linlithgow:
Ardmore Traditional Cask 46% (Quarter Cask) £22,49

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16403 by BigMac
Replied by BigMac on topic Karlejnar i Skotland

Endelig lidt online igen.
Fik mig (og hundene) også nogle gode spadsereture ind i mellem, og kiggede på destillerier. Opdagede et "hemmeligt" destilleri mellem Glenfiddich og Glendullan. OK fandt senere ud af, at jeg blot havde glemt det for længst lukkede Parkmore. I øvrigt ejet af Edrington, men rygter vil vide, at nabofamilien (W. Grant & Sons) har budt på det. Så en Macallan bil holde dernede, så man skulle da tro, de var interesserede i at beholde det for lagerhusenes skyld. Men måske kan Martin be- eller afkræfte rygtet.


Tror at Macallan forvejen øger lagerkapaciteten kraftigt på toppen af bakken ved indkørslen til destilleriet - se nedenfor - billede taget d. 11/10-08 og undskyld den duggede linse :wink: :

Martin?

Karlejnar: noget skidt med den mobildækning deroppe, hva'? - og trist vi ikke fik hilst på hinanden i Edinburgh

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16404 by Hering
Replied by Hering on topic Karlejnar i Skotland

Parkmore. I øvrigt ejet af Edrington, men rygter vil vide, at nabofamilien (W. Grant & Sons) har budt på det.

Det ser alt for velholdt ud til at de vil sælge det, tror jeg. Det er væsentligt bedre holdt end eks. Convalmore længere oppe ad bakken.

Balvenie Single Barrel 15yo 47,8% F:11.01.1989 B:05.06.2008 Bourbon Cask #13550 b.#46 £41,-

Ahhhh, igen en 19 års 15 års :-D - det er der potentiale i, selv om det er en Balvenie ;-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16405 by Hering
Replied by Hering on topic Karlejnar i Skotland

Tror at Macallan forvejen øger lagerkapaciteten kraftigt på toppen af bakken ved indkørslen til destilleriet - ... undskyld den duggede linse :wink: :

Hehehe - der er da ikke noget galt med billedet. Mon ikke det er øjnene der er duggede? ;-)

Vi så godt byggeriet da vi var forbi i juli med MacAlabur & Co. Det er en ret massiv udvidelse i nogle ret industrielt udseende bygninger. Gad vide om de også bliver temperaturkontrollerede, som rygterne i øvrigt går i branchen om andre nybygninger...?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16494 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland
Opdatering af indkøbslisten.

25.10.2008: Gav Ardmore Trad Cask'en til vores gode ven Rob som fødselsdagsgave. Han åbnede den med det samme og vi smagte på den. Meget kraftig vaniljesmag fra fadet, men det er jo ikke så sært, når der er brugt mindre fade til afslutning. Havde dog forventet lidt mere tørverøg, da de jo gør meget ud af at skrive det på etiketten. Overvejer at købe en anden flaske, men kun hvis den stadig findes på tilbud. Så en i Morrisons i går til fuld pris - £29,99 - lidt i overkanten synes jeg. Til gengæld var Ardbeg TEN på tilbud, men desværre var det den "gamle" aftapning.

30.10.2008, Buccaneer Fuel Station, Elgin:
Millburn Scott's Selection 1983 20yo 58,0% D:1983 B:2003 £58,90
Convalmore Scott's Selection 1975 29yo 49,3% D:1975 B:2004 £72,80

Ja du læste rigtigt - det er en (af vistnok tre i Elgin) servicestation. Kan anbefales, hvis man kommer forbi Elgin. De ligger på indfaldsvejene, og har tit gode tilbud på diverse malts. Denne, som ligger på vejen mod Lossiemouth, havde en top-hylde med mere specielle sager. Bl.a. en del i ovennævnte Scott's Selection, men også f.eks. Ardbeg Double Barrel på "tilbud" til før: £10.000 nu: £8.000. Købte dog ikke nogen, da jeg er rigeligt bagud (også med budgettet)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16551 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland
Så fandt jeg da endelig en af de nye Ardbeg TEN på tilbud:
14.11.2008, Tesco, Dumfries
Ardbeg TEN(new) 10yo 46% £22,37

Sidder lige nu i Callander. Vi camperer i indkørslen til vore gode venners lille hus for vi blev jaget væk fra P-pladsen nede ved floden. Her har vi ellers "fri-camperet" flere gange i løbet af turen, men nu har parkeringsvagten åbenbart bestemt sig for, at vi har holdt der rigeligt tit.

I sidste uge holdt vi hos en anden ven på "the dark side" i Bladnoch. Raymond har jo lukket for camping på destilleriet. Årsagen er af hensyn til "health & safety". Der er jo en stigende trafik af lastbiler med tønder til oplagring fra andre destillerier, så det er blevet for farligt at campere der. :(

Vores ven Steve (som fremstiller brændeovne "Dowling Stoves") kalder det "dark side" fordi det er her, det "rigtige" (og beskidte) arbejde udføres. Den anden side, hvor destilleriet og pubben ligger, kalder han "posh side". :lol:

Jeg var lige et smut indenfor og hilse på John og Hugh, de var i fuld gang med mæskningen af en ladning korn. Raymond snakkede i telefon, og sagde, jeg bare kunne gå indenfor. Da jeg kom tilbage, var han væk, så jeg fik ikke lige snakket med ham.
Jeg kom heller ikke i shoppen, men jeg er jo også rigeligt bagud.

Om lørdagen var der mindekoncert i det tidligere malteri, som nu er en slags forsamlingshus. Ulla var også på scenen for at spille bodhran til nogle af numrene.

Dette er nok det sidste indslag i Skotlandstur 2008, efter weekenden starter vi på hjemturen. Hvis jeg da ikke lige falder over et andet godt tilbud :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #16694 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland
Så er vi hjemme igen

Faldt lige over en enkelt flaske mere inden hjemturen - men et godt tilbud var det da vist ikke.
Ardbeg Renaissance 55,9% £44,99
Så et andet sted her på siden, at den fåes meget billigere i Metro - havde jeg dog bare vidst det før jeg besøgte The Whisky Shop i Callander.

Vi var lige et smut forbi Suderlugum, men Calle's vinhandel var lukket, så der kunne jeg heldigvis ikke falde i. Det så ud til at butikken var helt lukket, med store skilte, der fortalte, at den var flyttet til Flensburg.
Hos Storkøb fandt Ulla dog et par sæt Classic Malts i 20cl til en god pris - €20,89 for 3x20cl.

Lidt "statistik" for turen:
Kørt i alt ca. 15.000km
Fri-camperet 154 nætter
Betalt camping 67 nætter

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #16695 by Duffer
Replied by Duffer on topic Karlejnar i Skotland

Vi var lige et smut forbi Suderlugum, men Calle's vinhandel var lukket, så der kunne jeg heldigvis ikke falde i. Det så ud til at butikken var helt lukket, med store skilte, der fortalte, at den var flyttet til Flensburg.

Velkommen hjem Kalle. Det er korrekt at forretningen nu er flyttet til Flensborg. Whisky sortimentet er nedtonet - til gengæld har de nu et noget større sortiment i vin i den bedre ende....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #16753 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Karlejnar i Skotland
Hermed en samlet liste over de flasker, der "overlevede" turen

Banff Duncan Taylor Rarest of the Rare 31yo 42,5% D:11.1975 B:04.2007 SC CS#3414 #122/180
Highland Park 30yo 48,1% 5cl
Old Pulteney 1991 16yo 60,2% D:16.01.1991 B:27.05.2008 SC CS Bourbon Barrel#149, #140 Håndfyldt
Glenmorangie 1994 11yo 56,1% F:04.04.1994 B:07.09.2005 SC CS Fino Sherry #1385, #207/631 75cl
Dalmore 1985 20yo 51,5% D:30.10.1985 B:22.06.2006 SC CS#5231, #228
Coleburn Rare Malts 21yo 59,40% D:1979 B:Oct 2000 CS, #3271
Ardbeg TEN 10yo 46% -åbnet
Ledaig Gordon & MacPhail CC 1990 17yo 43% D:1990 B:2008 Refill Sherry Cask -åbnet
Glencadam Montgomerie's 1975 32yo 46% D:1975 B:jun-2007 SC#1 #132
Talisker, Cask Strength, 10yo, 53.9%, B:2007, CS, #0598
Caperdonich Duncan Taylor Rare Auld 39yo 51,8% D:okt-1968 B:jan-2008 SC, CS, Cask#2610, #40/108
Mortlach A.D.Rattray 1994 13yo 58,8% D:07.04.1994 B:12.09.2007 SC, CS, Bourbon Cask #2793 283b
Strathmill Adelphi 31yo 44,8% D:1976 B:2008 SC, CS, Cask#1126 227b
Aberfeldy Cooper's Choice 1994 13yo 46% D:1994 B:2007 SC, Hogshead
Balvenie Single Barrel 15yo 47,8% F:11.01.1989 B:05.06.2008 Bourbon Cask#13550 #46
Pittyvaich Duncan Taylor Rarest of the Rare 28yo 52,7% D:apr-1979 B:apr-2007 SC, CS, Cask#5633, #162/174
Millburn Scott's Selection 1983 20yo 58,0% D:1983 B:2003
Convalmore Scott's Selection 1975 29yo 49,3% D:1975 B:2004
Ardbeg TEN(new) 10yo 46%
Ardbeg, Renaissance, 10yo, 55.9%

To sæt á tre flasker "Classic Malts"
Lagavulin 16yo 43% 20cl
Talisker, 10yo, 45,8% 20cl
Cragganmore 12yo 40% 20cl
Dalwhinnie 15yo 43% 20cl
Oban, 14yo, 43% 20cl
Glenkinchie 12yo 43% 20cl

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.212 seconds