Hvad vil i købe i Skotland

More
16 years 3 months ago #14228 by MacNiels

Hvad vil i købe i Skotland
Skal til Edinburg den 4 / 7-2 -2008 derfor ønskes der gode råd for hvad der skal købes.

Budget ca. 120-140 £ fordelt på følgende måde.
1. 2 fl. til ca. 30-40 £ stk. og 1 fl. til 50-70 £ eller
2. 1 fl. til ca. 120-140 £. Angiv gerne butikken eks.(Royal Mile)

Jeg ved at i har en stor viden, så på forhånd tak.

Mange Whisky hilsner FMC


Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14229 by Macdeffe
Jamen jeg vil helt klart købe noget, der ikke kan fås i Danmark, eller ikke umiddelbart så nemt kan fås i Danmark. Hvis man køber en standard aftapning fordi den er 100kr billigere så har, man efter min mening, ikke udnyttet de muligheder, der ligger foran en, når man nu er i Skotland

Ellers køb havd du har lyst til. Der er jo ufattelig mange spændende flasker.

PÅ 4 dage kan du sagtens nå at besøge både Whiskyshop (Princes Mall, Princess Street, En mindre shopping mall der nærmest er bygget sammen med Hovedbanegården), Royal Mile (toppen af the Royal Mile), men ikke mindst Cadenheads (Ligger i bunden af Royal Mile)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14230 by Hering
Replied by Hering on topic Hvad vil i købe i Skotland
Jeg er enig med Deffe, men vil lige tilføje et spørgsmål: Hvad plejer du at drikke?
- Hvis du normalt drikker 12 års OB'er, så ville jeg foretrække 3 fl. til 47 £ fra eks. Cadenheads eller RMW.
- Hvis du i forvejen drikker CS whisky ville jeg gå efter 2 fl. til 70 £ de samme steder, og endelig
- Hvis du er nørd som os andre, så ville jeg fyre alle pengene af på en sjælden, gammel bandit som du kan imponere alle os andre med en dag :-)
Kig dig godt omkring herhjemme først - eks. www.juuls.dk , www.whiskyandlifestyle.dk , www.dmwa.dk eller www.vinkyperen.dk . På den måde kan du danne dig et indtryk af hvad flasker koster i Danmark - og hvad det er muligt at få fingrene i. Som Deffe ganske rigtigt skriver, så er det jo dumt at købe ting i udlandet, som man kan få i Danmark.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14231 by dmwa
Replied by dmwa on topic Hvad vil i købe i Skotland
Jeg kan næsten ikke være mere enig med jer - når jeg er i Skotland - så køber jeg sjældent flasker med hjem (af standardting) - for 1) jeg kan som regel ikke få dem meget billigere i Skotland - og punkt 2, så gider jeg ikke slæbe en pukkel til, for at spare 100 kroner. Husk også på, at man jo ikke må have varerne med i kabinen - de skal i flyets bagagerum - så de skal emballeres godt - og det tager jo også en del plads i kufferten.

Hvorfor ikke tage en biltur eller med toget op til Pitlochry? Der finder man det sødeste lille destilleri, Edradour. Man får en gratis rundtur på destilleriet - og bagefter kan man gå ned i deres meget veludstyrede bar, hvor man (mod mindre betaling) kan smage på andre Edradour (og Signatory produkter), og er der noget, der falder i ens smag - så kan man oppe i destilleriets charmende lille shop købe flaskerne - ikke nødvendigvis til billigere penge end i en forretning - men så er man i stemning til at købe.

Afhængig af hvordan I kommer dertil, så kan man også købe i lufthavnene - ind imellem har de nogle gode tilbud - selvom 95% af varerne er "mainstream".

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14235 by Laur
Replied by Laur on topic Hvad vil i købe i Skotland
Hvis du går efter model 1. så vil jeg anbefale Signatorys Bunnahabhin CS, 1997 9 years. Royal mile havde sat en til side til mig sidst jeg var i E ´burgh, og den har jeg været meget tilfreds med.
Derudover kan jeg anbefale at besøge Glenkinchie destilleriet. Vi fik en fin rundvisning, og efterfølgende fik man en meget velskænket dram, og blev inviteret ind i deres bar hvor de havde et rimeligt udvalg af whisky. Ham der stod i baren forklarede at man kunne smage hvad man nu havde lyst til, og man bare skulle stille spm.
Det viste sig at så længe man var istand til at formulere et spm. fik man fyldt op i glasset. Da vi til sidst havde en anelse svært ved at gøre os forståelige, vendte vi hjem til Edinburgh, en god oplevelse rigere. Jeg ved ikke om de altid er så gavmilde, eller om det skyldtes at der kun var vores gruppe på 10. God tur !

Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14237 by Duffer
Replied by Duffer on topic Hvad vil i købe i Skotland

Afhængig af hvordan I kommer dertil, så kan man også købe i lufthavnene - ind imellem har de nogle gode tilbud - selvom 95% af varerne er "mainstream".

F.eks den nye Talisker 57 North - som sælges i de fleste UK lufthavne til 44 £ = 440 DKK for en liter.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14435 by FrankC
Replied by FrankC on topic Hvad vil i købe i Skotland
Hej Alle

Tak for de mange gode forslag og jeg valgte at bruge de fleste.
1. Købte Talisker 57 i lufthavne hjem af i Amsterdam
2. I Edinburgh købte jeg hos RM 1 fl. Glen Keith 1967 tappet 2007af Gordon & MacPhill
fl nr. 2 en Glen Avon fra 1961 tappet i 1997 af Avonside whisky ltd.
Valgte derefter at besøge Edradour, hvor jeg købte deres 13 års Cask strength 1994 tappet i 2007 (07.06.94-17.12.07 cask 272 nr 314 af 774fl) Smagte den i baren. og fl nr 2 blev en Littelmill 1990 tappet 2007 cask no 2993.
3. Desuden fandt jeg to andre flasker jeg måtte have med hjem menlig en Bushmill 10 års 400 års jub model, samt en Single Grain Whisky Cameron Brig. Og som slutning på denne rejse fik jeg af det firma jeg arbejde for i skotland en firma whisky som de havde fået tappet ca. 100 fl fra et fad hos Bothwell Wine & Spirits. (skal have undersøgt flasken, hvad et er)

MVH FRANK

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14436 by Hering
Replied by Hering on topic Hvad vil i købe i Skotland
Det lyder som en rigtig god blanding. Sig endelig til hvis du ikke kan komme af med 1967 Glen Keith. Drammer fra fødeåret er af en eller anden grund altid i høj kurs :-D

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14437 by Macdeffe

Glen Avon fra 1961 tappet i 1997 af Avonside whisky ltd.


Efter sigende Glen Farclas

Avonside whisky ltd er et GogM skuffeselskab. De sagde for et par år siden at det var Glenfarclas, men da jeg spurgte sidste år, var det en hemmelighed

De har et lignende bastardmærke der hedder Glen Gordon, aner ikke hvad det er

MacDeffe

PS Jeg har selv en 1959 Glen Avon aftappet i 2000. Udmærket whisky men ikke det "helt store". Men det er trods alt gammelt whisky der er til købe for penge. Jeg tror jeg gav 90 £ i Elgin

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.188 seconds