Flasker i flyet fra England

More
16 years 8 months ago #12599 by Towle
Har nogle aftapninger i kikkerten, som ikke kan købes i Danmark (så vidt jeg ved). Min trofaste caddy i London, som jeg ikke har benyttet i meget lang tid, skrev i dag til mig:

jeg kan jo ikke have det med i flyet, da sikkerhedskotrollen kun tillader 100 ml som maksimum og kun i flasker der inderholder 100 ml. Skal jeg købe noget flydende må det ske efter sikkerhedskontrollen, altså i den toldfrie (som ikke længere er toldfri) inde i selve terminalen.

Det var jo en rystende melding. Hvordan pokker får jeg så een eller flere flasker legalt til landet? Der er vist ikke mange engelske/skotske butikker tilbage, der vil sende til Danmark, forstår jeg af diverse indlæg her.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12600 by BigMac
Replied by BigMac on topic Flasker i flyet fra England
På min skotlandstur i juni stoppede jeg mine 12 flasker i kufferten, pakket godt ind i bubblewrap og tøj og håbede på det bedste (læs: at kufferten ikke forsvandt) og checkede så hele skidtet ind.

...heldigvis forlangte de ikke betaling for bagageovervægt....det kunne været blevet dyrere end det allerede var - både i lufthavnen og i de butikker vi passerede :lol:

Jeg havde taget et par metalrør fra mine Bruichladdich Valinchs i håndbagagen, hvilket så dog resulterede i at sikkerhdskontrollen i Edinburgh absolut synes de skulle bruge extra tid på at kigge hvad det nu var for noget - sæt nu det var en whiskybombe :lol: :lol:

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12604 by Duffer
Replied by Duffer on topic Flasker i flyet fra England
Indtil rette indstandser tager beslutningen om at afskaffe reglen www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=2751
bruger jeg samme metode.
Enten rigeligt med bubblewrap eller flamingokasser beregnet til flasker.
Begge dele vejer næsten ingenting, men det kræver som regel en ekstra taske.
Jeg har endnu ikke mistet et glas eller en flaske :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12620 by Towle
Replied by Towle on topic Flasker i flyet fra England
Jeg overvejer en drastisk løsning: at smutte derover og hente dem selv. Man kan komme til London/Stanstead for 79 kr. alt incl og det er da til at overse. Min caddy vil vise mig rundt i byen og guide mig rundt til de forskellige butikker og han og konen byder på fin middag. Alt ialt lyder det som en god ide.

Men hvad så? Man propper sine flasker i kufferten, men de bliver vel fortoldet alligevel? Hvor meget ryger der på og er der så overhovedet sparet noget? Nå, jeg vil alligevel kun købe aftapninger der ikke kan købes herhjemme, så det har vel kun teoretisk interesse.

Vil det være en god ide at melde sig ind i SMWS og kigge forbi?

Alternativet tl en caddy-guidet tur ville oplagt være, om en eller flere fra whiskynyt kunne have lyst til at tage med.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12622 by Duffer
Replied by Duffer on topic Flasker i flyet fra England

Jeg overvejer en drastisk løsning: at smutte derover og hente dem selv. Man kan komme til London/Stanstead for 79 kr. alt incl og det er da til at overse.

Du glemmer lige teksten som Ryanair har valgt at skrive med småt. Billetprisen er som regel den mindste i den sammenhæng. Lufhavnsskatter, charging fees, kufferter - en tur til en krone bliver hurtigt til 500 kroner - hver vej...
Der er også transportudgifter fra Stansted til London, medmindre du kan blive afhentet...
Men stadig billigt og værd at bruge et par dage på... :-)

Man propper sine flasker i kufferten, men de bliver vel fortoldet alligevel? Hvor meget ryger der på og er der så overhovedet sparet noget?

Der bliver IKKE lagt told eller skat på - du handler indenfor EU.

Vil det være en god ide at melde sig ind i SMWS og kigge forbi?

SMWS er altid en kæmpe oplevelse - og efter min mening den bedste aftapper på denne jord... Men det koster tæt på en tusse for at blive medlem.
Men når du nu har jo en god mand som kan hente og sende til Danmark - så jeg ville ikke betænke mig på det :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12624 by Towle
Replied by Towle on topic Flasker i flyet fra England

Jeg overvejer en drastisk løsning: at smutte derover og hente dem selv. Man kan komme til London/Stanstead for 79 kr. alt incl og det er da til at overse.

Du glemmer lige teksten som Ryanair har valgt at skrive med småt. Billetprisen er som regel den mindste i den sammenhæng. Lufhavnsskatter, charging fees, kufferter - en tur til en krone bliver hurtigt til 500 kroner - hver vej...
Der er også transportudgifter fra Stansted til London, medmindre du kan blive afhentet...
Men stadig billigt og værd at bruge et par dage på... :-)

På hjemmesiden skriver de "Fares include taxes, fees & charges" ( www.ryanair.com/site/DA/cheapflights.php?dest=STN&base=AAR ).

Man propper sine flasker i kufferten, men de bliver vel fortoldet alligevel? Hvor meget ryger der på og er der så overhovedet sparet noget?

Der bliver IKKE lagt told eller skat på - du handler indenfor EU.

Når der skrives om toldregler i dette forum, hopper jeg som regel let og elegant over, da jeg yderst sjældent handler i udlandet og det derfor ikke er relevant for mig. Jeg mener dog at kunne huske, at nogle har fået nappet deres forsendelser, når de har bestilt flasker i England/Skotland, men jeg husker måske forkert?

Vil det være en god ide at melde sig ind i SMWS og kigge forbi?

SMWS er altid en kæmpe oplevelse - og efter min mening den bedste aftapper på denne jord... Men det koster tæt på en tusse for at blive medlem.

Så er det vist ikke noget for mig. Med det begrænsede antal flasker jeg har tænkt mig at købe, ryger der jo 2-300 kr. på hver.

Men når du nu har jo en god mand som kan hente og sende til Danmark - så jeg ville ikke betænke mig på det :-)


Ja, hvis der ikke kommer told på ved forsendelse, kan jeg sagtens få ham til det. Han vil kunne købe i de butikker han kommer i nærheden af og så vil jeg kunne få sendt fra alle dele af UK til hans privatadresse.

Nå, jeg ta'r nu nok en tur alligevel for besøgets skyld og for at se en rigtig londonsk whiskybutik indvendigt. Problemet er, at jeg ikke har forstand på whisky og jeg vil jo stå som Moses ved Det røde Hav, hvis jeg kommer i nogle af de mest velassorterede. I hvert fald skal jeg have gjort mit hjemmearbejde ordentligt og så må jeg se at komme til nogle flere smagninger i den kommende sæsson, så jeg mere præcist ved hvad jeg går efter.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12625 by Duffer
Replied by Duffer on topic Flasker i flyet fra England

På hjemmesiden skriver de "Fares include taxes, fees & charges"

Jeg vil tro at enkelte afgange er uden lufthavnsskatter, men der kommer sandsynligvis tillæg for kufferter - 46 kroner per kuffert - per vej, samt VISA kort gebyr på cirka 92 kroner.

Når der skrives om toldregler i dette forum, hopper jeg som regel let og elegant over, da jeg yderst sjældent handler i udlandet og det derfor ikke er relevant for mig. Jeg mener dog at kunne huske, at nogle har fået nappet deres forsendelser, når de har bestilt flasker i England/Skotland, men jeg husker måske forkert?

Du husker ikke forkert, men der skelnes mellem om du har bestilt varer via Internettet (som tillægges afgifter) eller om du selv bringer varen ind i Danmark (som ikke tillægges afgifter) hvis det er til eget forbrug

Så er det vist ikke noget for mig. Med det begrænsede antal flasker jeg har tænkt mig at købe, ryger der jo 2-300 kr. på hver.

Hobby er aldrig billigt - tænk på alle de som både spiller golf - og drikker dyr Single Malt Whisky :-)

Ja, hvis der ikke kommer told på ved forsendelse, kan jeg sagtens få ham til det. Han vil kunne købe i de butikker han kommer i nærheden af og så vil jeg kunne få sendt fra alle dele af UK til hans privatadresse.

Hvis han sender dem fra hans egen privatadresse.... ja jeg ved ikke om det er tilladt... :-)

Nå, jeg ta'r nu nok en tur alligevel for besøgets skyld og for at se en rigtig londonsk whiskybutik indvendigt.

God idé - det er en god oplevelse.... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.180 seconds