Ardbeg-smagning

More
20 years 1 month ago #912 by MacLars
Ardbeg-smagning was created by MacLars
Jeg var til scotspains "Eksklusiv Ardbeg" hvor flg. blev smag

"Ardbeg 1992 10 år 50% Old Malt Cask
Ardbeg TEN 46% Destilleriaftapning
Ardbeg Uigeadail 54,2% Destilleriaftapning
Ardbeg 1975 25 år 50% Old Malt Cask
Ardbeg Lord of the Isles 25 år 46% destilleriaftapning
Ardbeg 1973 30 år 48,9% Platinum
Ardbeg 1974 43% Gordon & MacPhails
Ardbeg 1974 55,6% Provenance Destilleriaftapning"

Det var en glædelig fornøjelse, man kunne helt klar vænne sig til mange af dem! :lol:

Endnu engang må jeg sige at favoritten kom fra Douglas Laing Platinum-serien, det var en fuldendt whisky som var mildest talt fremragende! (sagt på jævnt jydsk!)

Jeg er sikker på at min drømmesmagning kun består af Platinum-serien, dog er jeg ikke sikker på at man ville kunne kapere så mange whiskyer af den kaliber!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 weeks ago #913 by BH
Replied by BH on topic Ardbeg-smagning
Jeg var også til smagningen, og den der gjorde mest indtryk var
Ardbeg 1975 25 år 50% Old Malt Cask. Jeg har smagt den før ved Islay smagningen, men syntes mere om den denne gang. Det var måske fordi at denne gang kunne den sammenlignes med nogle mere sherry prægede Ardbeg.

Men alt i alt en fin smagning, som det jo plejer at være når Stig holder smagning

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 weeks ago #914 by stig
Replied by stig on topic Ardbeg-smagning
Ingen tvivl om at Douglas Laing har nogle rigtig gode aftapninger og at Platinum serien i særdeleshed er fantastisk.
Men hvad syntes I om Ardbeg Provenance 1974, som også var med på smagningen? Personlig syntes jeg, at det var en fantastisk oplevelse - en utrolig flot og kompleks whisky. Dog er den jo nok ikke prisen værd kr. +4.000,00 i Danmark!

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 weeks ago #916 by BH
Replied by BH on topic Ardbeg-smagning
Ardbeg Provenance var en fantastisk Ardbeg, men der er skrevet så meget om den. De andre aftapninger, især dem fra Douglas Laing, har ikke fået så meget omtale, sikkert fordi det kun er enkelt fade der bliver aftappet.
Om Provenance er prisen værd kan jo diskuteres, men det er enhver whisky fan's ret at smage den, om man så vælger at købe en flaske er jo op til den enkelte.

Bjarne

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 weeks ago #917 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Ardbeg-smagning
Jeg må også sige at Platinum er min farvorit blandt de vi smagte. Jeg må dog også sige at både Provenance 1974 og Lord og the Iles satte sine tydelige spor i mine smagsløg. Jeg kan dog ikke helt sige hvilken jeg synes der er bedst. Men vi nød da den dyrt købte Lord og the Iles dagen efter :P

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 weeks ago #918 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Ardbeg-smagning
Ditto her, men skarpt forfulgt af Lord of the Isles

Men det var jo også lutter stjerner, måske lige undtaget G&MP, der var lidt vandet ;-)

Alt i alt en super smagning, som sagtens kunne retfærdiggøre merprisen

Godt gået Stig :D

Slainté
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.292 seconds