DMWA smagning

More
20 years 3 months ago #785 by Lading
DMWA smagning was created by Lading
Er der en af de heldige der har en vudering af aftenens "overraskende højdepunkt" som jeg desværre ikke rigtigt smagte.... :cry:

MacNiels? Fleming? Andre?

Ellers en fremragende aften!!

Mvh. Peter Kristiansen

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #786 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic DMWA smagning
Hej Peter..

Vi var lige et par få stykker der fik lov til at smage denne 40 års Glanfiddich, som Peter Tholstrup han en prøve med af. Jeg kan ikke helt forklare hvad den smager af, men et par kan jeg godt sætte på den og det er olieret og en smag af læder og så en rigtig god lang eftersmag.

uk.glenfiddich.com/shop/rare.html

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #787 by stig
Replied by stig on topic DMWA smagning
Glenfiddich ligger meget vægt på følgende:

'Limited edition of 219 bottles; bottle label, box label and tasting notes are personalised with the cask number, bottle number and bottling date; presented in a hand-made cherry wood box. '

Smagte den sådan?
Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #788 by Lading
Replied by Lading on topic DMWA smagning

Glenfiddich ligger meget vægt på følgende:

'Limited edition of 219 bottles; bottle label, box label and tasting notes are personalised with the cask number, bottle number and bottling date; presented in a hand-made cherry wood box. '

Smagte den sådan?
Stig


Det var den nedenunder. :wink:

Slainthe

Peter Kristiansen

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #789 by dmwa
Replied by dmwa on topic DMWA smagning
Hejsa

Tak for de rosende ord om vores arrangement i Århus - men skal vi ikke lige blive enige om, at Tholstrup blev døbt Jens.... og ikke Peter

Som arrangør fik jeg desværre ikke smagt på Glenfiddich 40 år - men ved en smagning i Glasgow sidste år i december, smagte vi både Glenfiddich 40 og 50 år - og skal man bedømme smagen alene, så er der absolut ingen grund til at ofre de sidste GBP 4.000 på en 50-årig. Er man derimod samler - så er situationen naturligvis en helt anden.

Derimod fik jeg "slanten" af Glenfiddich 1973 med - og skulle der være nogle, der kommer forbi vores ydmyge butik, vil jeg da ikke afvise, at de kan få en smagsprøve....

Rigtig god Jul til alle læsere af Whiskynyt (og for den sags skyld også alle andre - men de læser jo ikke denne hilsen) - og må vi håbe, at dette forum - som er et dagligt supplement til arrangementer, whiskyblade, - rejser og lignende må fortsætte i mange år.

SLAINTHE

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #790 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic DMWA smagning
Michael Jackson har disse noter til Glenfiddich 40 yrs

Nose: Burnt-heather smokiness. Sappy oak.
Palete: Very luxurious. Beeswax and honey. Bitter black chocolate. Treacle toffee. Anise.
Finish :Spicy. satisfying. Long.
Comment :This is an urbane whisky that will not easily reveal itself. Take your time with it. Enjoy its company.

Han har selvfølgelig også været med at til udvælge denne malt.

The Whisky Exchange har disse noter:
Nose: Huge nose..!! Heavy dried fruit. Apricot, rich fruits, wine.
Palate: Citrus, Orange peel. Plenty of maturity. Big blockbuster fruitcake style. Classic sherry character.
Finish: Finish sends smoke notes up the back stairs to the nose. Hint of maple syrup. Dry tannic with some sweet dried fruits.

MacNiels

PS. Det med Peter var lige en lille fejl, han hedder jo Jens :-)

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.172 seconds