Douglas Laing smagning Århus 10/12

More
20 years 4 months ago #732 by MacLars
Hej

På Scotspain smagningen i Århus 10/12 skal vi smage på en

Cleaming 1973 27 år 50% OMC

Hvad er det for en fætter, synes ikke jeg kan finde noget om Cleaming på nettet eller i diverse bøger jeg lige har kigget i indexet i.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #733 by stig
Ja.......Det er en single malt!
Nogen gæt?
Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #734 by karlejnar
Er det ikke Gleaming, du mener. Det er der en lowland malt i OMC på DL's hjemmeside, der hedder (Gleaming selection aug 73). Men det afslører ikke noget om, hvor den er fra. Vi må gætte videre

Slainte
Karl Ejnar
PS: Hvis det er den, så glæder jeg mig til at smage en lowland

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #735 by MacLars
Aha...hvis man kigger i Scotspain Nyhedsbrev nr. 14, falder man straks over følgende linie

Directors Gleaming (Glenkinchie) Selection 1973 27 år 50% Old Malt Cask

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #771 by MacLars
Så er smagningen veloverstået, og sørme om den "Cleaming" ikke var en "Directors Gleaming (Glenkinchie) Selection 1973 27 år 50% Old Malt Cask". Denne var dog langt fra aftenens højdepunkt, jeg kan kun sige at Douglas Laings Platinum serie er noget specielt, eller rettere: helt fantastisk!

Forud for smagningen var der præmieoverrækelse af Scotspains WWWW-priser (som whiskynyt.dk har den store ære at kunne bryste sig med for 2003 :mrgreen: - der kommer en reportage lidt senere med billeder og det hele), hvor Stig valgte at servere en Longmorn 1968 (Douglas Laing - Platinum Selection 35 års 57.8%) - en gennemført fantastisk whisky, og lidt utroligt at den har kunnet holde så høj en alkoholstyrke efter så lang tids lagring!

De to andre i Platinum-serien vi smagte til den ordinære smagning:

Royal Locknagar 1972 30 år 57,9% Platinum
Brora 1972 31 år 49,3% Platinum

var også eminente, så en hit-rate (på min smagsliste) på 100% i Platinum-serien må siges at være noget nær optimalt (jysk underdrivelse! ;) )

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 3 months ago #791 by MacLars
Så blev de digitale billeder fra præmieoverrækelsen endelig "fremkaldt"

File Attachment:

Stig og de stolte whiskynyt.dk-folk.

File Attachment:

Det ene sæt præmie og diplom i nærbillede

Vi takker mange gange for de mange rosende ord, og stemmer vi har fået i forbindelse med Scotspains-prisuddeling.

Og vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår - med ønsket om mange oplevelser i fx. whiskyens verden...

MacLars & MacNiels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.180 seconds