Opvarmning til Skjold Burne smagning fredag?

More
18 years 6 months ago #6462 by jones
til deltagerne i Skjold Burnes Duncan Taylor smagning imorgen fredag kl. 19:30 -

Skal vi mødes på cockney kl. 18:30?


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6471 by Lading
og hvis der er nogen, der falder i et hul på Cockney, vil jeg gerne købe deres billet :lol:

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6477 by hoodlum
Vi er i det tilfælde at vi har fået 5 afbud til vores smagning i aften., så der kan stadig købes billetter.
Ring venligst for reservation på 86125577

hilsen Skjold Burne Vinhandel

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6478 by Macdeffe
Bølge

:-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6495 by BigMac
Er der nogen der vil give et lille resumé fra denne smagning :?:

På forhånd tak :)

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6499 by Macdeffe
Jeg var jo så heldig at få en afbudsbillet :-)

Den danske importør var kommet helt fra Lolland for at forestå denne smagning og han havde en masse spændende at fortælle om whisky og Duncan Taylor.

Kendetegnet for mig, selv om der er mange undtagelser, er at Peerless ofte har en meget lav alkoholprocent. Fadene er gået tæt på de 40% ved aftapningstidspunktet. Hvorfor det forholder sig sådan kunne jeg ikke få en fornuftig forklaring på, men jeg har tænkt mig at spørge en jeg kender ved Duncan Taylor snarest muligt...

Det som først og fremmest tiltalte mig ved denne smagning var at der virkelig var stor variation. Der var virkelig ikke to af de whiskyer vi fik der mindede bare lidt om hinanden...

Noget andet var at jeg flere gange blev nedstemt 6-1 ved mit bord om en whisky havde sødme eller ej

(De lærer det nok engang :) )

Glen Grant var af den helt mørke (sorte) type, en whisky der ikke længere havde noen destillerikarakter tilbage. Man kan sige det samme om den, som der blev sagt om Glen Garioch'en til whiskynytsmagningen.

Strathisla havde for mig klart den største kompleksitet og var en spændende whisky, der egentlig ikke bar præg af at være så gammel

Bruichladdich havde en udmærket næse, men var egentligt lidt halvkedelig og sprittet når man gac sig til at drikke den.

Bowmore havde en, ikke uset før, duft af svovl/gummi men selve smagen bar præg af overdrevet parfumering - noget som Bowmore nogle gange lider af. Men sært som det ikke dukkede op i duften

Big Smoke var efter sigende en 4y Ardbeg og den bar ikke specielt præg af alderen, men var til gengæld meget røget. Så er du røgfan og til unge Islay er dette noget der bør overvejes

resten har ikke gjort større indtryk på mig, siden jeg ikke rigtig kan huske dem....jeg tog ingen notater

Jeg husker dog at Old Pulteney smagte godt og var meget billigere end de andre - men den var da også "kun" 16 år

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6503 by jones
Generelt til Macdeffes undren over de mange Peerless flasker med meget lav alkoholprocent, grænsende til det ulovlige:

Mon ikke det netop handler om at man i første omgang finder de fade som snart risikerer at dampe ind til under 40% og sørger for at få dem aftappet mens man stadig må kalde dem "whisky"?


Aftenens menu:

1.
Whisky Galore Old Pultney 16 års var tæt på at være aftenens næstbedste whisky, kun overgået af Strathisla 35. OP'en er utroligt tæt på destilleriets 17 års som jeg smagte næste dag hos Mac Y på Symessen.

2.
Macallan 35 var underlig. Forestil dig et glas med 2/3 Caol Ila og 1/3 Macallan. Et meget, meget atypisk fad som man enten elsker eller ryster på hovedet af.

3.
Banf 28 markerer sig ikke synderligt. Som aftenens eneste repræsentant for Duncan Taylors topserie Rarest of the Rare, var den egentlig mindre interessant end Bruichladdich 33 og Bowmore 16. Man kunne i det mindste hidse sig op over de to sidstnævnte, mens Banf var fornærmerende neutral.

4.
Glen Grant 33 havde overgivet sig til Oloroso sherryfadet. Jeg elsker når det sker, selv om resultatet ikke har nogen destillerikarakter tilbage overhovedet.

5.
Strathisla 35 var med stor afstand aftenens højdepunkt. Dybde, balance, en helstøbt karakter som gør det svært at analysere. Alderen klæder virkelig denne whisky, uden at gøre den tung og muggen.

6.-7.
Jeg tilslutter mig Macdeffes beskrivelser af Bruichladdich 33 og Bowmore 16.

8.
Big Smoke 60% (fås også som 40%). Folk kan tilsyneladende ikke få røg nok og det er efterhånden en kliche på smagninger at man skal slutte af med en røgbombe. Denne var trods alt en helt ny af slagsen og en ren Ardbeg 4 års.

Den kan ikke mange ting, men det den kan, gør den godt. Umiddelbart synes jeg at den er mere underholdende end Very Young Ardbeg (begge versioner). Hvis man er til Ardbeg eller til røg (Lagavulin, Laphroaig), så skal man opleve Big Smoke.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6505 by Macdeffe
Jeg mener ikke Rarest of the rare er ment som deres topserie. "Bare" whisky fra destillerier der er lukket. Prisen var da foriøvrigt heller ikke højere end Peerless ?

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6506 by jones
På Duncan Taylors hjemmeside vælger de deres ord med omhu for at undgå at placere Peerless eller Rarest of the Rare "over" den anden.

"Topserie" i mit lindlæg skal forstås som min opfattelse af tingene, da Rarest præsenterer særlige aftapninger fra lukkede destillerier, i henhold til beskrivelsen:

"A rigorous selection process has determined the casks which have been bottled in the "Rarest of the Rare"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.157 seconds