Smagsprøver med hjem fra messen?

More
18 years 6 months ago #6346 by Likeavulin
Det er første gang jeg skal med på Whiskymessen og glæder mig som et lille barn.

Jeg har dog det lille problem, der bliver tilbudt langt flere spændende whiskyer end jeg kan nå at smage på så få timer. Det er ikke sådan, at man kan tage et par små prøveflasker med, og få whiskyen heldt op i disse, så man kan tage dem med hjem og smage dem i fred og ro? Jeg går ud fra at den slaks vil blive betragtet som rigtig dårlig stil - eller hvad?

MVH JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6347 by stig
Hej JC,

som udstiller ville jeg ikke have problemer med det, bare det ikke giver ekstraarbejde for de travle folk på standen, så forbered evt. et smart system (evt. tragt). Husk dog, at smagsprøverne generelt kun er omkring 1 cl.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6348 by MacNiels
Sidste gang i Kolding, ville MacY forsøge sig med at sælge smagsprøver i små bæger i et antal på 16 stks tror jeg nok, som man så kunne tage med hjem. Told og Skat satte en stopper for det, så det blev aldrig til noget.

Umiddelbart vil jeg også mene at det må være besværligt for udstillerne hvis de skulle hælde op i små flasker og andet udstyr.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6352 by jones
Udskænkning af enkeltgenstande er forbeholdt værtshuse med bevilling.

Messer, smagninger og lignende er selvfølgelig undtaget, men hvis der udskænkes til brug "ude af huset," så overskrider man grænsen, som Mac Y så smerteligt måtte konstatere.

Hvis interessen er så stor at den ikke kan mættes på de fem timer, kan man altid tage hele dagen.

Man kan komme en hel del omkring på 10 stive (!) timer. :)


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6365 by Peterap
Til spiritusmessen i Årghus i år solgte MacY faktisk ovenfor omtalte 16 smagebægre for en flad 50 (correct me if i'm wrong)incl. 4 små dramme. Så kunne man jo selv sørge for opfyldning af de resterende 12. En rigtig god ide, som jeg må tilstå at jeg ikke benyttede mig af. Desværre... for da jeg vågnde næste morgen efter de der 12 timers whisky- / spiritusfest lå der gud hjælpe mig et par poletter i lommen - hvorfor er det nu liige at man ikke sørgede for i det mindste at smide dem i MacY's tombola... ja, man undres :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.119 seconds