Caol Ila - ændret til 15 maj - få pladser tilbage

More
19 years 9 minutes ago - 18 years 11 months ago #5279 by Dragen
Hey !

I stilen kendt fra sammenkomsterne hos Al, holder vi denne gang en Caol Ila smagning i Gl. Brabrand - søndag d. 15 maj.

Idéen er: medbring 2 Caol Ila - eller 1 Caol Ila og 1 'noget andet' (vel fortrinsvis Single Malt :? ) - eller 2 'noget andet'.

Vi mødes kl. 14.00 og smager i løbet af dagen på 1 cl. af hver af de medbragte whiskies + hvad der evt. ellers måtte være kommet med i taskerne til fælles fornøjelse :P

Der er mulighed for at trække lidt frisk luft under vejs og vi kan også finde lidt let til maven.

Der er enkelte ledige 'pladser' - så hvis du er interesseret, kontakt undertegnede på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og hør om der stadig er én.

mvh
Vivi
Last edit: 18 years 11 months ago by Dragen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago - 18 years 11 months ago #5364 by Dragen
Se menu længere nede...
Last edit: 18 years 11 months ago by Dragen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5370 by dmwa

1991, 11 years, 43.0 %, Dansk Maltwhisky Akademi 28.1.91/9.02, SC, fl. 224/500

Den drikker I da ikk ´? Hulk....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5371 by BH
Whisky er da til for at drikkes. (jeg har nu også 2 flasker tilbage af DMWA 2002 aftapningen, og det er ikke mig der tager en med)

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5373 by jones
Det er min flaske og der er allerede taget hul på den.

Allesammen i kor: "Jeg er ikke samler. Jeg er bare bagud med min druk."


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5374 by MacChristensen

Allesammen i kor: "Jeg er ikke samler. Jeg er bare bagud med min druk."Al J.

:D :D :D :D :D

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5378 by Towle
Vivi skrev:

I stilen kendt fra sammenkomsterne hos Al, holder vi denne gang en Caol Ila smagning i Gl. Brabrand - lørdag d. 14 maj.

Ærgerligt at jeg ikke har mulighed for at deltage, men så må jeg jo dele ud af min Juuls aftapning ved en anden lejlighed :?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5381 by Dragen

Ærgerligt at jeg ikke har mulighed for at deltage, men så må jeg jo dele ud af min Juuls aftapning ved en anden lejlighed


Du siger bare til.... der er altid tid til en ny Caol Ila smagning i min kalender 8)
... og Juuls aftapning er afgjort på hitlisten....

mvh
Vivi

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5384 by Towle
Vivi the Dragon skrev:

Du siger bare til.... der er altid tid til en ny Caol Ila smagning i min kalender Cool
... og Juuls aftapning er afgjort på hitlisten....

Bueno, problemet er bare, at jeg p.t. kun har denne ene Caol Ila :wink: Nå, men nu hvor jeg har fået smag for den, kommer der jo hurtigt flere til. men ellers kunne jeg måske beskænke herskaberne med Laphroaig Quarter Cask, hvis altså ikke deltagerne lige præcist er dem der selv har købt fra desilleriet.

Nu jeg har dig, så tillad mig venligst at være lidt nyfigen: Hvem er Vivi? Jeg har indtryk af, at du dukkede op i dette forum omkring det tidspunkt, hvor der blev holdt een eller flere smagninger i Al's kælder. Det er da lidt synd, hvis det kun er disse brødre der ved hvem du er, synes jeg :lol:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5385 by Dragen
Pas på med de Caol Ila'er .... de formerer sig med lynets hast.... min første er nu blevet til en 25 stykker.... :D

He he .... jeg tror at jeg 'dukkede op' til en del af Cockney Pub's smagninger - så Stig's og efterfølgende hos Al - og så nogle i Skotland ... så der er mange der ved hvem jeg er.... men tro ikke på alt hvad du hører :wink:

Ved heller ikke helt hvem du er.... - men vi ses jo nok til en smagning et skummelt sted en dag... selv viser jeg mig til smagninger i Århus og Kbh. med jævne mellemrum...

mvh
Vivi

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5411 by Dragen
NY DATO: 15 maj - der er stadig ledige 'pladser'... mail mig hvis du er interesseret...

Vi har flyttet arrangementet til søndag og har fået nye whiskies på...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago - 18 years 11 months ago #5476 by Dragen
Menu:

Warm up: Islay Mist ( www.whiskymag.com/whisky/brand/i ... ky192.html )

2798 days, 57.0 %, Signatory
1992, 8 years, 59,1 %, Coopers Choice
1993, 9 years, 60.9 %, SMWS 53.69 Dest. Aug93. Bottled Jul03
1994, 10 years, 46.0 %, Provenance, Winter distillation. Bottled for MacY/Århus Vinhandel. Refill hogshead no. 1368. Non CF. No colour.
1994, 10 years, 50.0 %, Wilson & Morgan Barrel Selection, 1994-2004
1993, 10 years, 60.8 %, Cadenhead Authentic Collection, 1993, D: 1993, B:
03/2003, Bourbon hogshead, SC, CS, 306fl., ej
koldfiltreret, ej farvet (købt hos Eaglesome Campbeltown 2003)
1993, 11 years, 46.0 %, Murray & McDavid
1991, 11 years, 43.0 %, Dansk Maltwhisky Akademi 28.1.91/9.02, SC, fl. 224/500
1990, 12 years, 43.0 %, Provenance, Winter distillation. Cask no 685
1992, 12 years, 50.0 %, Chieftains. Medoc finish. Distilled April 1992. Bottled May 2004. Unchillfiltered. No colouring. Cask No.: 90201-90204. 1 of 1494 bottles.
1990, 13 years, 55.7 %, Gordon & MacPhail Reserve, D: 1990, B: 2003,
Bourbon hogshead, Single Cask No. 1115, 295fl., ej koldfiltreret, ej farvet
(vistnok tappet for Juul's Vinhandel men det fremgår ikke af etiketten)
1989, 14 years, 46 %, Provenance. Dist. Winter '89 Bottled Summer '04. Fad nr. 1319 for MacY
1987, 15 years, 58.6 %, Douglas of Drumlanrig vinter 1987/sommer 2003, CS/SC, fl. 32/306
1984, 17 years, 50.0 %, OMC. Dist. Nov 1984. Bottled May 2002. 1 of 408 bottles. Non-CF. No colouring.
1984, 18 years, 50.0 %, OMC. Sherry finish. Dist. Nov. 84 Bottled Dec. 02. 1 of 228
1981, 19 years, 50.0 %, OMC Dest. Feb 81 Bottled Jun 00 Sherry Cask 1 of 793
1998, 23 years, 56.7 %, Signatory Vintage. Dist. 27.01.81 Bottled 30.09.04 Cask No. 471. Bottle No. 4 of 259. CS. Natural colour.
1978, 25 years, 59.4 %, Matured in a mix of refill American and European oak casks. 1 of 6000 bottles. CS.
1969, 35 years, 45.0 %, (G&MP-PC) Distilled 17/6/69. Bottled July 2004. Casks No. 1755 & 1760. Bottle No.: 274/374.

Strathmill, 11 years, 43.0 %, James MacArthur's Fine Malt Selection
Strathmill, 1985, 12 years, 43.0 %, Signatory Vintage
Talisker, 27 years, 50.0 %, OMC
Fiskavaig, 27 years, 51.3 %, Okt 77/april 2005, cask strength, single cask, 265 flasker, Douglas Laing Platinum eksklusivt til The Whisky Shop
"
Last edit: 18 years 11 months ago by Dragen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5477 by Steen
Ja nu er det vel egentlig også på tide at jeg bliver oprettet og skriver mit første indlæg her på Whiskynyt. Ikke fordi jeg på nogen som helst måde føler mig "nødet" eller presset til det af nogen............... jeg har bare fået en kraftig påmindelse om at jeg jo ikke var oprettet som bruger af en (og jeg har lovet at lade være med at nævne navne af hensyn til hende jeg deler adresse sammen med) :wink:

Nå men altzå......... mit første indlæg er heldigvis en rigtig god besked:

I morges modtog jeg pakke fra ARDBEG og sørme om ikke det var SERENDIPITY der meldte sin ankomst!!!

Så jer der skal til Caol Ila smagning på søndag, kan altså også se frem til at skulle prøve smage det nye ARDBEG produkt!!!! :D
Jeg har dog måtte love Vivi at jeg på dagen hverken bære ARDBEG slips eller halstørklæde...................det er jo trods alt et andet destilleri der er dagens hovedperson :roll:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5479 by karlejnar
Jamen så velkommen da til dette brilliante whisky-debatforum-med-mere-site 8)

Og vi glæder os til at smage den der Serendipity :P (det er sørme svært at stave og sige :wink: )

Et spændende program iøvrigt med den anden "hovedperson" :D

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5480 by MacChristensen
ENDNU en grund til at ærge sig over man ikke kan......... SUUK :roll:

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5481 by MacNiels
Et højt AARRGGHHH må være på sin plads....

Jeg håber IKK at jeg kommer tideligt hjem, det ville næsten ikke være til at bære!

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5482 by Dragen
Hvis du kommer tidligt hjem, ved du jo så hvor du skal tage hen nu søndag, ik' !!!

:twisted:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5489 by jones
SERENDIPITY?!?

Flot, så får vi også whisky fra øens bedste destilleri :wink:

Vi ses på søndag.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5490 by Macdeffe
Jeg har smagt den og der da noget at glæde sig til.

Umiddelbart vil jeg sige det vil være en god starter. Den er ikke specielt røget og alkoholprocenten er lav

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5497 by Dragen
Al, du læner dig op ad en advarsel :P ..... du ved jo godt at øens bedste destilleri er Caol Ila... indrøm det, eller det er 20 armbøjninger i haven - jeg tog da osse pænt med til Springbank, selvom det smager af kildevand det meste af det som de laver.... 8)

MacDeffe - det tror jeg da at du ka' ha' ret i - lad os tage den som nummer et eller to....

vi ses.....

Vivi

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5501 by Kim_M
Uuuhh... Det er vist farligt at begynde at tale om hvilket destilleri er det bedste på Islay. Men vi kan vel ikke være ueninge om at Bunnahabhain er det grimmeste? ;)

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5502 by Dragen
Nahhh - men man må da godt fornøje sig med diskussionen, ik' :P

Syns osse at Bunnahabhain ligner et fængsel.... - og desværre at Caol Ila heller ikke er for pænt, omend de har en smadderflot udsigt....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5531 by Steen
Hemmmm.... at sidde ude på enden af molen på Bunnahabhain er nu da ikke det mest "uskønne" at jeg kan tænke mig ;o)
Ja måske lidt fængsel....... men så er det da et gammelt stemningsfyldt et ikk`?

Med chance for at få nogle verbale tæsk, vil jeg så sige at de efter min mening laver en whisky som har et kæmpe potienale til at blive rigtig god. Hvis man bare passer godt på den og "nurser" den rigtig............ det er bare en forbandet skam at de ikke rigtig selv har fundet ud af det!!!

Har de lavet en eller 2 officelle (efter mit kendskab) special releases og har ingen "gamle" standard aftapninger ?................. det er sgu synd!!

Så må man jo lede på det uafhænige markede...........og det lykkedes da heldigvis nogle gange ;o)

Nej Caol Ila er ikke særlig smukt, som så......... men måske den bedste udsigt fra still huset ?

Altzå INTET kan selvfølgelig slå udsigt og atmosfære på ARDBEG.........Så er det sagt en gang for alle!!!
;o)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5533 by Duffer

Springbank, selvom det smager af kildevand det meste af det som de laver.... 8)

Springbank er det tætteste man kommer på gudedrik :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5534 by Macdeffe
Jeg er enig i at Bunnahabhain er en overset perle.

Der har dog været flere specialaftapninger (i den dyre ende) de sidste par år.

12y Destilleriaftapning finder jeg også meget god. Den har et eller andet over sig der minder mig om at stå i et warehouse (Hvilket jo er godt!)

Ellers må man ty til uafhængige

Jeg syntes selv det er ærgeligt at destilleriet ikke er tilgængeligt med en serie af aftapninger som f.eks Springbank, Bowmore, Ardbeg, Glenfarclas, Bruichladdich og Glenmorangie

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5536 by Dragen
De aftapper jo selv en gammel tønde i ny og næ - som MacDeffe skriver. Det er også det som man viser og taler om på Islay DVD'en !

Selv kan jeg bedst lige de ældre Bunnahabhain's - så et bredere udvalg vil da være dejligt, et spring fra 12y til 35 er jo lidt stort :? . Synes i øvrigt at Bunnahabhain er mere interessant end Bruichladdich. Mine smagsløg mener at Bunnahabhain er lidt mere "rigtig whisky" og at Bruichladdich er mere "popsmag og sjove farver" - selvfølgelig med enkelte undtagelser.... men er det ikke sådan med næsten alle destillerier - at der er spændende undtagelser alzå, selv på de mindre 'interessante' (hvad ens præferencer end måtte være her).

Selvom Bunnahabhain er mindre kønt ift. så mange andre destillerier er det selvfølgelig en fornøjelse at besøge et hvilket som helst destilleri hvor de har lyst til at vise os hvad de laver og hvordan - hvilket bringer mig frem til destilleribesøg generelt. Jeg/vi har jo haft fornøjelsen af at besøge alle Islay (+Jura) destillerierne i forbindelse med Fey Isle festivallen, hvor der unægteligt er gjort lidt mere ud af gæsternes besøg end til hverdag. Superoplevelse som varmt kan anbefales. Ud over hele Ardbeg's opening day, var det største for mig nok at alle destilleriarbejderne gik rundt iblandt os og var gode for en snak (nogle mere forståelige end andre - aldrig har jeg været så glad for mit vestjydske sprogøre) om alt fra whiskyproduktion til Islayhistorie.
Men hvordan er det med Speysidefestivallen ??? Kan man forvente sig noget lignende dér ? Har destillerierne også 'opening days' med special events eller andet ?

Vivi

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5537 by Kim_M

Springbank, selvom det smager af kildevand det meste af det som de laver.... 8)

Springbank er det tætteste man kommer på gudedrik :wink:

I forlængelse af denne kommentar og Deffes fortælling om hans nylige besøg på Isle of Arran Distillery plus min egen (dybt subjektive) mening, så mener jeg at Arrans whisky har potentiale til at blive en gudedrik. Næste år kan de vist slippe de første få 10yo flasker løs, men venter vi endnu 5-8-10 år, så kan jeg kun drømme om smagen af denne dejlige dram!

Med hensyn til Bunnahabhain så kan vi godt blive enige om at det er dejlige omgivelser: bådbroen, sundet, duften af hav, hvor man kan side og dingle fødderne på kanten af broen (omgivet af tåge ;) ), mens man nyder et godt lille glas fra de enorme lagre, man har bag sig. Men selve destilleriet er stadig et trist syn - lidt ligesom flasken, der dog har" særpræg"! :lol:

Kim M.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5543 by Macdeffe
Jeg er enig med Kim i at Arran har et meget stort potentiale.

Spirit of Speyside fungerer lmeget anderledes end Feis Isle (Har aldrig været til Feis Isle dog, men læst om det her)

SOS varer 4 dage og dækker et forholdsvist stort areal fra Tomintoul i syd til Forres, Elgin, Huntly og Keith i nord med Dufftown, Craigellachie, Rothes og Aberlour i midten

Der er således mange destillerier om budet og festivalen drejer sig i og for sig mere om Speyside generelt end destillerierne hver især

Konceptet er en hel masse "småarrangementer" hvor man så må vælge og vrage. Der er nok at tage fat på og ofte er der 5-10 events at vælge imellem på samme tid.

I Rothes, Elgin og Dufftown arrangeres der busture rundt til samtlige destillerier. Hver by har en dag. Efter sigende skulle disse være udsolgt år i forvejen, men jeg fik tilbudt 5 pladser til Elgin bussen 1 måned før (vi var 6 og havde lavet andre planer så jeg lod dem gå videre)

Selv var jeg der i 2 dage denne gang og valgte følgende :

Walk of Mortlach destillery
Bustur : Glenfarclas + Cragganmore (Cragganmore blev sidenhen ændret til Benrinnes)
Dufftown Ceiledh (Rigtigt sjovt)

og dagen efter
Glenlivet
David Wishart smagning på Glen Moray med whisky fra Glenmorangie plc 3 destillerier
Linkwood Vertikal smagning hos Gordon og MacPhail

Jeg forsøgte at tilmelde mig Elginbusturen samt Chivas Brothers Vatting ved Strathisla men de var udsolgt. Ellers var der masser af andre ting jeg godt kunne tænke mig

Man er vel nødt til at vælge det man helst vil og så sidenhen se hvad der ellers sker. Nogengange foregår det man gerne vil på samme tid eller 50km væk fra der hvor man lige er

Whiskyshoppen i Dufftown er primus motor, for Dufftown arrangementerne, og arrangerer derudover 3-4 whiskysmagninger om dagen hvis man skulle komme til at kede sig

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5547 by jones
Macdeffe vil gerne vide om han skal drikke sig en lille skid på hjemmefra på søndag

(Macdeffe - Hvorfor skulle denne søndag være anderledes end alle andre?)

På opfordring har jeg udregnet den planlagte alkoholindtagelse ved Caol Ila dagen.

Ved 1 cl. af hver, får jeg det til 12,084 cl ren alkohol. Med 1,5 cl som definition på en dansk "genstand", giver det præcis 8,0 genstande.

Hertil kommer så diverse "overraskelser" som slæbes med plus lidt biere belgique.

Vi kommer slet ikke i nærheden af to genstande i timen, så det er ikke så farligt som det umiddelbart kunne se ud til.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5549 by Kim_M
FRANSKTIME

...plus lidt biere belgique. Al J.

Al, det skal siges:
- plus lidt "bière belge" eller
- plus lidt "bière de la Belgique"

...men OK, selvom jeg er også er francofil, fangede selv jeg den.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.272 seconds