Opskrift på overlevelse på en messe

More
19 years 1 month ago #4697 by jones
Her forud for næste weekend med Whisky Live i London og Spritmesse i Århus tænkte jeg at indlede en snak om hvordan man bedst overlever de mange fristelser som står linet op sådanne steder.

Den korte version er SPIS - SPIS - SPIS og DRIK VAND - DRIK VAND - DRIK VAND.

Man bør have et solidt måltid i maven når man starter og, afhængig af spritindtagelsen, supplere efter 2 - 3 timer med reelt føde, ikke bare snask som chips, peanuts eller lignende. Det her er nok det vigtigste punkt i overlevelsesplanen.

Maden bør selvfølgelig være neutral i smag, ikke krydret eller speciel på nogen måde. Ganen skal være klar til de mange flydende indtryk.

Skyl hver genstand ned med vand. Du skal alligevel rense glasset efter hver smagsprøve, så drik vandet i stedet for at hælde det ud. Drik rigeligt med vand hele tiden. Det renser også smagsløgene mellem smagsprøverne.

Når du har fået noget i glasset, skal du ikke føle dig forpligtet til at drikke ud. Der skal egentlig ikke så meget til før du har fået et pålideligt indtryk. Ingen bliver fornærmet, hvis du hælder sjatter ud. Tænk på vinbranchen, hvor det slet ikke er mening at man får noget nede i maven.

Vær kritisk inden du beder om en smagsprøve. Du kan ikke nå det hele! Spørg dig selv - Er det bidrag som den næste genstand giver til lammelse af hjerne og smagsløg virkelig ulejligheden værd?

Hvis programmet er trykt på forhånd eller tilgængelig på nettet, gør dig dine overvejelser derhjemme. Læg en plan og gør en indsats for at overholde den. Der skal selvfølgelig være plads til overraskelser og indskydelser, men det er vigtigt at vælge fra og spare kræfterne til det som interesserer dig mest.

Hold dig på benene. Du forbrænder mere når du går og står end når du sidder.

Andre må gerne supplere med egne forslag og erfaringer.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4749 by bruhns
Jeg synes det er glimrende råd.

Jeg kan egentligt kun komme i tanke om at tage nogle 5 -10 minutters pauser, hvor man får sundet hovedet og smagsløgene og evt. lægge et par strategiske masterclasses ind imellem de andre aktiviteter.

Specielt omkring whiskylive vil jeg dog anbefale at hovedparten af masterclassene lægges lørdag, hvis man er der begge dage, da der erfaringsmæssigt er færre mennesker om fredagen...

Mvh.
Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.197 seconds