Temasmagning "Aftappet for mindst 10 år siden"

More
11 years 2 months ago #27976 by jones
Tema

Gamle flasker: Aftappet for mindst ti år siden, hos Al Jones i Århus, kl. 13, lørdag den 27. april.

De seneste private temasmagninger har haft temmelig smalle emner: Rare Malts/Special Releases, Highland Park, Port Ellen, Caperdonich, o.s.v.

Jeg ved ikke om man kan betegne det nyeste forslag som værende ret meget bredere: Flasker aftappet for mindst 10 år siden, d.v.s. senest i april 2003.

Jeg ved at der findes flasker rundt omkring der er groet fast i reolen og har samlet støv i en del år. Eller måske har man anskaffet en gammel aftapning længe efter at den er fremstillet. Her er så et påskud til at tage hul på et par af dem.

Skal vi se hvad vi kan samle af whisky aftappet for mindst ti år siden?

Meld ud med to flasker som du vil byde ind med og jeg sammensætter et program.

Der skænkes 1 cl og vi bliver max. 12 personer.

Kontakt: alSNABELAwhiskyjones.com

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #27977 by Duffer
Absolut interessant tema, men datoen sammenfalder lidt uheldigt med Limburg Whisky Fair.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 2 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #27981 by uldall
Hej Al

Uldall er med, byder ind med:

Glenlivet OB 12 år 43% 0,75l bottled april 1990. :cheer:

Glencadam G&M 1974 40% 0,70l bottled 1991. :cheer:

Slainte Uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #27994 by dmwa
Hej Al

Har et par SMWS - f.eks. 24.25 destilleret april 1974 aftappet januar 1994 og en 4.11. destilleret maj 1980 - aftappet august 1991 - de falder vel ind under kategorien???

Så ved ikke om der fortsat er pladser - og om disse er interessante,,,??

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #28008 by jones
Jeg troede at temaet ville være så eksklusivt at vi ikke blev 12 mand om det, men det troede jeg også om Rare Malts/Special Releases.

Det gik faktisk usædvanligt stærkt med at få fuldt hus og et varieret udbud af destillerier og aldre.

BU - Du er på og har forhåbentligt fået opdatering via privat mail.

Flemming - Flaskerne er absolut "interessante", men der var 13 med lige så kvalificerede flasker der slog til før dig, så det bedste jeg kan gøre er at sætte dig som nr. 2 på venteliste.

Vedhæftet foto viser en flaske som jeg endelig tvinger mig selv til at åbne på dagen.

Al J.
Attachments:
Last edit: 11 years 2 months ago by jones.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28020 by dbfejl9

Jeg troede at temaet ville være så eksklusivt at vi ikke blev 12 mand om det, men det troede jeg også om Rare Malts/Special Releases.

Det gik faktisk usædvanligt stærkt med at få fuldt hus og et varieret udbud af destillerier og aldre.

BU - Du er på og har forhåbentligt fået opdatering via privat mail.

Flemming - Flaskerne er absolut "interessante", men der var 13 med lige så kvalificerede flasker der slog til før dig, så det bedste jeg kan gøre er at sætte dig som nr. 2 på venteliste.

Vedhæftet foto viser en flaske som jeg endelig tvinger mig selv til at åbne på dagen.

Al J.


Var ikke flinkt at vise den flaske Al, når resten af os ikke kommer til at nyde sådanne dråber ;)

Den ser dælme interessant ud. Lækker farve.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28025 by JohnnyB
Som kan ses af profilnavnet på min ovenstående post, gik der ged i mit login. Eftersom jeg ikke kunne nulstille skidtet, har jeg oprettet en anden.

Og er, stadigvæk, savlende misundelig på den flaske du viser der, Al.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28027 by jones
Det er en stor del af formålet med privatsmagningerne at motivere folk (også mig selv) til at knappe op for flasker som er ved at gro fast.

Det er vist også lykkedes i høj grad denne gang.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.184 seconds