Highland/Islay smagning

More
13 years 1 month ago #22881 by EckoVicto
Gårsdagens lille smagningen i BØWL bød på flg godter:

Lochside 1981, 29 års, The Nectar (Daily Dram), Ex Bourbon, 48,6% - virkelig fin bourbon, vanillje-honning, mynte?, frugtagtig, bivoks

Lochside 1981, 29 års, TWA, Ex Oloroso Hogshead, 52,4% - sherry, smøragtig, overmode æbler?, nødder.
Generelt havde begge Lochsides høj klasse, men da disse er de eneste Lochsides jeg har smagt mangler jeg dog et sammenligningsgrundlag, dog var det sjov at prøve dem op mod hinanden - bourbon mod sherry

Clynelish 1982, 28 års, MoS, Bourbon Hogshead, 48,7% - svag røg, læderagtig, træ, citrus?, våd gummibåd/oilskinsfrakke, lidt vanilje og æble - nice

Clynelish 1989, 21 års, TWA, Ex Bourbon, 54% - svag næse, frisk, mynte?, bourbon, modne frugter, lidt vinøs/sherry karakter
Af de Clynelish var det nok 82'eren der var mest imødekommen da 89'eren desværre var lidt svag særligt i næsen

Bowmore 1995, The Nectar (Daily Dram), Sherry, 46% - røg, sherry, meaty, lidt salt og peber, tørv, tobak, organisk - virkelig klasse Bowmore, 95 er efter min mening er et super år for særligt Bowmore, Caol Ila og vel egentlig også Clynelish

Port Ellen 1982, 27 års, Old Bothwell, Cask # 2558, 55,5% - Syntes jeg fandt lidt sherrynoter i den, røgklappet tørv, citrus, først et kort finish men røgen angriber kort efter fra svælget og fylder hele munden med et blødt røgslør der varer ved

Port Charlotte, 2002, 5 års, Niadi Fiori, First Fill Sherry Cask, 46% - tung meaty røget sherry, octomorish, askebæger, tørv, chokolade. læder - fantastisk

Laphroaig 1999, 11 års, The Nectar, Sherry Butt, 59,5% - på mange måder son PC'en bare med medicinske noter og skarpere røg, lidt citrus?

Alt ialt en fantastisk aften og det var svært for aftenens deltagere (14 pers.) at finde en egentlig vinder. For mit eget vedkommende har røg og sherry altid været et hit, men generelt holdt alle flasker et højt niveau.

//EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22883 by Hering
Replied by Hering on topic Highland/Islay smagning
Det lyder også som en række rigtig spændende flasker. Generelt synes jeg, at Marios flasker (Daily Dram) altid holder et højt niveau og er (med hans eget udtryk) very drinkable. Lochside er et fantastisk destilleri, som det gælder om at købe nu, hvis man vil have noget rigtig godt. Hvis du nogensinde falder over den første Lochside fra DD (kaldet Eso Child), så køb den - og også gerne en flaske til mig :-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22888 by Duffer
Replied by Duffer on topic Highland/Islay smagning
Eso Child kan købes her: www.onlinewhiskyshop.nl/daily-dr ... -eso-child
6 stk på lager
Jeg fandt kun denne ene Lochside fra denne aftapper...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22914 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Highland/Islay smagning
Tak for info.
Kunne godt være, at man skulle ha en enkelt eller to flasker Eso Child ;-)

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.242 seconds