Invitation privatsmagning Århus

More
13 years 8 months ago #21463 by jones
Tema: Whisky, bare ikke skotsk single malt

De fleste gange inviteres til sammenskudssmagning med forslag til hvad man kan tage med indenfor et givet tema.

Denne gang kunne jeg tænke mig at gøre tingene omvendt, d.v.s. at definere et tema baseret på hvad man ikke må have med.

Er der tilslutning til en privatsmagning hos mig i Århus lørdag den 13. november fra kl. 14, hvor man ikke byder på skotsk single malt whisky?

Det lyder umiddelbart lidt kryptisk, men tanken er at:

Alle deltagere byder selskabet på to flasker whisky.

Flaske 1 skal være en ikke-skotsk whisky.

Flaske 2 skal være enten:

1. Endnu en ikke-skotsk whisky
2. Skotsk grain whisky
3. Skotsk vatted malt (blended malt), d.v.s. maltwhisky fra to eller flere destillerier
4. Skotsk blended whisky (malt + grain whisky)

Inspirationen kommer af at jeg flere gange i den seneste tid er løbet ind i hvad jeg vil betegne som massivt skotsk single malt snobberi.

Jeg vil helst tro at vi whiskynydere er en eventyrlysten flok som besidder en vis nysgerrighed indenfor whiskygenren bredt defineret.

Hvem vil være med til at bevise at jeg har ret?

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #21464 by MacNoller
Ganen blir nok godt fodret med single malt sidst i oktober, på The Brewery i London.
Så den er jeg da med på.

1.: ??

2.: 30års Cambletown Loch, blended scotch whisky, 40%

mvh
Michael B

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #21466 by jones
Nyt foto i anledning af indlæg nr. 1.000 (i hvert fald siden sidste systemnedbrud).

Vi er allerede fem til ikke-skotsk dagen, så mon ikke vi får samlet os sammen til et lidt usædvanligt whiskytræf?


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #21478 by jones
Smagningen er nu fuldt tegnet med venteliste.

Der er indtil videre meldt whisky fra Holland, Frankrig, Indien, Canada, Kentucky, Japan og Sverige (+ Skotland).

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 8 months ago #21493 by jones
Jeg tør allerede nu sige at det tegner til en spændende whiskydag og ikke bare, som nogen sikkert tænkte på forhånd, en dag med sære, sjove kuriositeter. Selv om jeg godt vil inddrømme at der er et par stykker af den slags imellem. Det gør bestemt ikke noget!

Whiskytyper:
Rug, hvede, majs, malt, bourbon, blend

Whiskylande
Canada, Cypern, Frankrig, Holland (2), Indien, Japan (2), Kentucky (3), New Zealand, Skotland (1 blend), Sverige

Og der mangler stadig melding om ca. 14 flasker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.261 seconds